کد خبر: ۴۵۵۵۷۷
زمان انتشار: ۲۰:۳۸     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
استاندار همدان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش ویژه‌ای در برنامه راهبردی همدان برای سه سال آینده دارد به طوری که ایجاد یک‌هزار و 200 شغل برای آنها در نظر گرفته شده است.
به گزارش پایگاه 598، سیدسعید شاهرخی عصر امروز در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه به تأسی از سیاست‌های دولت اولویت اول استان توجه به معیشت و اشتغال مردم بوده و هست اظهار کرد: امیدواریم در سال «رونق تولید» با همسویی همه عناصر دخیل این شعار محقق شود.

وی افزود: در استان همدان برای تحقق شعار سال سند راهبردی و عملیاتی را بر اساس احکام برنامه ششم توسعه تدوین شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه پیمایش‌های بسیار خوبی صورت گرفته است تصریح کرد: اطلاعات کامل و اساسی از استان جمع‌آوری شده و با توجه به ظرفیت‌های استان این برنامه با برش شهرستانی تدوین شد.

وی با اشاره به اینکه برای تمام مدیران اولویت‌ها در سه سال آینده مشخص است ادامه داد: با توجه به اهمیت رونق تولید، جهت‌گیری بر این است که تلاش کنیم حرکت قابل قبولی با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه سرمایه‌گذاری را محقق کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه حفظ واحدهای موجود نیز با دقت دنبال می‎شود خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه تدوین شده، هر ساله 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان پیش‌بینی شده  تا در طول سه سال، 15 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی محقق شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برآورد صورت گرفته، با توجه به میزان سرمایه‌گذاری به دنبال ایجاد 20 هزار شغل در هر سال هستیم گفت: بر این اساس تا پایان سال 1400، حدود 60 هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه سال گذشته همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا برگزیده شد اظهار کرد: این فرصت را در استان از دست نخواهیم داد و سعی می‌کنیم از ظرفیت حوزه گردشگری به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین میراث کشاورزی در فائو به ثبت رسید افزود: در حوزه صنعت نیز در فرآوری سنگ‌های معدنی جایگاه بسیار خوبی داریم.

شاهرخی با اشاره به اینکه یک‌هزار و500 میلیارد تومان در ملایر در حوزه سنگ‌های معدنی در ملایر سرمایه گذاری شده است تصریح کرد: سند راهبردی استان کارشناسی شده تدوین شده و رویایی به آن نگاه نکردیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش ویژه‌ای در برنامه راهبردی استان طی سه سال آینده دارد ادامه داد: حداقل سالانه 400 شغل در بخش فناوری توسط پارک علم و فناوری ایجاد شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دانشگاه‌های استان همدان از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: به دنبال تخصیص سهم بیشتر دانشگاه‌ها در تولید ثروت و ایجاد اشتغال در جامعه هستیم.
فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها