أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۴۸۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
قنادباشی:
یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: بیشترین نیرویی که در یمن به نفع عربستان و غرب آمده بود از کشور سودان بود از این منظر سعودی‌ها نمی‌خواهند عمر البشیر از نقش سازنده خود برای آن‌ها کوتاه بیاید و عقب نشینی کند.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص ناآرامی‌های سودان گفت: در سودان مجموعه عملکرد دولت عمر البشیر طی چند سال اخیر سبب گسترش اعتراض در این کشور شد و الان چهار ماه است که مردم در اعتراض به سیاست‌های داخلی و خارجی او خواستار حل مشکلات و تغییر حکومت در سودان هستند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور‌های غربی و حامیان مرتجع سودان تلاش می‌کنند تا این کشور را با توجه به نقشی که در سطح کشور‌های مرتجع باز می‌کند سرپا نگاه دارند، یادآورشد: یکی از عملکرد‌هایی که در سودان باعث نارضایتی مردم این کشور شده این است که دولتمردان سودانی از صف کشور‌های محور مقاومت خارج و به جمع کشور‌های مرتجع پیوسته اند.

قنادباشی تصریح کرد: پیش از این اسرائیل سودان را بمباران می‌کرد و مردم این کشور با وجود همه مشکلات و سختی‌های اقتصادی، اما به دلیل اینکه کشورشان در مقابل اسرائیل ایستادگی می‌کرد همه شرایط سخت را تحمل می‌کردند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به نقش اخیر دولت سودان در حمله عربستان به یمن گفت: بیشترین نیرویی که در یمن به نفع عربستان و غرب آمده بود از کشور سودان بود و بیشترین مسلمانان عرب در یمن توسط سربازان سودانی کشته شدند. از این منظر سعودی‌ها نمی‌خواهند عمر البشیر از نقش سازنده خود برای آن‌ها کوتاه بیاید و عقب نشینی کند.

وی با بیان تغییرات رخ داده در بین دولتمردان سودانی گفت: براساس فشار‌های مردمی اخیرا عمر البشیر کنار گذاشته شد و معاون او که تا چند روز قبل در ریاض به سر می‌برد و با مقامات عربستانی دیدار داشت، روی کار آمده است. همین امر مردم را ناآرام‌تر کرد و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در صورت برکناری فرد مزبور فرمانده نیرو‌های نظامی در جنگ یمن به جای او روی کار خواهد آمد.

قنادباشی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست اشراف منشانه در سودان فاصله طبقاتی زیاد و نزدیکی کشور سودان به ارتجاع منطقه با محوریت عربستان از جمله عوامل انقلاب رخ داده در سودان محسوب می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها