يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۴۸۳۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
فیلیپ تیبو سفیر جدید جمهوری فرانسه در تهران امروز توسط سید حسین سادات میدانی رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای برجام به وزارت امورخارجه احضار شد.
به گزارش پایگاه 598، فیلیپ تیبو سفیر جدید جمهوری فرانسه در تهران امروز توسط سید حسین سادات میدانی رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای برجام به وزارت امورخارجه احضار شد.

در این جلسه طرف ایرانی با اشاره به توییت های منتسب به سفیر فرانسه در واشنگتن که محتوای آنها از نظر کشورمان به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، خواستار توضیح دولت فرانسه شده و اعلام کرد در صورتی که اظهارات مزبور موردتائید دولت فرانسه بوده و بیان کننده مواضع رسمی این کشور باشد، این امر در مخالفت آشکار با اهداف و مفاد برجام خواهد بود و چنانچه به نحوی رضایت بخش به این مساله رسیدگی نشده و موضوع فیصله نیابد، جمهوری اسلامی موضوع را براساس سازوکارهای پش بینی شده در برجام پیگیری نموده و حق خود برای هرگونه واکنش مقتضی را محفوظ می‌داند.

در واکنش، سفیر فرانسه در تهران ضمن ابراز بی اطلاعی از توئیت های منتسب به سفیر کشورش در واشنگتن، بر اراده سیاسی این دولت بر اجرای کامل مفاد برجام تاکید ورزیده و اعلام نمود مراتب را بلافاصله به پاریس گزارش خواهد نمود.

خاطر نشان می‌نماید پیشتر سفیر فرانسه در واشنگتن در حساب توییتری خود در اظهاراتی مغایر با برجام، اشاراتی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران پس از سال ۲۰۲۵ نموده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها