أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۴۹۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
در حدیثی از امام معصوم (ع) آمده است: بر مردم همانهایی حکومت می کنند که آن مردم لایق آن حکومت هستند . امروز کشور در جنگ اقتصادی دشمنان این مرز و بوم و انقلاب درگیر است و از آنچنان گستره ایی در جغرافیای انسانی و اقتصادی و طبیعی برخوردار هست که به طرز بی سابقه ای کشورهای دوست و همسایه ما و کشورهای بیطرف و حتی کشورهایی که سابقه دشمنی 40 ساله شان با انقلاب اسلامی اظهر من الشمس است برای جا نماندن از قافله نمایش های حقوق بشری خود در جامعه جهانی مدعی کمک به جبران و بازسازی خسارات سیل اخیر در کشور نیز هستند به بهانه تحریم آمریکا جرات ارسال کمک های خود را ندارند.و چنان موضوع را شور کرده اند که آه و فغان محمد جواد ظریف وزیر خارجه برجام و خارجه جمهوری اسلامی را نیز در آورده است لاکن از خارج انتظار کمک داشتن شاید در جنبه های انسانی موجه باشد اما در چارچوب منافع ملی کشورهای همسوبا کدخدا کمی مضحک بنظر می آید آنان نه کمک خواهند کرد و اگر هم بکنند در موضوعاتی است که در سطور بالا به آن اشاره کردیم اما شوربختانه مشکل اصلی ما در داخل کشور است . گشت و گذاری در فضای رسانه ای و بازخوانی مواضع دولتمردانی که با عناوینی چون وزیر و وکیل مجلس و مشاور و معاون اول شما بیشتر ما را عمق حدیث یاد شده واقف نمود و فهمیدیم ما مردم لایق چنین دولتمردانی هستیم .اگر وعده های انتخاباتی سالهای 92 و 96 شما را در جریان رقابت های انتخاباتی باور نکرده بودیم ، اگر مواضع ظاهر الصلاح گونه اما در باطن جنگ رسانه ای مشاوران جنگ روانی و اتاق فکر تیم رسانه ای شما را با تردید نگریسته بودیم ، اگر علیرغم مشاهده میدانی و کاملا آشکار عملکرد شما در دوره دولت یازدهم در انتخابات دوره دوازدهم باز هم شما را واجد مقبولیت و مشروعیت قانونی برای تصدی دوباره پست ساختمان پاستور ندانسته بودیم امروز شاید وضعمان این نبود ، مشاورتان ملت را در حد خوردن آبگوشت بزباش خواندند ساکت ماندیم، وزیرتان ما مشت و مالچی خواندند سکوت اختیار کردیم ، برای تخریب رقیب ملت را گدایانی پرورش یافته یارانه ها قلمداد کردید با هیس هیس کردن همه را به آرامش فرا خواندیم ، تیم اقتصادیتان با نوعی لیبرالیسم "من در آوردی" اقتصاد را خواباندند و دائما بر خیل بیکاران و ورشکستگی مراکز صنعتی افزودند باز هم به روش همیشگی سکوت کردیم ، سفرها کوچک ، معیشت ها سخت، شرمندگی نا آوران خانواده ها دو چندان ، سبد غذایی خانوارها کوچک و کم، و امید به آینده ایی مرفه و متمدن دورتر و دورترشد ، سیل عید امسال نیز مزید بر علت شد. بر نعمات خدا نباید ناشکربود اما این سیل ها حداقل راقم این سطور را به این باوررسانید که اینها همه شاید از این جهت است که ما ملت لایق دولتی چون دولت شما هستیم زیرا که تمام این مسائل را دیدیم و دم بر نیاوردیم و زمانی بر استحکام باورمان افزوده گشت که :

1- مشاور شما جناب آشنا با لحنی نامناسب حضور فرمانده سپاه را که با قایق به محل حادثه آمده را با لفظ قایق سواری مورد تمسخر قرار داد .) هنگام قایق سواری در باره شکافتن جاده و مدیریت سیلاب تصمیم نگیریم )او نشان داد که با واژه اضطرار و خطر در میدان بیگانه است و می خواهد همه چیز را در قالب یک بوروکراسی زمان بر پیگیری کند حال چند نفر بمیرند و چه خسارات جانی و مالی بر مردم وارد شود برایش چندان مفهومی ندارد! مگر کسی از این همه خراب کاریهای مدیریتی دولت اعتدال که با مشورت مشاورانی چون ایشان در کشور رخ داده است را توان بازخواست از ایشان وجود دارد ؟در حالی که ایشان خود را محق به ورود به تمام عرصه ها می دانند.

2- خود جنابتان چند روز بعد از آغاز سیل و آوارگی مردم ظهور کردید آنهم ابتدا با تلفن دستور عملیات دادید و سپس با حضور از ارتفاع 2000 متری آسمان و در نهایت کم و بیش با حضور در زمین بر امور نظارت و دستورات را دادید.و در نهایت بر تلاش نیروها برای کم کردن الام مردم حمله کردید و "بر نمک آنان زخم پاشیدید!" و مطمئن بوده و هستید که نمی توان از مجلس دهم انتظار یک سئوال و سرانجامی قانونمند در سوء مدیریت خود و مجموعه تحت امرتان انتظار داشت که حداقل غیبت چند روز اولتان در حادثه سیل را از شما جویا شوند.

3- در حالی که نیروهای مردمی و میدانی و نظامی در روزهای اول در استانهای حادثه دیده حضور یافته و انجام ماموریت و وظیفه می کردند استاندار یا بنا به برخی شنیده ها برخی استانداران استانهای سیل زده در سفر تفریحی و خستگی در کُن "خارج کشور"برای دیدن همسرو فرزندان خود بودند . و جریان انقدر شور شده بود که معاون اول شما که خود را بی اختیار و ناتوان از عزل و تعویض حتی منشی خود هم معرفی کرده بود استاندار وقت را از کار برکنار کرد. البته نمی گوییم اینها ادامه همان جریان فراوانی"دوتابعیتی های" دولت شما هستند که یک پا در داخل و یک پا در خارج کشور آنهم با حقوق ناچیز و بخور و نمیر دولت اعتدالیون ! و اصلاحاتیون! هستند که مدعی مردم سالاری می باشند اما رطب خورده کی منع رطب کند در حالی که خود و دولتتان از قافله کمک رسانی عقب مانده اید حق ندارید پیشگامان کمک رسانی را مانند منتقدان سیاسی خود که امروز درستی و صحت انتقداتشان آشکار شده است را آماج حملات و تمسخر کلامی و رفتاری خود قرار دهید.

4- برجام شما، عملکرد شما، مدیریت اقتصادی و سیاسی شما خصوصا در ابعاد خارجی آن چنان کشور را به سمت ضعف و وادادگی فرو برده است که امروز از سخنگوی وزیر خارجه شنیدیم که تمامی حسابهای هلال احمر در خارج کشور نیز توسط آمریکا بلوکه شده است تا کشور نتواند از کمک های بین المللی استفاده کند و این نیست جز نتیجه وادادگی دولتتان .خودتان گفته بودید که " طبق گفته رئیس‌جمهور فرانسه در سال 92 پنج کشور با اتفاق آراء برای جنگ با ایران به توافق کامل رسیده بودند ابراز داشت: پس از برگزاری انتخابات و شور و اتحاد خارج از وصف مردم ایران اسلامی بسیاری از معادلات دنیای غرب علیه جمهوری ایلامی تغییر کرد."(1) پس این چگونه جلوگیری از جنگ ادعایی شما بود . شما قوه مجریه را در اختیار دارید پس آن سخن و این بسته شدن حسابها که قطعا تنور " شکست برجامی دولتتان" را داغتر خواهد کرد را چگونه توجیه می کنید.

در مجموع، مواضع دیگری هم می توان از شما و غربی ها را بیان کرد اما همه در یک نقطه و با دو نتیجه متفاوت به هم می رسند : نتیجه اول اینکه اگر می گوییم مردم ما لایق دولتی مانند دولت جنابتان هستند و در دو بزنگاه با مدارک مستدل از سوء مدیریت و وادادگی جریان شما باز هم رای به حضورتان در پاستور دادند این است که ملت فهیم ایران لایق دولتی مستقل، شجاع ، با سیاست، با استراتی مشخص و در تراز انقلاب اسلامی است و اگر استناد به حدیث فوق کرده و می گوییم ما لایق دولت شما هستیم منظور نوعی اعتراض به دولتتان و رفتارهای سیاسی شما در طول مدت حیات سیاسی شماست در منصب ریاست جمهوری است و نتیجه دوم اینکه جای پای مدیریت طبقاتی و ضعیف کش اعتدالیون و اصلاح طلبان با تعهدات بین المللی که داده اند تا سالها باقی خواهد ماند و این مردم بازهم باید تاوان رای ترس آلود و احساسی دور اول و امیدهای واهی به برجام نافرجام و اعتماد بیجای خود در دور دوم را بدهند در این حالت بسیاری از ما از خود می پرسیم که چرا چنین دولتی با این ضعف و ودادگی در سرنوشت ما مسلط شد و نتیجه می گیریم که شاید ایراد از ماست نه دولت جنابتان. پس ما لایق شما و شما هم لایق مردمی مانند ما هستید ،که نه فریادی میتوان زد و نه گلایه ای می توان داشت که خود کرده را تدبیر نیست. والسلام


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها