أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۵۱۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
اصرار دولت اعتدال حسن روحانی برای استمرار بخشی بر حضور ژنرال‌های پیری که بوی کهنگی از مدیریت ایشان چنان جامعه و اقتصاد را فلج کرده است که روند ادامه مقبولیت دولت و در ابعاد خطرناکتری ادامه مشروعیت قانونی دولت روحانی را با مشکل و تردید در میان اقشار مختلف مردم و نخبگان جامعه روبرو کرده است.

سرویس سیاسی پایگاه 598؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال 1398 خود طبق سنت مألوف خویش امسال را سال " رونق تولید" نامگذاری کردند و همه آحاد ملت و دولت را برای تحقق این امر فرا خواندند البته در اینکه استراتژی‌های ایشان هر ساله هوشمندانه و با شناخت و درک درست از اوضاع کشور و منطقه و جهان تدوین شده و ابلاغ می‌گردد و به مناسبت‌های مختلف نیز ابعاد گوناگون آن تبیین می‌گردد شک و تردیدی وجود ندارد، اما تلخی موضوع این امر در آنجاست که چند سالی است این استراتژی‌ها از عقبه محکمی در میان عوامل اجرایی و مسئولانی که مأمور تجهیز و پشتیبانی از آن هستند با این استراتژی‌ها همخوانی ندارد. به این معنا که:

1- اعضای اتاق فکر این استراتژی‌ها سوگمندانه در دست کسانی است که خود اعتقادی به این استراتژی‌ها ندارند در نتیجه نمی‌توانند در تبیین و طراحی و ایجاد چشم انداز مناسب و امیدوار کننده برای این امر موفق عمل کنند.

2- مجریان این استراتژی‌ها در قوه مجریه که در حقیقت می‌توان آنان را فرماندهان و سربازان این استراتژی‌ها نامید نه توانی و نه اعتقادی و نه ایمانی به این طرح‌ها ندارند وگرنه کیست که نداند در طول مدتی که از استقرار دولت اعتدال حسن روحانی از سال 1392 تاکنون در پاستور گذشته است ایشان بیشتر از آنکه سربازان میدانی و پر انرژی باشند که دائماً در حال جنگ در طول خطوط عملیاتی با دشمن متحد غربی و غرب گرایان داخلی در حال مبارزه سیاسی – اقتصادی می‌باشند، ژنرال‌هایی هستند که نوعی عملیات حمله و دفاع موزائیکی را برای خود بازخوانی کرده‌اند که هریک بصورت جزیره ای عمل می‌کنند و شاید پر بیراه نباشد که ادعا کنیم وضعیت امروز کشور خصوصاً در ابعاد اقتصاد و معیشت حاصل همین دیدگاه غلط و ناهماهنگ عوامل اجرایی پیر و فرسوده دولت با استراتژی کلی نظام در بخش‌های مختلف و وجود نوعی احساس خود مختاری در ژنرال‌های مورد اشاره باشد.

3- رونق تولید و خواسته رهبر معظم انقلاب به نظر راقم بارها در طول سالهای گذشته و در قالب‌های مختلفی چون " اقتصاد مقاومتی و.... بیان شده است و هر سال ایشان با روش منطقی و قیاسی از کل به جزء حرکت و گفته شده است تا هم درک مسئولان و بصیرت مردم را از خواسته‌های خود بیان کرده باشند و هم اینکه بر این نکته پافشاری کرده باشند که رسیدن به دروازه‌های پیشرفت و تمدن بشری که با سرعت در حال حرکت است هرروزه و هر ساله در حال عمق یابی و گسترش در ابعاد مختلف فنی و مدیریتی بوده و نیازمند بکارگیری نیروهای جوان و مستعد می‌باشد در نتیجه داشتن عقبه ای آگاه، فعال، جوان، نخبه و مستعد کار و فعالیت از اهم شرایط حرکت مجریان در این راستاست. اصرار دولت اعتدال حسن روحانی برای استمرار بخشی بر حضور ژنرال‌های پیری که بوی کهنگی از مدیریت ایشان چنان جامعه و اقتصاد را فلج کرده است که روند ادامه مقبولیت دولت و در ابعاد خطرناکتری ادامه مشروعیت قانونی دولت روحانی را با مشکل و تردید در میان اقشار مختلف مردم و نخبگان جامعه روبرو کرده است.

4- استراتژی امسال رهبری معظم انقلاب را باید اتمام حجتی بر این سبک مدیریت دولت دانست. به این معنا که برخی از جریانات غرب گرا که عالمانه و عامدانه تلاش کردند تا نقاط قوت و قدرت کشور و انقلاب اسلامی را در پاسداری از منافع ملی – مذهبی خود در داخل و خارج را تضعیف و حتی نابود سازند و متاسفانه در برخی موارد نیز موفق عمل کردند لاکن هنوز هم خطوط قرمزی وجود دارد که غرب گرایان استحاله طلب توان ورود به این عرصه را نداشته‌اند در نتیجه اگر امروز شاهد هستیم که باز فشار معیشتی و رفاهی کشور بر دوش ملت ایران سنگینی می‌کند این سنگینی را باید از جهاتی برنامه براندازان استحاله طلب داخلی و هماهنگ با غرب دانست که می‌کوشند تا با سپر کردن مردم، ایشان را در مقابل نظام اسلامی قرار دهند و مواضع قدرت را به ضعف و سستی بکشانند و اگر بزنگاههای مختلفی نیز برای استحاله و براندازی خود در مقاطع مختلف تعیین می‌کنند امیدی است که برای به ثمر نشستن برنامه‌های خود در این زمانها دارند و با هر شکستی بزنگاه دیگری را از حمله نظامی و تحریم و فشار معیشتی و مسائل اخلاقی همچون چهارشنبه‌های سفید و .... را تعیین و تبلیغ می‌کنند تا این معنا را القاء کنند که مشکل مردم نظام سیاسی کشور است در حالی که مشکل امروز ایران وجود دولتی پیر و فاقد توان مدیریتی به روز شده است لذا هوشیاری رهبری انقلاب اسلامی در بیان این استراتژی‌ها همگی ناشی از این امر می‌تواند باشد که مردم مرزهای بین دولت و حکومت را جدا سازند. در موضوع دولت سالاری این مردم هستند که نقش آفرینی می‌کنند نه نظام حکومتی لذا باید این مرزها مشخص شده و بهانه جویان نتوانند از زیر بار پاسخگویی به عملکردهای خود در زیر سایه حکومت فرار کنند.

در مجموع اینطور می‌توان نتیجه گرفت که رونق تولید مد نظر رهبری معظم انقلاب عواملی مانند: داشتن استراتژی، داشتن عقبه آماده وبه روز شده، افسران و سربازان جوان و مدیر و مدبرو مؤمن به اصول انقلاب اسلامی، بوروکراسی چابک سازی شده و... را طلب می‌کند که با دولت فعلی حسن روحانی و دیدگاههای حاکم بر آن بعید بنظر می‌آید که صورت تحقق به خود بگیرد البته قصد نا امید کردن نیست اما بقول یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری دوره دوازدهم "درختی که در چهار سال میوه ندهد، بعد از چهار سال هم میوه نمی‌دهد”. (1) اصولاً با توجه به عملکرد نیروی انسانی و مدیریتی دولت حسن روحانی چشم انداز امیدوار کننده را نمی‌توان پیش بینی کرد.

*رضا احمد زاده

منبع:

1- مناظره سوم / خبرگزاری مهر / 22 اردیبهشت 1396 / کد خبر: 3976771

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها