يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۵۵۱۸
زمان انتشار: ۲۱:۰۱     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا به کشته شدن دست‌کم ۴۰ هزار نفر منجر شده است.
به گزارش پایگاه 598، گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا به کشته شدن دست‌کم ۴۰ هزار نفر در این کشور آمریکای لاتین منجر شده است.

این گزارش ۲۷ صفحه‌ای که روز پنجشنبه توسط دو اقتصاددادن در اندیشکده «پژوهش‌های سیاست اقتصادی» منتشر شده، تحریم‌ها را یکی از ابزارهای «تنبیه جمعی» علیه مردم ونزوئلا توصیف می‌کند.

در بخشی از این گزارش آمده است: «تحریم‌ها مردم ونزوئلا را از داروهای حیاتی، تجهیزات پزشکی، غذا و سایر کالاهای وارداتی اساسی محروم کرده‌اند. تحریم‌های آمریکا به دنبال خرابکاری در اقتصاد ونزولا و  تغییر حکومت در این کشور هستند.»

نگارندگان این گزارش تصریح کرده‌اند تحریم‌ها مصداق «تنبیه دسته‌جمعی جمعیت شهروندان» هستند که آمریکا به موجب معاهده‌های بین‌المللی ژنو و لاهه از به کار بردن آن محروم شده‌اند.

در بخشی از این گزارش آمده است: «ما به این نتیجه رسیدیم که تحریم‌ها لطمات بسیار جدی به زندگی و سلامت انسان‌ها وارد کرده‌اند و از جمله به مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ منجر شده‌اند. ما همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که این تحریم‌ها مصداق تعریف تنبیه دسته‌جمعی جمعیت غیرنظامیان، طبق توضیحات مطرح‌شده در معاهده‌های بین‌المللی ژنو و لاهه هستند.»

نگارندگان خاطرنشان کرده‌اند اعمال این تحریم‌ها طبق قوانین بین‌المللی و معاهداتی که آمریکا امضا کرده غیرقانونی محسوب می‌شوند و قوانین داخلی آمریکا را نیز نقض می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها