يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۵۱۷۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
روحانی رکورد را شکست/
نرخ تورم نقطه به نقطه ۵۱.۴ درصدی فروردین امسال بالاترین تورم اعلام‌شده از سوی مرکز آمار درباره نرخ تورم کل کشور در دهه ۹۰ است.
به گزارش پایگاه 598،  بر اساس گزارش مرکز آمار، در فروردین ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل تورم کالاها و خدمات مصرفی به ١٧٠, ٩ رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٥١, ٤ درصد افزایش یافته است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٥١, ٤ درصد بیشتر از فروردین ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.
 

نرخ تورم نقطه به نقطه ۵۱.۴ درصدی فروردین امسال بالاترین تورم اعلام‌شده از سوی مرکز آمار درباره نرخ تورم کل کشور در دهه ۹۰ است. این برای اولین بار است که تورم نقطه به نقطه از مرز ۵۰ درصد بالا زده که باید آن را نشانه آژیر خطر دانست.

بالاترین تورم نقطه به نقطه دولت دهم به خرداد ۱۳۹۲ با ۴۲.۴ درصد مربوط بود اما همانطور که ملاحظه می‌شود در دولت فعلی رکورد تورم به شدت بالاتر رفته است.

افزایش نرخ تورم خانوارهای روستایی کشور
مرکز آمار شاخص تورم مناطق روستایی کشور را هم محاسبه کرده است که نشان می‌دهدشاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در فروردین ماه ١٣٩٨ به عدد ١٨٠, ١ رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ٥٩, ٤ درصد بیشتر شده است.
 

بر اساس گزارش مرکز آمار، تورم نقطه به نقطه مناطق روستایی با نزدیک شدن به مرز ۶۰ درصد، به بالاترین رقم خود از سال ۱۳۷۵ بدین سو رسیده است.
منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها