أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۴۹۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
نامه‌ جنبش عدالتخواه دانشجویی به آیت الله رئیسی؛
جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه خواست با رسیدگی در اسرع وقت به پرونده‌های فساد خصوصی سازی‌ها، اجازه ندهد تبعات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی ناشی از چنین سیاست‌هایی دامن جمهوری اسلامی ایران را بگیرد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه در خصوص سازمان خصوصی سازی نوشت:  انتظار می‌رود با ورود قضایی به جزئیات و رسیدگی در اسرع وقت به پرونده‌های فساد گذشته خصوصی سازی‌ها، اجازه ندهید تبعات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی ناشی از چنین سیاست‌هایی دامن جمهوری اسلامی ایران را بگیرید.

در این نامه آمده است: همانطور که مستحضرید واگذاری هایی که تاکنون با نام خصوصی سازی رخ داده است موجب توزیع رانت و تشدید نابرابری و بی عدالتی در کشور گشته است.

نکته قابل تامل در مورد سیر خصوصی سازی ها این است که علاوه بر تضییع بیت المال، مهمترین کارخانجات و تولیدی های کشور در نتیجه واگذاری آنها به افراد نااهل به مرز نابودی کشیده میشوند.

گزارش رئیس دیوان محاسبات در رابطه با تفریق بودجه سال ۹۶ که در مجلس مطرح شده و همچنین تحقیق و تفحص مجلس
از برخی شرکتهای واگذار شده نیز گواه بر این موضوع است.

به طور نمونه: در سال گذشته شاهد عواقب این سیاست در شرکت نیشکر هفت تپه بودیم. به گونه ای که کارگران به علت نااهلی رئیس کارخانه و عدم پرداخت معوقات شان، دست به اعتراض میدانی زدند که به امنیتی شدن موضوع انجامید.

با بررسی صورت گرفته شاهد بودیم که سایر شرکت های واگذار شده نیز از وضعیت مشابهی برخوردارند. و در صورتی که اقدامی
از طرف نهادهای نظارتی برای اصلاح آنها صورت نگیرد در سال پیش رو سایر نقاط کشور نیز با چنین معضلات اقتصادی و
امنیتی مواجه خواهند بود.

اضافه می گردد پیش از این، نامه ای به رئیس سازمان بازرسی کل کشور ارسال و از ایشان تقاضا پاسخگویی پیرامون فساد های سازمان خصوصی سازی را داشتیم، که این درخواست با جواب وقت ندارم ایشان رو به رو شد.

 لذا انتظار می‌رود جلوی این خطر را قبل از تشدید بیشتر آن گرفته و با ورود قضایی به جزئیات و رسیدگی در اسرع وقت به پرونده‌های فساد گذشته خصوصی سازی ها، اجازه ندهید تبعات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی ناشی از چنین سیاست هایی دامن جمهوری اسلامی ایران را بگیرید.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها