يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۵۰۹۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
از اول تا نیمه شعبان بیش از ۱۵۰ کاروان دانشجویی به عتبات مشرف شده است. یکی از برنامه‌های متفاوت این کاروان‌ها تشرف به حرم حرّ بن یزید ریاحی به شمار می‌رود.
به گزارش پایگاه 598، ستاد عتبات دانشگاهیان در هر سال دو بار اعزام به عتبات دارد که‌ یک‌دوره آن منتهی به ماه مبارک رمضان می‌شود و‌ دیگری قبل از اربعین به پایان می‌رسد.

 امسال بیستمین‌دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات در حال برپایی است. در این دوره بیش از ۵۴ هزار نفر از دانشگاهیان نام‌نویسی کردند که در این‌میان ۱۲ هزار نفر به قید قرعه انتخاب شده و از اوایل بهمن‌ماه اعزام بیستمین‌دوره از عتبات دانشگاهیان آغاز شد.

همچنین هفته آینده آخرین‌دوره اعزام‌می‌شوند‌ و‌ پرونده این‌دوره از اعزام‌ها بسته‌خواهد شد و پس از برنامه‌ریزی‌های بعد‌ی نام‌نویسی بیست‌‌ویکمین‌دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات آغاز خواهد شد.

یکی از ‌تفاوت‌های اعزام دانشگاهیان به عتبات با سایر کاروان‌ها این است که کاروان‌های دانشگاهیان در کنار برنامه‌های بعثه‌ مقام معظم رهبری در اعتاب مقدسه عراق به‌ویژه مناسبت‌های مختلف، برنامه‌هایی را نیز به طور مجزا برگزار می‌کند. به طوری که زیارت حرم‌ مطهر حرّ بن یزید ریاحی به منظور بصیرت‌افزایی دانشجویان و‌تأثیرگذاری حضرت‌حر‌ُ (ع)، در برنامه سفر دانشگاهیان گنجانده شده است؛ در حالی که سایر کاروان‌ها در برنامه‌خود زیارت این‌حرم شریف را ندارند.

‌ سه برنامه دیگر نیز در ایام‌حضور دانشگاهیان در کربلا پیش‌بینی شده است، به طوری که پس از ورود دانشگاهیان به کربلا، زائران ابتدا برای زیارت به حرم امام‌حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مشرف می‌شوند. فردای آن هم زیارت حرم حرّ  بن یزید ریاحی (ع) پس از آن همایش احلی من العسل برپا می‌شود و در پایان هم زیارت وداع برگزار خواهد شد.

با‌توجه به اینکه زیارت امام حسین (ع) در شعبان المبارک سفارش شده است و‌مشتاقان بسیاری در این ایام به کربلامشرف می‌شوند، ستاد عمره و‌عتبات دانشگاهیان در این ماه پرفضیلت اقدام به اعزام دانشگاهیان به عتبات می‌کند تا جایی که به گفته مسؤولان این ستاد از اول تا نیمه شعبات بیش از ۱۵۰ کاروان دانشجویی به عتبات مشرف شده‌اند.

به گزارش فارس، در کاروان‌های دانشجویی سعی شده تا مدیر و‌روحانی کاروان نیز جوان و از نیروهای خبره باشد. همچنین تسهیلاتویژه برای اعزام دانشگاهیان موجب بالا رفتن تقاضا شده است. به طوری که دانشگاهیان از تسهیلات ۳ میلیون تومانی برای سفرهای هوایی و ۲ میلیون تومانی برای سفر زمینی به عتبات بهره‌ممد می‌شوند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها