يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۵۵۸۶
زمان انتشار: ۲۰:۵۵     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور از افزایش ۷۰ درصدی بودجه‌ پارک های علم و فناوری کشور در سال ۹۸ خبر داد و گفت: حمایت از پارک علم و فناوری جدی تر می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، سورنا ستاری عصر سه شنبه در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه صادرات به کشورهای هدف اولویت سال جاری مراکز دانش‌بنیان و استارتاپی ها است، گفت: حمایت از حضور کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی در عرصه بین‌المللی بخشی از حمایت‌های زیرساختی بر بستر زیست بوم کارآفرینی و نوآوری است

وی برجسته‌ترین حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را در مسیر شکل دادن به زیست بوم برشمرد و گفت: زیست‌بومی مدنظر است که مساعد و حاصلخیز بوده و بذر ایده‌های نوآورانه جوانان خلاق و کارآفرین در آن جوانه بزند.

وی اظهار داشت: تأمین نیازهای محوری با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها یک مأموریت مهم این کسب و کارها در سال جاری است.

ستاری در ادامه با تاکید بر اینکه باید اقتصاد کشور از اقتصاد منبع‌محور و منابع نفرین شده خارج و نیروی انسانی پایه اصلی آن شود، افزود: هیچ اقتصاد برتری در دنیا متکی به منابع زیرزمینی نیست.

وی با بیان اینکه باید به نیروی انسانی و آموزش آن اهمیت داد، افزود: این نگاه از مهاجرت فرزندانمان به خارج از کشور جلوگیری خواهد کرد.

دانشگاه با پول دولت به موفقیت نخواهد رسید

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه دانشگاه باید به این نتیجه برسد که با پول دولت به موفقیت نخواهد رسید، گفت: دانشگاهی که به پول دولت عادت کند به درجه برتر نمی‌رسد کمااینکه دانشگاه‌های برتر بخش عمده‌ای از بودجه خود را از محل فروش تکنولوژی به دست می‌آورند.

ستاری توجه بیشتر به شرکت های دانش‌بنیان را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه این شرکت از دانشگاه حاصل می‌شود، گفت: یک شیشه عطر و یا داروی بیوتیک ارزش بیشتری از نفت دارد چراکه نتیجه دانشی است که توانسته به ثروت تبدیل شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی به نحوی است که تمام داروهای وارداتی را تولید کنیم؛ گفت: شرکت‌های بیوتیک تقویت می‌شوند.

ستاری با بیان اینکه در اقتصاد دانش‌بنیان پول حرف اول را نمی‌زند بلکه شرکت‌های مهم از زیرزمین شروع کرده اند، افزود: در اقتصاد نفتی دولت‌های چاق شکل می‌گیرند و معنی اشتغال به استخدام تبدیل می‌شود که همین باعث سرکوبی دانش‌بنیان است.

موانع کارآفرینان برطرف شود

وی با بیان اینکه باید موانع کارآفرینان برطرف شود و کارآفرین ارزش واقعی خود را پیدا کند، تاکید کرد: باید به جوانان صاحب ایده اعتماد به نفس داد تا وارد عمل شوند.

ستاری از افزایش ۷۰ درصدی بودجه پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور در سال ۹۸ خبر داد و گفت: حمایت از پارک علم و فناوری جدی تر می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به وضعیت استان همدان نیز اشاره و با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان با قوت در حال فعالیت هستند، افزود: این شرکتها هر تهدید را به فرصت تبدیل و رشد می‌کنند.

ستاری با بیان اینکه همدان بخش کشاورزی بسیار خوبی دارد و باید از خام‌فروشی جلوگیری شود، افزود: سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی با بیان اینکه میزان فروش ۴ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشو ۹۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: جای خلاقیت در صنایع وجود دارد و باید جوانان ایده‌های نو بدهند تا با اجرای آن رونق صادرات محقق شود.

وی با اشاره به اینکه همدان از نظر نیروی انسانی و دانشگاهی بی‌نظیر است، اظهار داشت: دانشگاهیان برای حل مشکلات مردم پا به این عرصه گذاشتند و هدف از حضور در دانشگاه تنها مقاله‌نویسی نیست بلکه هدف اصلی حل مشکل است که البته دانشگاه‌ها در این مسیر حرکت خود را آغاز کرده اند.

ستاری با تاکید بر اینکه دانشگاه باید محیطی فراهم کند که دانشجو به فکر کارآفرینی باشد، ادامه داد: اکوسیستمی که با شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده و ۶ هزار استارتاپ شکل گرفته باید فضا را به سمت کارآفرینی سوق دهد.

مهر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها