أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۵۶۶۴
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
جشنواره رسانه‌ای «نبأ» با برگزاری مراسم پایانی، برندگان خود در تهران معرفی کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مراسم اختتامیه‌ نخستین جشنواره‌ رسانه‌ای «نبأ» عصر چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور دانشجویان و فعالان عرصه رسانه از جمله هادی قاسمی، مدیر عامل خبرگزاری دانشجو، پیام تیرانداز، مدیرعامل خبرگزاری فارس و حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

بخش اول اهدای جوایز با حضور محمدصالح سلطانی، ابوالفضل اقبالی و هادی قاسمی داوران جشنواره و حجت‌الاسلام رستمی انجام شد:

*بخش محتوایی اردوی جهادی:

بخش نشریه: اثر برگزیده: علی زکی‌زاده از پردیس فنی دانشگاه تهران/ بخش کلیپ: اثر برگزیده: علی مسعود از دانشگاه کرمان

*بخش محتوایی راهیان نور:

بخش نشریه: اثر برگزیده رضا غلامی از بسیج دانشجویی دانشگاه تهران / بخش کلیپ: سید مرتضی صابری

*بخش محتوایی زنان و خانواده:

بخش نشریه: زهره احمدی از انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر/ بخش کلیپ محتوایی زنان برگزیده نداشت.


حجت‌الاسلام مصطفی رستمی طی سخنانی عنوان کرد: از همه کسانی در این جشنواره ابتکار به خرج دادند و تلاش کردند، تشکر می‌کنم. باید بگویم بخش‌هایی باید به هم متصل شوند تا جای خالی بخش فرهنگی انقلاب اسلامی پر شود.

وی با بیان اینکه رسانه شامل بخش‌های گیرنده، فرستنده و محتوای پیام است که امروز نقش مهمی در شکل گیری همه شئون زندگی انسان دارد، افزود: یک زمان رسانه برای اطلاع رسانی صرف بود، اما امروز رسانه‌ها جریانات مهم سیاست ورزی هستند. اگر سرانه‌ای از کانون قدرت غرب و دولت‌های استعماری و سلطه‌گر نشات می‌گیرد در خدمت سلطه است.

این مسئول نهاد دانشگاهی در ادامه افزود: امروز باید بررسی کرد که آیا همان‌طور که جبهه انقلاب در فضاهای دفاع از جغرافیا، امنیت، معیشت و کیان مردم اهتمام داشتند، کاستی‌ها را شناختند و به دنبال رفعش بودند و آیا در جنگ رسانه‌ای هم به این ضرورت توجه کردند؟ حوزه رسانه چقدر متوجه مسائل شده و کدام جریان برای مقابله با این هجمه‌ها شکل گرفته است؟

حجت‌الاسلام رستمی در ادامه اظهار داشت: ما در مسایل کشور با چند مسأله مواجهیم: نخست «انکار» مسأله‌ای که رهبری در این باره صحبت کردند و زمان گذشت تا همه متوجه آن شدند که جریان کشورهای سلطه‌گر قابل اعتماد نیستند. ما چقدر باید هزینه می‌دادیم تا به این نقطه برسیم که اروپا هم قابل اعتماد نیست؟

وی یادآور شد: ما امروز با گروه سهل انگار و سهل اندیش رسانه‌ای مواجه هستیم. بقیه جبهه انقلاب چطور باید اینها را به هم متصل و این خاکریز را پُر کند؟ این رویش‌ها در جریان توجه به استعدادها و فعالیت‌های ارزشمند انقلابی و نیروهای جوان باید توجه شود. متاسفانه امروز بخش‌هایی از جبهه‌های فرهنگی کشور دست جریان انقلاب نیست.  بخشی از کارزار در این جبهه است.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در پایان گفت: امیدواریم حرکت این جشنواره طلیعه همان قابلیت‌های نظام اسلامی باشد که منجر به شناسایی، تشویق و حرکت استعدادها است. ان‌شاءالله منتظر تنومند شدن این جوانه در جشنواره هستیم.

بخش دوم اهدای جوایز با حضور دکتر محمدمهدی زاهدی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، مجتبی رییسی، محسن عبدالهی پور، محمدصادق شهبازی و حجت‌الاسلام محمدمهدی تجریشی (داوران جشنواره) بدین شرح برگزار شد:

 

*بخش مجلس

نشریه: محمدهادی کبیری راد از بسیج دانشگاه تهران/ کلیپ: علی شهسواری از بسیج پردیس فنی دانشگاه تهران

*بخش مبارزه با فساد: نشریه:سیروس خلیلی از نشریه دانشگاه علامه طباطبایی

*بخش جهان اسلام

نشریه: فاطمه صادقی از بسیج پردیس هنرهای زیبا / کلیپ: علی شاهسواری از بسیج پردیس فنی دانشگاه تهران‌


جایزه ویژه بخش نشریه جهان اسلام از سوی حوزه علمیه نهضت به سرپرستی حجت‌الاسلام تجریشی به فاطمه بوعلی از نشریه زیتون دانشگاه امیرکبیر تقدیم شد.

*بخش دانشگاه

نشریه: علی مصلح پور از دانشگاه تهران/ کلیپ: صدرا صراف


محمدمهدی زاهدی در ادامه مراسم پشت تریبون قرار گرفت و خطاب به دانشجویان گفت: امیدوارم شما عزیزان با چنین فعالیت‌هایی اهداف نظام و انقلاب را با مجاهدت پیش ببرید‌. ما باید سر خضوع مقابل شما پایین بیاوریم که در این شرایط پای کار هستید. خیلی تیپ‌هایی چون ما الان همراهی لازم را با انقلاب ندارند یا عزلت گزیده‌اند و یا خیلی پیشکسوتان همنوای صدای برخی بیگانگان شده‌اند.

وی در ادامه افزود: شما انقلابی‌های واقعی هستید و چشم امید ما به شما است تا آینده را بسازید. به عنوان پدری که عمری معلمی کرده باید بگویم موضوع جنگ نرم و مباحث فرهنگی باید امروز اولویت اول ما باشد. دشمن با همه توان در صحنه است که ما را به بیراهه ببرد. نشریات دانشجویی از هر طیف به ما می‌رسد و در واقع فضای مطلوبی در عرصه فرهنگی دانشگاه وجود ندارد و حجم انبوه نشریات در جریان انقلابی نیستند.

وزیر اسبق علوم اظهار داشت: اینجاست که رسالت انقلابی سنگین‌تر می‌شود. شما دانشجویان می‌بایست بر حجم تولیدات بیافزایید و یک گفتمان سازنده دانشگاهی را نشر دهید. از وزارت علوم و معاونت فرهنگی آن و وزارت بهداشت گلایه‌هایی داریم؛ چرا که تسامح بیش از اندازه دارند. درست است که ما باید صبر انقلابی داشته باشیم، اما این به معنای بی‌تفاوتی نیست. شما جوانان مطالبه جدی از این دو وزارتخانه داشته باشید. ما هم وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

 

وی با بیان اینکه قوه قضاییه هم از درون و هم بیرون می‌بایست اصلاحاتی داشته باشد که از آقای رییسی هم مطالباتی باید داشته باشیم، افزود: اینکه بخواهیم با حرف و گفتاردرمانی مسائل را حل کنیم، افاقه‌ای در زندگی مردم ندارد، قشر مستضعف وضعیت نگران کننده‌ای امروز دارند.

زاهدی با نقدی هم بر عملکرد مجلس و گلایه‌های رهبری مبنی بر مقابله با آمریکا افزود: اینکه مدام شعار جوان‌گرایی بدهیم، اما در عمل اینطور نباشد، بی‌فایده است. امروز نسل چهارم انقلاب صنعتی شروع شده و اگر ما وارد این حوزه نشویم، ضرر کرده‌ایم.

زاهدی در پایان گفت: بحث آموزش پلتفورمیک سکوی مهمی در دنیا است. ما هم باید بلد باشیم تا فاصله‌مان با دنیا زیاد نشود. انقلاب صنعتی نسل چهارم را با آمیزه‌های انقلابی پیش ببریم که در آینده نه چندان دور از اقتصاد متکی به نفت نجات می‌یابیم و سرآمد کشورهای منطقه در اقتصاد مبتنی بر دانش می‌شویم.

 

در ادامه مراسم سایر جوایز با حضور پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، محمدمهدی زاهدی، محمدرضا امامقلی، سیدمهدی کرباسی و مهدی امین سلیمی، داوران دیگر بخش ها اهدا شد.



*بهترین کلیپ

رتبه سوم: فرشته ادب جو برای کلیپ همگام با جهادگران / رتبه دوم: سجاد روستایی برای کلیپ برای آب هست ولی ول هست/ رتبه اول: حسین نظری برای کلیپ اگر شما بودید چه می‌کردید

*بهترین مستند کوتاه

تقدیر از یونس قائم زاده برای مستند بهشت خاکی/ این بخش برگزیده نداشت

*بخش فرمی نشریات:

بهترین طرح جلد نشریه: محمدحسن ابراهیم کنی برای نشریه طلیعه

بهترین صفحه آرایی: به علی رمضانی برای نشریه ابابیل

بهترین تیتر : سید علی هاشمی برای تیتر نظام جذب و انزوا در نشریه میدان انقلاب

بهترین طنز : امین رضی پور جویباری برای شهرهای طنز در نشریه خط بهشتی

بهترین یادداشت: محسن قادری برای یک گزارش یک زاغه نشینی در نشریه آیینه

جایزه ویژه شورای سیاست‌گذاری برای قلم شیوا به محمدکاظم داودی از دانشگاه تهران تعلق گرفت.

بهترین ایده نو: علی دهقان دبیر اتحادیه تحکیم وحدت برای صفحه آرایی نشریه تحکیم وحدت



*بهترین نشریات:

سوم مشترک: علی رمضانی و محمد امین سپیده دم از نشریه حیات/ دوم مشترک: علی فرخی برای نشریه سخن انجمن و رضا پیوندی برای نشریه فدک جوان/ اول: محمدعلی الله دادی برای نشریه میدان انقلاب.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها