أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۵۴۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
آزادی اراذل اینستاگرامی!
همانگونه که در اخبارها آورده شد، روز گذشته یکی از اراذل منطقه همدان با سلاح گرم و در روز روشن یکی از طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله ملاعلی معصومی را به قتل رساند و دقایقی بعد خبر قتل این طلبه را در اینستاگرام منتشر کرد. نکته قابل تاسف اینکه فرد قاتل (بهروز حاجیلو) از مدتها قبل تصاویری از سلاح‌های خود در را در اینستاگرامش منتشر کرده بود و با برخی دیگر از اراذل ایستاگرامی ارتباط داشته است.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، همانگونه که در اخبارها آورده شد، روز گذشته یکی از اراذل منطقه همدان با سلاح گرم و در روز روشن یکی از طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله ملاعلی معصومی را به قتل رساند و دقایقی بعد خبر قتل این طلبه را در اینستاگرام منتشر کرد.


نکته قابل تاسف اینکه فرد قاتل (بهروز حاجیلو) از مدتها قبل تصاویری از سلاح‌های خود در را در اینستاگرامش منتشر کرده بود و با برخی دیگر از اراذل ایستاگرامی ارتباط داشته است.

پلیس فتا که از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ در راستای مقابله با مخاطرات اجتماعی در فضای رسانه‌ای تشکیل شده است و موظف به پیش‌گیری ناهنجاری اجتماعی از طریق فضای مجازی می‌باشد طی سالهای گذشته نسبت به وظایف خود اهتمام چندانی نداشته است و نتوانسته خود را با روند توسعه شبکه‌های مجازی همراه کند. بر همین اساس فضای مجازی به محیطی امن برای اراذل و اوباش تبدیل شده و این افراد برای ایجاد رعب و وحشت در سطح کشور به رجزخوانی و نوچه‌پروری در شبکه‌های اجتماعی رو آورده‌اند.

در ماجرای اخیر نیز فرد قاتل که از اراذل سابقه‌دار همدان بوده است از طریق شبکه‌ اجتماعی ایستاگرام با برخی از اوباش منطقه غرب کشور مرتبط بوده و با انتشار تصاویر سلاح‌های غیرمجاز سعی در ترویج خشونت داشته است؛ خشونتی که از فضای مجازی سر برآورده و به فضای حقیقیِ جامعه سرریز شده است.


با توسعه پهنه‌های مجازی در سطح شهرها و حتی روستاهای دورافتاده، اینترنت به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده است و احوالات عمومی جامعه تحت تاثیر قرار داده است، در این شرایط انتظار می‌رود پلیس فتا که وظیفه نظارت بر فضای مجازی و کنترل ناهنجاری‌های مربوط به این حوزه را برعهده دارد اندکی نسبت به تکالیف خود حساس‌تر عمل کند.

اگر پلیس فتا نسبت به رفتارهای وحشیانه امثال بهروز حاجیلو و دیگر اراذل اینستاگرامی واکنش نشان داده بود و این افراد را به دلیل ترویج خشونت در سطح جامعه مورد بازخواست قرار می‌داد اینک شاهد جنایت روز گذشته در شهر همدان نبودیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها