يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۴۵۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
رضا امیرخانی، هدایت‌الله بهبودی، ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود نجابتی و مهدی نقویان به عنوان نامزدهای نهایی چهره هنر سال انقلاب معرفی شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجدالدین معلمی، معاون هنری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ساعتی پیش  در نشست خبری هفته هنر انقلاب نامزدهای نهایی  «چهره هنر سال انقلاب»  را معرفی کرد و گفت: از بین ١٤ چهره مطرح فرهنگی و هنری جبهه انقلاب اسلامی در نهایت  رضا امیرخانی، هدایت‌الله بهبودی، ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود نجابتی و مهدی نقویان به عنوان نامزد نهایی چهره هنر سال انقلاب معرفی شدند.
وی تصریح کرد: نامزدهای نهایی پس از نظرسنجی از میان 100 پیشکسوت فرهنگی و هنری جبهه انقلاب فرهنگی از میان رضا امیرخانی، محمدعلی باشه‌آهنگر، هدایت‌الله بهبودی، ابراهیم حاتمی‌کیا، کوروش زارعی، محمدمهدی سیار، نیلوفر شادمهری، مهناز فتاحی، پیام فضلی‌نژاد، محسن کاظمی، مسعود نجابتی، فاضل نظری، مهدی نقویان و وحید یامین‌پورانتخاب شدند.

وی در ادامه گفت: همچنین در بخش رویداد سال نیز نامزدها عبارتند از مجموعه خانه طراحان انقلاب اسلامی، هیات هنر و کلاس‌های آموزشی شهاب مرادی که در نهایت یکی از این گزینه ها به عنوان رویداد برتر سال معرفی خواهد شد.

مجدالدین معلمی دبیر هفته هنر انقلاب در ادامه نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی، اظهار داشت: در ابتدای انقلاب و در دهه ۶۰ و ۷۰ وقتی می‌خواستند از هنرمندان انقلاب نام ببرند اسم‌ها محدود بود.

وی گفت: شاید به جز رشته شعر که از قبل انقلاب جوشش و رویش دائمی داشت، در سایر رشته‌ها با فقر هنرمند مواجه بودیم و تعداد هنرمندانی که کار بارز خلق می‌کردند کم بود اما امروز جریان هنر انقلاب رویش‌های قابل لمسی دارد.

دبیر هفته هنر انقلاب تاکید کرد: ما در حوزه ادبیات، رمان، شعر، گرافیک نقاشی و سینما جمع هنرمندانی داریم که به عرصه هنر انقلاب ورود پیدا کرده‌اند که آثار قابل ملاحظه‌ای دارند و می‌توان این تعبیر را داشت که جریان هنر انقلاب جریانی عمومی شده‌ است. البته هنوز در رشته‌هایی ضعف‌هایی وجود دارد که نیازمند به آموزش داریم. ایجاد شکاف نسلی بین هنرمندان شاخص گذشته و نسل جدید مهم‌ترین مشکل هنر انقلاب است.

معلمی عنوان کرد: ابزارهای جدید موجب سهولت در تولید آثار هنری شده و البته نسل جدید ارتباط پخته با هنرمندان گذشته ندارند و این ارتباط کمی منقطع شده است لذا بخش کادرسازی و ارتباط نیروهای جدید با متخصصین و پیشکسوتان قبل از کارهای حوزه هنری است.

معاون هنری حوزه هنری درخصوص انتخاب چهره سال هنر انقلاب گفت: طی پنج سال گذشته اقدام به معرفی چهره‌های سال هنر انقلاب کرده‌ایم. دبیرخانه چهره سال یک دبیرخانه دائمی و منظم است که فعالیت‌ها را رصد می‌کنند. ما هرساله به یک لیست ۲۰ نفره می‌رسیم که پیشکسوتان و هنرمندان جوان در این لیست وجود دارند.

معاون هنری حوزه هنری خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار از شش رویداد که فعالیت گروهی بودند به صورت پروژه سال می‌توان یاد کرد که در برنامه‌های ما هم معرفی شدند. موسسه خانه طراحان انقلاب اسلامی، هیئت هنر، کلاس‌های مجید شاه‌حسینی، جلسات شهاب مرادی در حوزه سبک زندگی و تهیه‌کنندگی مستند ثریا به عنوان نامزدهای رویداد هنر انقلاب معرفی شدند.

معلمی به فروش آثار هنری در قالب یک خیریه برای سیل‌زدگان کشور اشاره کرد و گفت: در سه گالری حوزه هنری آثار هنری برای فروش عرضه می‌شود که از همه کسانی که می‌توانند در این امر خیر شرکت کنند. همچنین یک کنسرت موسیقی خیریه از «اشکان کمان‌گری» برای سیل‌زدگان اجرا خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها