يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۴۹۳۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
رئیس مرکز اورژانس شهرستان کاشمر (خراسان رضوی) گفت: به سبب عدم رعایت اصول ایمنی، یک نفر در شهرستان کاشمر دچار گازگرفتگی و مسمومیت با گاز زغال (مونواکسید کربن) شد.
به گزارش پایگاه 598، احسان مالکی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: طی تماس تلفنی فردی با اورژانس ۱۱۵ گزارشی مبنی بر احتمال فوت یک نفر در روستای خضر بیگ از توابع بخش کوهسرخ این شهرستان را اعلام کرد.

وی بیان کرد: نیروهای اورژانس شهر ریوش بلافاصله به محل اعزام شدند، پس از معاینه و انجام اقدامات لازم مشخص شد متاسفانه فرد مذکور به دلیل مسمومیت با گاز co جان خود را از دست داده بود.

رئیس مرکز اورژانس شهرستان کاشمر اظهار کرد: این مرد ۳۳ ساله به دلیل استفاده غیر استاندارد از زغال برای گرمایش خود در داخل دامداری دچار گازگرفتگی شده و جان خود را از دست داده بود.

وی بیان کرد: با توجه به این که این فرد نگهبان دامداری بود و روزانه شیفت‌شان تغییر می‌کرده پس از رسیدن همکارش به محل فرد مذکور پیدا شده به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود یک روز از فوت وی گذشته باشد.

مالکی بیان کرد: جسد متوفی برای بررسی بیشتر تحویل نیروی انتظامی شد.

در همین خصوص رئیس شبکه بهداشت شهرستان کاشمر به ایسنا گفت: به دلیل سرد بودن منطقه کوهسرخ اغلب گرم کردن با زغال یکی از دلایل اصلی گازگرفتگی در این بخش است.

محمد جواد یزدانی عنوان کرد: با وجود تمام هشدارهای داده شده متاسفانه باز هم مردم توصیه‌ها را جدی نگرفته و اغلب فکر می‌کنند هیچ‌گاه دچار این حوادث نخواهند شد و بارها اشتباهات خود را تکرار می‌کنند.

وی گفت: امیدواریم شهروندان به خصوص در روستاها این هشدارها را جدی گرفته و از وسایل خطرناک برای گرم کردن استفاده نکنند و حتما در فضاهای در بسته خروجی دود تعبیه کنند.

رئیس شبکه بهداشت کاشمر افزود: متاسفانه بیشتر مواقع حتی حمام را در بخش کوهسرخ با زغال گرم می‌کنند که بسیار خطرناک است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها