أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۵۴۸۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت خرما گفت: صادرات علت اصلی گرانی خرما است.
به گزارش پایگاه 598، مرتضی انتصار امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از آغاز سال‌جاری تاکنون شاهد افزایش قیمت در برخی از کالا‌ها هستیم که مهمترین آن مربوط به برنج و خرما است.
 
رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با بیان اینکه پس از عید نوروز قیمت خرما ۳۰ درصد گران شده است، اضافه کرد: این میزان افزایش قیمت، در برابر قیمت‌‎های سال قبل که اصلا قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه این روز‌ها قیمت خرما در خرده‌فروشی‌ها کیلویی ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است، اضافه کرد: البته قیمت عمده‌فروشی خرما حدود ۴ هزار تومان کمتر از این مبلغ است.

انتصار با بیان اینکه مهمترین علت افزایش قیمت خرما صادرات آن به اوکراین، عراق و روسیه است، تصریح کرد: البته با وجود صادرات آن مشکلی از لحاظ کمبود خرما در کشور نداریم، چون به علت قیمت گران، کسی خرید نمی‌کند.

رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با اشاره به اینکه امسال قیمت برنج ایرانی نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: البته قیمت برنج خارجی ثابت است.

وی با اشاره به اینکه در بخش حبوبات نیز، اکثر حبوبات تغییر قیمتی نسبت به قبل از نوروز نداشتند، افزود: تنها تغییر قیمت مربوط به لوبیا چیتی است که ۲ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

انتصار ادامه داد: البته در مجموع با افزایش قیمت‌هایی که داشتیم در زمینه میزان کالای مورد نیاز کمبودی در استان حس نمی‌شود.

منبع: تابناک
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها