أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۴۹۲۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
آخرین اخبار از مناطق سیل زده در سراسر کشور:
در شرایطی که امروز بارش باران بهاری موجب مطبوع شدن هوا در مناطق وسیعی از شمال غرب کشورمان می‌شود، از فردا سایه خطر بار دیگر بر سر مناطق سیل زده غرب و جنوب غرب کشور گسترده خواهد شد. این را پیش بینی‌های سازمان هواشناسی کشورمان نشان می‌دهد که بر اساس آنها، از فردا موج بارشی جدیدی در غرب کشورمان فعال خواهد شد. بارش‌هایی که با توجه به وضعیت حاکم بر مناطق غربی کشورمان، احتمالا به وقوع سیلاب‌های جدید منجر خواهند شد.
به گزارش پایگاه 598، در شرایطی که امروز بارش باران بهاری موجب مطبوع شدن هوا در مناطق وسیعی از شمال غرب کشورمان می‌شود، از فردا سایه خطر بار دیگر بر سر مناطق سیل زده غرب و جنوب غرب کشور گسترده خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، این را پیش بینی‌های سازمان هواشناسی کشورمان نشان می‌دهد که بر اساس آنها، از فردا موج بارشی جدیدی در غرب کشورمان فعال خواهد شد. بارش‌هایی که با توجه به وضعیت حاکم بر مناطق غربی کشورمان، احتمالا به وقوع سیلاب‌های جدید منجر خواهند شد.

وضعیتی که از هفته قبل در خوزستان تلاشی وسیع و همه جانبه برای مهار آثار ناشی از آن شکل گرفته و امید می‌رود در سایه این تدابیر، موج بارشی جدید به وخیم‌تر شدن اوضاع در این استان منجر نگردد؛ اوضاع استانی که مدتی است بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های آن کم و بیش در محاصره آب قرار دارند و خسارات زیادی به کشت و زرع در آن‌ها وارد آمده است.
 
۱۱ استان درگیر سیل و آبگرفتگی

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات در تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی از ٢٤ لغایت ٢٧ فروردین ۹۸، به مهر گفت: ١١ استان ایلام، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، هرمزگان و یزد، درگیر سیل و آبگرفتگی هستند.

وی افزود: در ١٠٥ شهر و روستا عملیات امداد و نجات انجام شده و به ١٤١٠٢ نفر امدادرسانی شده و همچنین برای ٢٨٨٩ نفر اسکان اضطراری ایجاد شده و ۱۴۳ نفر را به مناطق امن انتقال داده اند. علاوه بر اینها از ۴۰۲ منزل مسکونی تخلیه آب انجام شده و ۱۶ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رها شدند.

سلیمی در پایان گفت: امدادرسانی در خراسان جنوبی و رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان همچنان ادامه دارد.

ورود سامانه جدید بارشی از فردا

امیر سرکرده، کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت شرایط جوی کشور به میزان گفت: بارش‌ها طی امروز به صورت بهاری و پراکنده در شمال غرب کشور، آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان، دامنه جنوبی البرز، زاگرس مرکزی، البرز قزوین، زنجان و تهران رخ می‌دهد. البته این موج شامل دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی نیز خواهد شد، یعنی در شمال استان‌های البرز، قزوین، زنجان و شمال تهران نیز بارش به صورت موقتی و پراکنده رخ خواهد داد، ضمن اینکه در چهارمحال و بختیاری، لرستان و کردستان نیز بارش‌های موقتی و پراکنده و خیلی خفیف رخ می‌دهد.

وی افزود: وزش باد نسبتاً شدید در نواحی شمال غرب استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل و گیلان رخ می‌دهد که در استان‌های زنجان، همدان و کرمانشاه وزش باد از جا‌های دیگر شدیدتر است به طوری که سرعت وزش باد ۷۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

این کارشناس در پایان تاکید کرد: برای پنجشنبه باید منتظر ورود یک سامانه بارشی جدید باشیم که از نواحی غربی وارد کشور می‌شود و برای پنجشنبه شب در نیمه غربی فعال خواهد بود و روز جمعه به تدریج به شمال شرق کشور خواهد رسید.

بازگشایی مدارس برای دوازدهمی‌ها در پلدختر

رضا مددی نماینده تام‌الاختیار وزیر آموزش‌وپرورش در استان‌های سیل‌زده به تسنیم گفت: تلاش آموزش‌وپرورش، بازگرداندن شرایط عادی به مدارس در استان‌های سیل‌زده است و تلاش می‌کنیم سال تحصیلی به قوت خود باقی باشد، وظیفه اصلی ما و محور تلاش‌ها این است که جریان آموزش ادامه داشته باشد و اقدامات جبرانی برای عقب‌ماندگی درسی دانش‌آموزان طراحی شود.

وی افزود: برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم که امتحان نهایی دارند، تسهیلاتی در نظر گرفتیم که علاوه بر امتحانات خرداد یا شهریور می‌توانند یکبار دیگر در امتحاناتی که تیر یا مرداد برگزار خواهد شد، شرکت کنند و نمره هر یک از این مراحل به جای نمره خرداد ثبت می‌شود برای امتحانات داخلی نیز از اول خرداد تا پایان تیرماه فرصت تعیین کرده‌ایم و هر میزان از کتاب‌های درسی که تدریس شده باشد، امتحان گرفته می‌شود. آموزش‌های جبرانی را به صورت برگزاری اردوهای آموزشی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم داریم و از شنبه این هفته در پلدختر دانش‌آموزان پایه دوازدهم به مدارس رفتند.

مددی گفت: در استان‌های سیل‌زده، مدارسی که آسیب ندیده‌اند در اختیار نیروهای امدادی هستند و به این لحاظ برای شروع فعالیت مجدد مشکلاتی داریم البته به ما قول داده‌اند با خروج نیروهای امدادی از مدارس شروع به کار آنها را داشته باشیم همچنین مدارس استان خوزستان دراختیار خانواده‌های سیل‌زده قرار دارد. دانش‌آموزانی که مدارسشان تخریب شده است در مدارسی که سالم هستند، ساماندهی می‌شوند به گونه‌ای که جمعیت کلاس‌های درس را افزایش می‌دهیم یا شیفت دوم برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه درباره وضعیت آسیب مدارس بر اثر سیل گفت: مدارس دو دسته‌اند برخی تخریب شده‌اند که باید از نو ساخته شوند و سازمان نوسازی مدارس پیگیر تخریب و ساخت مجدد آنهاست و فعلاً برای جبران فضای این مدارس، کانکس به مناطق ارسال کرده‌ایم؛ دسته دوم مدارسی هستند که دچار آب‌گرفتگی شدند که با تمیز کردن، آنها را به چرخه آموزش برمی‌گردانیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها