أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۴۷۵۲
زمان انتشار: ۲۰:۴۲     ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
سرویس شبکه های اجتماعی 598
به گزارش پایگاه 598، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

برخی کانال‌های تلگرامی می‌گویند دولت، از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی تقاضای وام ۱۸ میلیارد دلاری کرده است. صحت و سقم این خبر لابد از سوی مدیران ذی ربط معلوم خواهد شد.

اما رقم ۱۸ میلیارد دلار از یک طرف ما را به یاد ۱۸ میلیارد دلار ذخیره ارزی می‌اندازد که دقیقاً یک سال قبل، با بی تدبیری مفرط دولت به قیمت ۴,۲۰۰ تومان ظرف دو ماه واگذار شد و رانت ۱۳۰ هزار میلیاردی را برای یک گروه فرصت طلب فراهم کرد. و البته فراتر از حراج بیت المال، موجب تشدید سیلاب نقدینگی، ایجاد تورم انتظاری و سرریز گرانی به حوزه‌های مختلف اقتصادی شد.

از سوی دیگر باید یادآور شد چندسال قبل به خاطر برخی پیش بینی‌های موهوم و عوام فریبی، چنین ادعا می‌شد که به واسطه برجام، ۱۵۰ میلیارد اموال بلوکه شده و ۲۰۰ میلیارد سرمایه گذاری خارجی به علاوه روزانه ۱۰۰ تا ۱۷۰ میلیون دلار (ماهانه پنج و سالانه ۶۰ میلیارد دلار) درآمد به کشور سرریز خواهد شد.

… اما همه اینها یک رؤیا بود؛ یا به قول مدیر مسئول روزنامه شرق؛ "بزک کردن توافق برای قبولاندن آن به مردم و نظام".


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها