يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۵۲۲۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
آمار مثبت وضعیت مسکن آمریکا بار دیگر ارزش دلار در برابر همتایانش را تقویت کرد.
به گزارش پایگاه 598، ایسنا به نقل از رویترز، پس از آن که آمار جدید از وضعیت مسکن آمریکا نشان داد معاملات این بخش کلیدی اقتصاد امریکا مجدداً رونق گرفته است، ارزش دلار در برابر همتایان مهم آن در سطح جهان تقویت شد. هر دلار استرالیا با ۰.۹ درصد کاهش به ازای ۰.۷۰۴ دلار آمریکا مبادله شد که پایین‌ترین نرخ برابری آن در شش ماه اخیر محسوب می‌شود.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد به ۹۷.۶۶ واحد افزایش یافت تا تنها ۰.۱۱ واحد دیگر تا شکستن مجدد رکورد سال ۲۰۱۷ خود فاصله داشته باشد. هر دلار آمریکا هم چنین به ازای ۱.۳۴۴۵ دلار کانادا مبادله شد تا علاوه بر جبران زیان‌های هفته گذشته، وارد کانال جدیدی شده باشد.

از سوی دیگر یورو که دیروز در برابر دلار ۰.۲۵ درصد کاهش یافته بود در معاملات امروز نیز متحمل زیان دیگری شد و با عقب‌نشینی ۰.۱۵ درصدی به ازای ۱.۱۲۱۲ دلار مبادله شد. تاکویا کاندا، مدیر مؤسسه " گتیم ریسرچ" گفت: اقتصاد منطقه یورو در مقایسه با آمریکا در موقعیت ضعیف‌تری قرار گرفته است و این مساله منجر به تضعیف یورو شد. انتظار می‌رود رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست امسال بیشتر از منطقه یورو باشد و یورو چاره‌ای جز عقب‌نشینی در برابر دلار نداشته باشد.

در برابر ین نیز دلار صعودی بود و به ۱۱۱.۸۸۵ ین رسید. در برابر پوند، دلار به ۱.۲۹۵۵ واحد رسید تا جایگاه خود را در کانال جدید ۱.۲۹ دلاری تقویت کند. هم چنین در دیگر معاملات هر دلار به ازای ۶۹.۸۴۲۹ روپیه هند، ۱.۳۵۹۲ دلار سنگاپور، ۱.۰۲ فرانک سوئیس ۴.۱۳۲۳ رینگت مالزی ۶.۷۲۲۷ یوان چین مبادله شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها