أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۴۷۴۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
بارش‌های اخیر به همراه رهاسازی آب تعدادی از سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان و لایروبی بستر تمام رودخانه‌های منتهی به دریاچه باعث شده ارتفاع و حجم آب تا این حد افزایش یابد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، علی‌رغم اینکه افزایش حجم بارش‌ها در کشور برخی از مناطق را دچار سیل و خسارت‌های جدی کرده است، ولی دریاچه ارومیه با این بارش‌ها جان تازه‌ای گرفته و امیدها برای احیا شدن را به صورت جدی افزایش داده است.

حجم آب دریاچه ارومیه که در سال گذشته در چنین روزی حدود 1.5 میلیارد متر مکعب بود، تا لحظه تنظیم گزارش در روز شنبه 24 فروردین، به حدود 3.3 میلیارد متر مکعب رسیده و ارتفاع آب هم 54 سانتیمتر افزایش یافته که موجب پیشروی آب در بسیاری از بخش‌های کم ارتفاع دریاچه شده است.

به گزارش تسنیم بارش‌های اخیر به همراه رهاسازی آب تعدادی از سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان و لایروبی بستر تمام رودخانه‌های منتهی به دریاچه باعث شده ارتفاع و حجم آب تا این حد افزایش یابد.

برخی از کارشناسان معتقدند تا مرداد ماه و با ذوب شدن برف‌ها، حجم آب دریاچه 5 میلیارد متر مکعب را هم رد کند و این در حالی است که تراز اکولوژیک دریاچه 15 میلیارد متر مکعب است.

این افزایش میزان آب دریاچه بیش از اینکه مدیران را خوشحال کرده باشد، مردم را خوشحال کرده که با حضور در این دریاچه، با قایق سورای و عکس یادگاری به استقبال آن رفتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها