يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۵۱۵۶
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بارش های خوب فروردین حجم ذخیره آب پشت ۱۹ سد خراسان رضوی را به ۶۹۸ میلیون مترمکعب رساند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، ورود سامانه جدید بارشی به خراسان رضوی هوای این استان را تا ۱۰ درجه کاهش داده و بارش‌های پراکنده باران در برخی شهرهای استان از جمله مشهد به وقوع پیوسته است.

بارش‌های بهاری از ابتدای سال جاری تاکنون موجب پرشدن حجم مخزن سدهای دولت آباد، کمایستان و سده در استان شده و به صورت متوسط دیگر سدهای استان نیز ۴۴ درصد از ظرفیت خود را آبگیری کرده اند و در مجموع ۶۹۸ میلیون متر معکب آب این سدها ذخیره شده است.

وضعیت ذخیره آب در سد دوستی نیز که یکی از مهم‌ترین منابع تأمین آب مشهد است بهبود یافته به صورتی که از ابتدای سال جاری ۲۸۱ میلیون مترمکعب آب به این سد وارد که موجب پر شدن ۴۴ درصد این سد شده است.

میزان بارش باران در خراسان رضوی نیز در مقایش با سال آبی گذشته افزایش قابل توجهی داشته به صورتی که از ابتدای مهر ۹۷ تا پایان روز دوم اردیبهشت سال جاری به صورت متوسط ۲۷۴ میلی متر باران در این استان باریده که این میزان در مدت مشابه سال قبل تنها ۹۸ میلی متر بوده است.

هواشناسی خراسان رضوی نیز اعلام کرد از امروز با افزایش شدت وزش باد بر حجم بارش‌ها به شکل رگبار و رعدوبرق و در نواحی مستعد استان بارش تگرگ افزوده شود. همچنین از اواخر وقت سه شنبه با نفوذ جریانات شمالی، دمای هوا به طور میانگین بین ۸ تا ۱۰ درجه سلسیوس در استان کاهش یافته و بارش‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی به شکل باران و برف خواهد بود.

از بعداظهر سه شنبه در شهرستان‌های درگز، کلات، قوچان، چناران، سرخس، صالح‌آباد، فریمان، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و برخی از نواحی مشهد تا قبل از ظهر چهارشنبه احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب وجود خواهد داشت. همچنین در این مدت با توجه با بارش باران و برف، تشکیل مه، وزش باد شدید، کولاک و کاهش دید احتمال اختلال در سسیتم حمل و نقل استان وجود دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها