امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۵۵۵۱۶
زمان انتشار: ۲۰:۵۵     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
نخستین سلسله دوره‌های آموزشی شمیم وصل «دختران در آستانه ازدواج» سال ۹۸ خراسان‌جنوبی با شرکت ۱۰۰ نفر از شهرستان درمیان در باغ سلامت بیرجند برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598، نخستین سلسله دوره‌های آموزشی شمیم وصل «دختران در آستانه ازدواج» سال ۹۸ خراسان‌جنوبی با شرکت ۱۰۰ نفر از شهرستان درمیان توسط سازمان مردم‌نهاد جلوه آرامش سربیشه در باغ سلامت بیرجند برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این اردوی آموزشی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: سلسه دوره‌های آموزشی و اردوهای شمیم وصل دختران و پسران در آستانه ازدواج توسط وزارت ورزش و جوانان با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

مریم مهرور با بیان اینکه در سال گذشته نخستین دوره ترببت مربی سلسله دوره‌های آموزشی شمیم وصال در تهران برگزار شد، افزود: طی فراخوانی از روانشناسان خراسان‌جنوبی تعداد ۳۰ نفر در این دوره شرکت کرده و آموزش‌های علمی و عملی لازم و کافی را فراگرفتند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی شمیم وصل باهدف انجام ازدواج‌های آسان، آگاهانه، به‌هنگام و پایدار برگزار می‌شود تا از معضلات ازدواج‌های زودهنگام و مشکلات پیوندهای دیرهنگام جلوگیری گردد.

مهرور یادآور شد: باتوجه به خودکفا بودن خراسان‌جنوبی در اساتید مجرب و متعهد، سلسه دوره‌های آموزشی شمیم وصل تا پایان سال در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

۴۵ درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی صورت می‌گیرد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی با تأکید بر افزایش برنامه‌های فرهنگی اجتماعی با محتوای ایجاد نشاط و شادی در سطح استان گفت: در زندگی شخصی و حوزه‌های اجتماعی گاهاً هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شویم که در بسیاری از موارد غیرضروری، قابل صرفه‌جویی و حتی اغماض‌آمیز است.

علی‌اصغر موسوی‌کیا با بیان اینکه تشکیل خانواده بر پایه آموزه‌های اسلامی و علوم قرآنی باید جزو برنامه‌های اولویت‌دار حوزه‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم باشد، افزود: هیچ بنایی نزد خداوند بهتر از ازدواج و تحکیم بنیان خانواده نیست.

وی یادآور شد: تربیت اسلامی و روابط اجتماعی سالم زمانی در خانواده‌ها بروز و ظهور می‌کند که توجه ویژه‌ای به آموزش‌های قبل، حین و بعد ازدواج بشود و زوجین نیز در خصوص فرزندپروری از اطلاعات لازم و کافی برخوردار باشند.

علم و حلم زیربنای تحکیم بنیان خانواده

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: اسلام بر ازدواج‌های هم‌کفو خانوادگی و مذهبی، اندیشه‌ای و انگیزه‌ای از روی فکر و دوراندیشی تأکید دارد لذا اگر پیوندهای زناشویی در هریک از این مؤلفه‌ها ضعف داشته باشد به فرجام ختم نخواهد شد.

موسوی‌کیا خاطرنشان کرد: روزگاری ازدواج‌های تحمیلی و از پیش تعیین‌شده‌ای از سوی خانواده‌ها صورت می‌گرفت که منجر به شکست‌های عاطفی و طلاق می‌شد، امروزه نیز ازدواج‌های احساسی و بدون اطلاع خانواده‌ها صورت می‌گیرد که آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر پیکره جامعه دارد.

 وی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های ازدواج‌ موفق و زیربنای تحکیم بنیان خانواده‌ را علم و حلم دانست و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی «در آستانه ازدواج» از سوی آموزش‌وپرورش، کمیته امداد و سازمان‌های مردم‌نهاد برای دانش‌آموزان متوسطه می‌تواند سواد علمی و فکری نوجوانان را ارتقاء دهد و آنان را از رفتارهای هنجارشکنانه جامعه مبرا سازد.

این مقام مسؤول دوران ابتدایی پیوندهای زناشویی را بسیار حساس و اساسی دانست و افزود: ۴۵ درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست ازدواج‌ها صورت می‌گیرد که لازمه به حداقل رساندن این آمار منوط به آموزش‌های ضروری دختران و پسران در آستانه ازدواج است.

برگزاری نخستین دوره آموزشی شمیم وصال

دبیر سازمان مردم‌نهاد جلوه آرامش سربیشه و مجری نخستین دوره آموزشی شمیم وصل سال ۹۸ خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: این دوره در راستای سلسله دوره‌های آموزشی ویژه دختران در آستانه ازدواج استان برگزار می‌شود.

تکتم سیدآبادی افزود: این اردوی آموزشی بل همکاری کمیته امداد امام خمینی(ع) و اداره‌کل ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد که تعداد ۱۰۰ نفر از دختران در آستانه ازدواج شهرستان درمیان حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی کنترل هیجان، کارگاه آموزشی مهارت‌های برقراری ارتباط مؤثر در فرآیند همسرگزینی، کارگاه آموزشی معیارهای صحیح ازدواج و همسرگزینی در اسلام و شناخت تفاوت‌های مردان و زنان از جمله برنامه‌های راهبردی و اجرایی نخستین اردوی آموزشی شمیم وصل سمن جلوه آرامش بود که توسط برترین اساتید حوزه و دانشگاه تدریس شد.

فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها