يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۴۶۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت به ۷۱ دلار و ۱۸ سنت رسید.

به گزارش پایگاه 598، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت به ۷۱ دلار و ۱۸ سنت رسید. 

با وجود این که ترسیم چشم اندازی ضعیف از رشد اقتصاد جهان بازار را تحت شعاع قرار داده است، قیمت نفت امروز افزایش داشت و در رقم بالای ۷۰ دلار تثبیت شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۸ سنت افزایش نسبت به دیروز به ۷۱ دلار و ۱۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با افزایش ۱۴ سنتی نسبت به دیروز به ۶۴ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت ۲۰ فروردین

اقدام دولت آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی باعث افزایش قیمت نفت به بالای ۷۱ دلار در روز گذشته شد. تشدید تنش ها در لیبی نیز به صعودی شدن قیمت نفت طی روزهای اخیر کمک کرده است.

در عین حال تجار گفتند، به رغم احساس افزایشی حاکم بر بازار، نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی موجب شده تا قیمت ها نتواند بیش از این بالاتر برود.

هرچند پس از انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا و بهبود آمارهای بخش تولید چین نگرانی ها از بروز رکود در اقتصاد جهانی کمتر شده است، اما بانک آمریکا مریل لینچ در تازه ترین تحلیل خود اعلام کرده که رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ به میزان قابل توجهی در حال کند شدن است.

این بانک آمریکایی گفته، انتظار دارد قیمت متوسط نفت برنت و نفت خام امریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب به ۷۰ و ۵۹ دلار برسد. همچنین این رقم ها در سال آینده به ۶۵ و ۶۰ دلار خواهد رسید.

به رغم نگرانی ها از وضعیت اقتصاد جهانی، شکاف میان عرضه و تقاضا در بازار نفت کاهش داشته و قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا از ابتدای امسال تاکنون به ترتیب ۴۰ و ۳۰ درصد افزایش یافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها