يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۴۷۴۸
زمان انتشار: ۲۰:۳۴     ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
رویای ۷ تریلیون دلاری آمریکا زیر چکمه‌های فرزندان مقاومت؛
یک مثال دیگر نیز تفاوت نجومی هزینه کردهای ایران در منطقه و دشمنان و رقیبان جمهوری اسلامی را به خوبی نشان میدهد. هزینه جنگ عربستان سعودی مقابل یمن به گفته کارشناسان در خوشبینانه ترین حالت هر روز برای سعودی ها 200 میلیون دلار هزینه دارد. در سال این رقم به 72 میلیارد و در سه سال گذشته به 216 میلیارد دلار رسیده است.
به گزارش پایگاه 598، ایرانی ها را «ملت تروریست» نامید اما خیلی زود متوجه شد که نباید به صورت مستقیم با مردم دشمنی کند. بنابراین راهبرد حمله به مولفه های قدرت ساز ایرانی ها به سرعت تقویت شد و در آخرین اقدام سپاه پاسداران توسط کاخ سفید به عنوان سازمانی تروریستی در لیست FTO قرار گرفت.
 
به گزارش رجانیوز: یکی از راهبردهای اصلی دولتهای مختلف آمریکا برای  تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی ایران جهت تقابل مردم و نظام از یکسو و تضعیف قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی از سویی دیگر  که همواره از رئوس اصلی سیاست خارجی ساکنان کاخ سفید بوده تضعیف جریان مقاومت بوده است.
 
جریان مقاومت در منطقه که امروز رهبری آن را جمهوری اسلامی قرار دارد و با نام سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی عجین شده و همواره مورد دشمنی آمریکا قرار گرفته است.
 
اما عصبانیت آمریکا از انقلاب اسلامی پس از روی کار آمدن رژیم ترامپ عیان تر از پیش شده است. او و مشاوران و وزاریش در چندین بار متعدد چرایی عصبانیت خود را نشان داده اند.
 
این همه کینه از سبزپوشان انقلاب از کجا آمده است؟
برایان هوک "رئیس گروه اقدام ایران" در وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری درباه ایران در پایگاه نظامی آناکاستیا مدعی شد: ایران همچنین وجوه نقد و جنگجویانش را به مناطق درگیری می‌فرستد تا از نیروهای نیابتی‌اش، از شام تا شبه جزیره عربی، حمایت کند. رژیم ایران ۴.۶ میلیارد دلار در قالب اعتبار به رژیم اسد داده است، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی فلسطین پرداخته است.
 
هوک همچنین 30 آبان در گفتگو با تلویزیون الحره مستقر در امارات می گوید: ایران رژیمی است که از سال ۲۰۱۳ میلادی حدود ۱۶ میلیارد دلار در عراق، سوریه و یمن – به منظور حمایت از گروه‌های شبه نظامی مختلف، تولید موشک، و همه گونه تهدید علیه صلح و امنیت – هزینه کرده است.
 
 
پیش از اینها هم دونالد ترامپ در پیام نوروزی خطاب به مردم ایران اشاره کرده بود: «سپاه پاسداران از سال ۲۰۱۲ شانزده میلیارد دلار از ثروت ایران را صرف کمک به رژیم اسد و حمایت از تروریست‌ها در سوریه، عراق و یمن کرده است.»
 
اگر مبلغ 16 میلیارد دلاری مورد ادعایی ترامپ و برایان هوک در مورد کمک ایران به سوریه را طی 6 سال ( 2012-2018) و برای 80 میلیون جمعیت کشور محاسبه کنیم ( نرخ دلار در زمان پیام نوروزی ترامپ) با یک ضرب و تقسیم ساده سهم هر ایرانی از این رقم در هرماه مبلغی کمتر از 15 هزار تومان می شود.
 
اما اوضاع دخل وخرج آمریکا در خاورمیانه چگونه است؟ مشهورترین جمله را ترامپ، در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت؛ از اینکه آمریکا در سال‌های گذشته چند تریلیون دلار در غرب آسیا (خاورمیانه) هزینه کرده انتقاد کرد. او نوشت: «هفته بزرگی برای زیرساخت‌ها خواهد بود. بعد از این همه حماقت برای هزینه کردن 7 تریلیون دلار در خاورمیانه، حالا وقت این است که در کشور خودمان سرمایه‌گذاری کنیم.»
 
 
کارشناسان و تحلیلگران در همین زمینه می‌گویند آمریکا حدود ۱.۸ تریلیون دلار بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷ برای جنگ‌های افغانستان و عراق هزینه کرده است؛ اما ارزیابی جامع‌تر از هزینه‌های آمریکا در خاورمیانه در مسائل مربوط به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان نشان می‌دهد که در بازه زمانی ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶، حدود ۳.۶ تریلیون دلار هزینه شده است.
 
یک مثال دیگر نیز تفاوت نجومی هزینه کردهای ایران در منطقه و دشمنان و رقیبان جمهوری اسلامی را به خوبی نشان میدهد. هزینه جنگ عربستان سعودی مقابل یمن به گفته کارشناسان در خوشبینانه ترین حالت هر روز برای سعودی ها 200 میلیون دلار هزینه دارد. در سال این رقم به 72 میلیارد و در سه سال گذشته به 216 میلیارد دلار رسیده است.
 
ما پول خرج کردیم اما ایران امپراتوری شده است! 
با شرحی که رفت، ضروری است پس از مقایسه هزینه ها به قیاس نتایج حاصله نیز پرداخت، ایران با هزینه ای اندک در قیاس با آمریکا و سعودی، ضمن تامین منافع ملی به قدرت اول منطقه مبدل گشته است، اتفاقی که حتی دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو نیز ناگزیر از انکار آن هستند.
 
نتانیاهو سال گذشته مقابل چشم جهان، در سازمان ملل متحد ایران را یک امپراطوری بزرگ اسلامی معرفی کرد و گفت از دریای مازندران تا مدیترانه، از تهران تا طرطوس، ایران در حال افکندن پرده‌ای بر اقصی‌نقاط خاورمیانه است.
 
دونالد ترامپ هم طی میتینگی در ایالت آیوا گفت: «به ایران نگاه کنید، قبل از حضورم در کاخ سفید، ایران در حال تسلط بر خاورمیانه طی ۱۲ دقیقه بود.» ترامپ در جلسه پذیرش استعفای نیکی هیلی نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل هم گفت: «ایران مشکل دیگری بود که ما در بدو حضورمان در کاخ سفید با آن مواجه بودیم. آنها در حال تسلط بر کل خاورمیانه بودند.»
 
رهبر انقلاب سال گذشته در خطبه های نماز عیدفطر فرمودند: «رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که در این منطقه‌ی غربِ آسیا هفت تریلیون دلار پول خرج کرده‌اند! خودش میگوید که صحبت میلیون نیست، صحبت میلیارد نیست، صحبت تریلیون است. «هفت تریلیون -هفت‌ هزار میلیارد- دلار ما در این منطقه خرج کرده‌ایم و چیزی دستمان نیامد»، این را خود او میگوید؛ این معنایش شکست است؛ آمریکا در منطقه شکست‌خورده است. آمریکا در منطقه نتوانسته است، شیطان بزرگ با آن‌همه تلاش، با آن‌همه وسوسه و دمدمه نتوانسته است به مقصودِ خود در این منطقه برسد. پول را خرج کرده است، فَسَیُنفِقونَها ثُمَّ تَکونُ عَلَیهِم حَسرَةً ثُمَّ یُغلَبون؛ آیه‌ی قرآن است، پول را خرج میکنند امّا سودی از آن نمیبرند؛ بعد از این هم قدرتهای شیطانی در این منطقه هرچه پول خرج کنند، همین مطلب برایشان وجود دارد.»
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها