أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۴۹۳۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
عنصر سرعت در پوشش حوادث و بحران‌ها را فراموش نکنید. شرایط در وضعیت سیل به سرعت همان سیل تغییر می‌یابد. البته سرعت را نباید فدای صحت یا دقت کرد. انتشار خبر صحیح و دقیق اولویت دارد. اگر با موبایل فیلم می‌گیرید، لطفا آن را در حالت افقی قرار دهید. استفاده از فیلم‌های عمودی برای رسانه‌ها سخت و گاه ناممکن است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تابناک باتو، بهترین اقدام جهت انعکاس مشکلات و حجم بحران گرفتن فیلم و انتشار آن بدون نوشته، موسیقی و شعارهای احساسی است؛ روی فیلم‌هایتان چیزی ننویسید تا راحت تر بازنشر شوند. سعی کنید شرح فیلم را بدون دخالت احساسات و توصیفات و صفت های اغراق آمیز و قضاوت منتشر کنید. تنها آنچه می بیند را بنویسید. سعی کنید خبر و شرح عکس ها و فیلم ها را از تحلیل و تفسیر جدا کنید.

با مردم مصیبت زده گفت وگو کنید، از آنها بخواهید نیازهایشان و موقعیت‌شان و از مشکلات و مطالبتشان بگویند.

مستندسازی اطلاعات و آمار از زبان سیل‌زدگان و همچنین توصیف فضای موردنظر و شرایط بحران به وسیله نوشته و فیلم گام اساسی است.

نکات کاربردی برای فعالان میدانی و خبرنگاران آزاد در مناطق سیل‌زده

هنگام نوشتن گزارش تصور کنید که خواننده شما از هیچ چیزی اطلاع ندارد و شما باید جزئی‌ترین اطلاعات و توضیحات را به وی بدهید.

عنصر سرعت در پوشش حوادث و بحران‌ها را فراموش نکنید. شرایط در وضعیت سیل به سرعت همان سیل تغییر می‌یابد. البته سرعت را نباید فدای صحت یا دقت کرد. انتشار خبر صحیح و دقیق اولویت دارد.

اگر با موبایل فیلم می‌گیرید، لطفا آن را در حالت افقی قرار دهید. استفاده از فیلم‌های عمودی برای رسانه‌ها سخت و گاه ناممکن است.

ارائه اطلاعات درست و درست‌نویسی رمز موفقیت است. همچنین در کنار اخبار بد، به چیزهای خوب هم بپردازید؛ مثل فداکاری‌های مردمی.

خبرها عکس ها و فیلم های دریافتی را حتما از منابع مختلف راستی آزمایی کنید تا از انتشار مطالب نادرست و غیردقیق جلوگیری کنید.

به حریم خصوصی افراد و خانواده های آسیب دیده احترام بگذارید. چهره کودکان را در موقعیت های بد یا موقعیت هایی که در آینده می تواند منجر به شرمندگی یا خجالت آنها شود، غیرشفاف کنید.

رسول عوده زاده، روزنامه نگار


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها