أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۴۵۸۰
زمان انتشار: ۰۱:۳۸     ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: از این پس آمریکایی ها در پایگاه هایشان در منطقه سرباز آمریکایی نیستند و از نظر ما این پایگاه ها، تروریستی و نیروهای مستقر در آن تروریست شناخته خواهند شد.
به گزارش پایگاه 598، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران دوشنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در واکنش به اقدام دولت ترامپ در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا، این تصمیم را خطایی راهبردی خواند که بر اساس آن آمریکا یکی از خطوط قرمز اساسی جمهوری اسلامی ایران را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عراقچی افزود: این تصمیم آمریکا تحول بسیار جدی بین ایران و آمریکاست که با پاسخ قاطع و صریح مواجه می شود.

وی با اشاره به اقدام سریع وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی و پاسخ مناسب آنان به اقدام اخیر آمریکا گفت: اقدام وزارت امور خارجه در اجرای مأموریت مجلس و مصوبه مرداد ۹۶ نمایندگان برای قرار دادن عناصر آمریکایی حامی تروریست ها در فهرست گروه های تروریستی از طرف شورای عالی امنیت ملی است.

عراقچی افزود: وزارت امور خارجه در اجرای این وظیفه به شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد که فرماندهی سنتکام (نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا) و نیروهای آن به دلیل جنایات در منطقه و حمایت از تروریست ها و همچنین ارتکاب جنایات جنگی در فهرست تروریست ها قرار گیرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه سنتکام را مسئول بسیاری از جنایات در منطقه خواند و گفت: نیروهای عملیاتی و پرسنل سنتکام به طور مستقیم و غیر مستقیم در جنایات صورت گرفته در سوریه، یمن، فلسطین و حمایت از داعش نقش دارند.

وی افزود: تصمیم اخیر آمریکا می تواند تبعات زیادی در پی داشته باشد و از این پس آمریکایی ها در پایگاه هایشان در منطقه سرباز آمریکایی نیستند و از نظر ما این پایگاه ها، پایگاه هایی تروریستی و نیروهای مستقر در آن تروریست شناخته خواهند شد.

عراقچی گفت: از این پس نوع برخورد با این نیروها متناسب با آنان خواهد بود و شرایط جدیدی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به تردد نیروهای آمریکایی در خلیج فارس افزود: مسئولیت پاسبانی از خلیج فارس با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و ممکن است اتفاقات جدیدی رخ دهد.

عراقچی گفت: پیش از این از طریق سوئیس به آمریکا به طور مستقیم پیام داده بودیم که در صورت قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی اقدام متقابل خواهیم کرد و مسئولیت پس از این اقدام با آمریکایی هاست.

وی تصریح کرد: اقدام اخیر آمریکا خطای سیاسی و راهبردی است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها