يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۴۷۰۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
شفقنا- حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی تصریح کرد: لازم است افراد متخصص برای شناسایی اسلام و تبیین معارف دینی تربیت شوند.
به گزارش پایگاه 598، مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در دیدار امام جمعه همدان با اشاره به وظیفه سنگین علما گفت: کار علما ادامه دهنده کار پیامبران و ائمه است و باید همانند آنان با وجود مشکلات و تحمل سختی ها به کارشان ادامه دهند.

او با اشاره به روایتی از فاطمه زهرا(س) در جلد دوم بحار لانوار افزود: علما بر اساس درجه علمشان پاداش دریافت می کنند.

آیت الله نوری همدانی بر توجه به معارف اسلام در ۱۰ قسمت تاکید کرد و افزود: معارف کلامی که مربوط به اعتقادات مردم است ، معارف عبادی که مربوط به عبادات است و وسیله ارتباط بین ما و خداوند است و معارف اخلاقی که از جمله معارف فقه است.

او معارف اقتصادی را از دیگر معارف مهم اسلام دانست و تصریح کرد: معارف اقتصادی که مربوط به تولید و توزیع و صرف مال است در زندگی مردم بسیار اثرگذار است پس وظیفه اغنیاء است که به فقرا توجه کنند زیرا فقر عارضه ای است که باید برطرف شود.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: معارف مدنی مربوط به رفتار انسان با مردم است که از خانواده تا جامعه باید حقوق همه رعایت شود و معارف فرهنگی نیز باید مد نظر باشد.

او معارف سیاسی را از دیگر معارف مهم اسلام دانست و گفت: در معارف سیاسی باید به مدیریت امور و حکومت توجه شود زیرا هر جامعه بزرگ انسانی نیازمند یک مدیر و ولایت فقیه است.

آیت الله نوری همدانی گفت: معارف قضایی بسیار مهم است و منظور از معارف جهادی هم کوشش در بالا بردن ارزش های اسلامی است.

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: بنابراین لازم است افراد متخصص برای شناسایی اسلام و تبیین معارف دینی تربیت شوند.

او با تاکید بر توجه به اداره حوزه علمیه همدان گفت: حوزه همدان حوزه بسیار خوبی است و مردم همدان مردمی متدین، انقلابی و متعهد هستند؛ این استان در قدیم خاستگاه علما بوده است.

در ابتدای این دیدار امام جمعه همدان اظهار داشت: در یک ماه گذشته که به فضل الهی توفیق شده در محضر مردم همدان بودیم یکی از نکات برجسته شکایات و گلایه های مردم همدان در باره حضور حضرت عالی در این استان بود، که مشتاق حضور حضرت عالی از سوی مردم در این استان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر مرم داری و ارتباط با علما گفت: در این یک ماه گذشته تلاش بر این بوده تا دیدارهای مردمی و ارتباط با علما و حوزویان داشته باشیم، تقریباً یک وحدت و همدلی در سطح استان میان مسئولان و مردم وجود دارد و ارتباط با نهادهای مختلف و نوع تعاملات خوب است.

او با اشاره به سیل اخیر در کشور ابراز کرد: در استان همدان ۱۳۱ میلی متر در ۳۰ ساعت بارندگی داشتیم و به لحاظ بارندگی، در کشور رتبه سوم بودیم اما خوشبختانه مشکلات خاصی به وجود نیامد، استان همدان معین استان لرستان بوده و نهادها و ارگان های مختلف در حال امداد رسانی و کمک به هموطنان هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها