يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۵۳۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
شاهدان عینی اعلام کردند، نیروهای امنیتی مراکش برای متفرق کردن معلمانی که در اعتراض به سیستم کار با قراردادهای موقت در برابر پارلمان این کشور تجمع کرده‌ بودند، از خودروهای آب‌پاش استفاده کرده و مانع از تجمع آنها در برابر ساختمان پارلمان شدند.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این شاهدان گفتند، تعدادی از اعتصاب کنندگان در این تجمع جراحت برداشته‌ و برخی نیز در دیگر مناطق پایتخت در پی استفاده نیروهای امنیتی از خودروهای آب پاش متفرق شدند.

عبدالوهاب الغلاط، عضو شورای ملی اساتید بازنشسته مراکش گفت: بیش از ۶۵ تن در این اعتصاب زخمی شدند و حال یکی از معلمان وخیم است.

معلمان در مراکش به قراردادهای موقت اعتراض کرده و خواستار مزایای کامل مانند دیگر کارمندان رسمی دولت هستند. از سال ۲۰۱۶ بخش آموزش این کشور حدود ۵۵ هزار معلم را با قرارداد موقت به منظور رفع مشکل شلوغ بودن کلاس‌ها به خدمت گرفته است.

ایسنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها