کد خبر: ۴۵۴۵۷۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
درپی جان باختن ۲۱ نفر از هموطنانمان در شیراز؛
از ابتدای رخداد سیل در شیراز، مقامات قوه قضاییه با قاطعیت اعلام کردند که با بررسی‌های کارشناسانه عوامل این حادثه را شناسایی و محاکمه خواهند داد؛ حال باتوجه به مشخص شدن نقش عوامل انسانی در ایجاد خسارت‌های جانی و مالی اخیر در شیراز باید دید عزم دستگاه قضا در برخورد با مسببین این حادثه تا چه میزان جدی است.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، حادثه روز پنجم فروردین‌ماه در شیراز جان 21 نفر را گرفت و خانواده‌های زیادی را عزادار کرد؛ برای اهالی شیراز و کسانی که در روز پنجم فروردین‌ماه در شیراز حضور داشتند این امر روشن است که حجم بارش باران در ظهر دوشنبه (5/1/98) به میزانی نبود که منجر به سیلابی شدن معابر سطح شهر شود و چنین خسارت‌هایی به دنبال داشته باشد؛ کمااینکه بجز محدوده دروازه قرآن و محله سعدی در دیگر مناطق شهر خبری از سیل نبود و هیچگونه خسارتی به بار نیامد.

بنابه گزارش مراکز هواشناسی در روز پنجم فروردین‌ماه، میزان بارش باران در شیراز نسبت به بسیاری از مناطق کشور کمتر بود تا جایی که طبق یکی از این گزارشات، شیراز در روز پنجم فروردین‌ماه با 17 میلی‌متر باراندگی در جایگاه هجدهمین شهر ایران از لحاظ میزان بارش قرار داشت اما میزان خسارت جانی در شیراز از همه‌ی شهرهای ایران بیشتر بود.

از ساعات اولیه شروع سیل در شیراز، کارشناسان و صاحب‌نظران کشور به این موضوع اشاره کردند که جاری شدن سیل در دروازه قرآن و محله سعدی بیش از آنکه بخاطر بارش باران باشد، مربوط به دستکاری‌هایی می‌شود که طی سالهای گذشته توسط مسئولین شهر شیراز در بستر طبیعت صورت گرفته است.

تبدیل مسیل سیلاب دروازه قرآن به خیابان، عدم ایجاد کانال و آبراهه مناسب برای انتقال آب از تنگه دروازه قرآن و چشم‌پوشی از ساخت‌وسازهای مسکونی و تجاری در ارتفاعات شیبدار محله سعدی از جمله اشتباهاتی است که در حادثه سیل اخیر بیشترین نقش را داشت و موجب جان باختن 21 نفر از هموطنانمان شد.


بنابه گفته امیرحسین جمشیدی مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس؛ کم شدن ورودی کانال آب دروازه قرآن به دلیل آبگرفتی دریچه آشغال‌گیر، وجود نخاله‌های ساختمانی در مقاطع مختلف مسیل اصلی و سایر مسیل‌های فرعی از جمله علت‌های وقوع سیل بررسی شده‌ است.

بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس نیز رسما اعلام کرد: دست‌کاری و دخالت‌های انسانی در مسیر سیل از عوامل بروز حادثه سیل شیراز محسوب می‌شود و عوامل طبیعی مانند بارندگی باعث بروز چنین حادثه‌ای نشده است.

همچنین حجت‌الاسلام سیدمحمد انجوی‌نژاد از روحانیون برجسته شیراز در این زمینه اظهار داشت: نخست باید دید که چه شد باران تبدیل به سیل شد و کسانی که مسبب قتل شدند، قاتل بوده و مجازاتشان اعدام است و اگر دستگاه قضا 2 نفر از آن‌ها را اعدام کند، دیگر کسی جرات نمی کند با کار غیر فنی، جان مردم را به خطر بیندازد.

از ابتدای رخداد سیل در شیراز، مقامات قوه قضاییه با قاطعیت اعلام کردند که با بررسی‌های کارشناسانه عوامل این حادثه را شناسایی و مورد مواخذه قرار خواهند داد؛ حال باید دید عزم دستگاه قضا در برخورد با عوامل حادثه دلخراش شیراز تا چه میزان جدی است.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها