أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۴۸۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
درگیری‌های لیبی مدتی است آغاز شده و هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده است. وقتی با دقت مسائل داخلی در لیبی را مورد بررسی قرار می‌دهیم، گویی هنوز مشخص نیست که چه کسی یا چه گروهی علیه گروه دیگری در مبارزه است.

دی ولت در ادامه نوشت: تحولات اخیر در لیبی با توجه به افزایش روند ورود مهاجران غیرقانونی از معبر کشورهای آفریقایی به کشورهای اروپایی نگرانی در میان کشورهای اروپایی را بیش از پیش افزایش می‌دهد. لیبی و الجزایر دو کشور همسایه و گذرگاه‌های اصلی مهاجران غیر قانونی و پناهجویانی است که قصد ورود به اروپا را دارند.

در شرایط کنونی آنچه خودنمایی می‌کند تلاش اروپا برای پایان به بحران اخیر در لیبی با هدف کنترل بر مرزهای اروپایی صورت خواهد گرفت. هر اندازه که ثبات در لیبی برقرار باشد به همان اندازه از موج عزیمت مهاجران به سمت کشورهای دیگر کاسته می‌شود.

این روزنامه آلمانی در بخش دیگری از یادداشت خود آورده است: آمریکا نیز بارها خواستار توقف درگیری‌ها در لیبی شده، اما اینکه نقش واقعی و هدف آنها در این میان به چه شکل خواهد بود هنوز شفاف و مشخص نیست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها