يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۵۲۸۹
زمان انتشار: ۱۹:۰۵     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
سیلاب در خوزستان فروکش کرده و خطر تا حدودی از بیخ گوش آبادان و خرمشهر به عنوان آخرین نقاط ورودی سیلاب استان گذشته است.

به گزارش پایگاه 598، سیلاب در خوزستان فروکش کرده و خطر تا حدودی از بیخ گوش آبادان و خرمشهر به عنوان آخرین نقاط ورودی سیلاب استان گذشته است.

اردوگاه‌های اسکان سیل زدگان تا به امروز به حدود ۳۲ اردوگاه کاهش یافته و از آن طرف دولت در تلاش برای آغاز بازسازی و جبران خسارت سیل زدگان است اما حجم خرابی‌ها آنقدر بالاست که ساختن دوباره مناطق سیل زده ماه‌ها و سال‌ها به طول خواهد انجامید هر چند که معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور امیدوار است کار بازسازی مناطق سیل زده کشور در ۹ ماه آینده به اتمام برسد.

سیل زدگان که همه زندگی شأن را از دست رفته می‌بینند حالا محتاج نان شب‌شأن شده‌اند و خواستار جبران هر چه سریع‌تر خسارت‌ها و پرداخت غرامت از سوی دولت هستند. در این میان با وجود کمک مردم و نیز امدادگران سپاه، بسیج و هلال احمر هنوز هم ناهماهنگی در کمک رسانی و نیز راستی آزمایی نشدن و بروز رسانی نشدن کمک‌های انجام شده وجود دارد.

به عنوان مثال هنوز در برخی اردوگاه‌ها سرویس بهداشتی، حمام و وسایل خنک کننده وجود ندارد و بهداشت رعایت نمی‌شود و همین امر نگرانی مسئولان علوم پزشکی و بهداشت استان خوزستان را از شیوع بیماری‌های روده‌ای و وبا به همراه داشته است.

با اقدامات انجام‌شده در خوزستان، خسارات سیل به حداقل رسید

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام‌گرفته در خوزستان، آسیب‌ها به حداقل رسید.

به گزارش ایسنا، محمد امید در حاشیه بازدید از روستاهای حاشیه رودخانه دز در شهرستان شوش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش دولت بر این است که اکنون که سطح آب در مناطق سیل زده فروکش کرده است، در بحث بازسازی مناطق سیل زده ورود کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور تصریح کرد: ستاد مرکزی به صورت روزانه جلساتی را برای بازسازی مسکن‌ها، پرداخت خسارت‌های وارد شده به اموال خانوارها و… برگزار می‌کند و در این زمینه مصوبات بسیار خوبی در دولت به تصویب رسیده است.



بازدید معاون توسعه روستایی رئیس‌جمهور از روستاهای سیل‌زده شوش

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور از روستاهای سیل زده شهرستان شوش بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، محمد امید در سفر خود به خوزستان از روستاهای سیل زده حاشیه رودخانه دز در بخش شاوور شهرستان شوش بازدید کرد.

وی در این بازدید از منازلی که در سیلاب‌های اخیر دچار آبگرفتگی شدند دیدن کرد و با اهالی این مناطق به گفت‌وگو پرداخت. در این بازدید اهالی از معاون رئیس جمهور درخواست داشتند تا نسبت به جبران خسارت‌های وارد شده به خانه‌ها و مزارع کشاورزی آن‌ها اقدام شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها