يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۴۹۸۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر لزوم کنار گذاشتن مدیریت لیبرالی، گفت: کار باید به دست جوانان سپرده شود.
به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی عصر چهارشنبه در مراسم اولین اجتماع جوانان استان البرز، ضمن تبریک روز جوان و اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: حضرت علی‌اکبر (ع) شهید کربلا است که در سن ۲۷ سالگی به شهادت رسید.

ایشان خصوصیات منحصربه‌فردی همچون شجاعت، بصیرت و تقوا داشتند و تا زمان شهادت نماز شب خود را ترک نکردند و رابطه ولایت‌پذیری ایشان نیز در روایات بسیار ذکرشده است.

وی با بیان اینکه حضرت علی‌اکبر (ع) اسوه جوانان است، تأکید کرد: امروز به تأسی از جوانانی که انقلاب کردند و شما جوانان انقلابی که سرمایه‌های کشور هستید این برنامه باشکوه برگزارشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری عنوان کرد: گام دوم انقلاب به جوانان مربوط می‌شود و رهبر معظم انقلاب از جوانان خواستند تا بار پیشرفت، توسعه و مدیریت کشور را به دوش بکشند چراکه مدیریت لیبرالی که سال‌ها دست‌به‌دست گشته چیزی جز چالش درراه نظام به وجود نیاورده و این مدیریت قطعاً باید کنار گذاشته شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه لیبرال‌ها به مدیریت جوانان بدبین هستند، گفت: اگر ۴۰ سال گذشته را بررسی کنیم و به هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حریم، علم و فناوری، سیاست، ورزش و غیره نگاهی بیندازیم می‌بینیم هرکجا که مدیریت در دست جوانان بوده، پیشرفت حاصل‌شده و نقش اساسی را جوانان ایفا کرده‌اند.

وی جوان را فردی اعلام کرد که حریص نیست و اگر درست هدایت شود کار را پرقدرت پیش می‌برد و گفت: همایش امروز در کمتر از یک هفته با همکاری جوانان برگزارشده است، درست است که همه ارگان‌ها، سازمان‌ها و ادارات در برگزاری این برنامه مشارکت داشته‌اند اما اساس و پایه اصلی برگزاری آن را جوانان تشکیل می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: اگر بنا باشد در دهه پنجم انقلاب گشایشی صورت گیرد، آن را ۴۰ میلیون جوان مستعد ایرانی انجام می‌دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) هرکجا که کار مهمی انجام دادند، آن را به دست جوانان می‌سپردند، تصریح کرد: رسول اکرم (ص) امور فرهنگی، نظامی و غیره را به جوانان شایسته می‌سپردند و نتیجه می‌گرفتند، زیرا برخی به دنبال این هستند که جوان را ناامید کنند و شادابی و طراوت را از جوانان بگیرند و آن‌ها را نسبت به کشور و انقلاب بی‌تفاوت کنند.

وی به طرح سؤالی پرداخت و گفت اگر امروز حضرت علی‌اکبر در میان ما بود و جوانان می‌خواستند از او خط بگیرند و او را الگو انتخاب کنند، چه ویژگی را انتخاب می‌کردند؟ اضافه کرد: ایشان خصوصیاتی همچون علم، پژوهش، جوانمردی داشتند و به دنبال فرهنگ و ورزش بودند و هیچ‌گاه از تهدیدات دشمن نمی‌هراسیدند و در مسیر حق می‌رفتند اما حالا برخی سند ۲۰۳۰ را می‌آورند و می‌گویند این نتیجه اقدامات فرهنگی و اجتماعی شما است و اخیراً هم نکته‌ای در این خصوص کشف‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خطاب به جوانان، بیان کرد: باوجود شما دشمنان انقلاب می‌دانند که در هیچ زمینه‌ای تاب مقاومت و مقابله نخواهند داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم همت، ابتکار، توانایی جوانان در همه محورهای سیاسی، فرهنگی، بین‌المللی تأکید کرد: مدیران جوان باید با استفاده از تجربیات افراد پیشکسوت بتوانند کشور را در مسیر درست پیش ببرند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه جوانان البرزی آمادگی خود را اعلام می‌کنند که اثربخشی و توانایی خود را در توسعه کشور نشان دهند، گفت: ازاین‌پس تعامل دفتر نماینده ولی‌فقیه با جوانان برقرار خواهد بود در نظر داریم برنامه‌های مختلفی را در سطح استان برای این قشر برگزار کنیم، رهبر انقلاب از جوانان می‌خواهند تا اهل بن‌بست شکنیباشند و به آینده امیدوار باشند. ملاک انقلابی بودن اخلاق و مسئولیت‌پذیری و جهاد و ایستادگی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها