أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۴۷۴۴
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
فرد متهم به تخلفات پی در پی رانندگی که در شبکه‌های اجتماعی به راننده وانت جنجالی معروف شده بود با حکم قضایی، پاکبان محله می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، غلام فتحی - رییس اداره حقوقی شهرداری منطقه یک - با اعلام این خبر اظهارکرد: جوانی ۲۵ ساله که در سال ۹۵ با ورود بی‌محابا به کوچه ورود ممنوعی در منطقه یک تهران اقدام به وارد کردن خسارت به چندین خودرو شده بود، پس از دستگیری به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی، دادگاهی و طبق حکم تعلیقی دادگاه کیفری به مدت دو هفته، روزانه شش ساعت بعنوان پاکبان محله موظف به انجام عملیات رفت و روب و پاکیزگی با نظارت شهرداری منطقه یک شد.

فتحی افزود: متهم که رضایت مالکان تمام خودرو‌های آسیب‌دیده را جلب کرده است به دلیل اخلال در نظم و آسایش عمومی و تحت تاثیر قرار دادن آرامش عمومی گناهکار و به تحمل شش ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد که این حکم با اجازه حاصله از ماده ۴۶ قانون مجازات اسلامی به مدت سه سال تعلیق شد، ولی در جهت اصلاح وی با استفاده از تجویز ماده ۲۳ قانون فوق الاشاره متهم به ممنوعیت از رانندگی با وسایل نقلیه موتوری به مدت دو سال در جهت بازگشت آرامش به جامعه به خصوص اهالی محل وقوع جرم به ارایه خدمات عمومی در همان کوچه به عنوان پاکبان ملزم شد.

بنا براعلام روابط عمومی شهرداری منطقه یک، وی خاطر نشان کرد: جایگزینی احکام سبز به جای احکام حبس برای افراد فاقد سابقه کیفری، جرایم سبک، فاقد شاکی خصوصی و... علاوه بر سازنده بودن برای محکومان و ارایه خدمات عام‌المنفعه به شهروندان از طرف مجرمان مهمترین دستاورد قانون جدید مجازات اسلامی در سال‌های اخیر است که نتایج بسیار مثبتی در جامعه خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها