کد خبر: ۴۵۵۶۶۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
امام جمعه پاوه گفت: نمی‌توانیم به مردم فشار بیاوریم که روزه بگیرند و اساساً دین هم این اجازه را به ما نداده است، ولی وظیفه ماست نگذاریم حریم رمضان شکسته شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امام جمعه پاوه در جلسه استقبال از ماه مبارک رمضان که با حضور فرماندار، جمعی از رؤسای ادارات و اعضای ستاد نمازجمعه پاوه در مسجد قباء تشکیل شد ضمن تبریک پیشاپیش ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امیدوارم رمضان امسال برای ما رمضان جبران خلاهای اجتماعی، اخلاقی و سیاسی باشد و مشکلات اقتصادی و فرهنگی و هم‌ و غم ما در این ماه مبارک به لطف خداوند مرتفع شود.

حاج ماموستا ملاقادر قادری ماه رمضان را نزد مسلمانان ماهی مهم و دارای ارزش برشمرد و گفت: رسول گرامی اسلام می‌فرمایند: «رَمَضانُ شَهرُ أُمَّتی» (رمضان شهر امت من است) پس ما که امت رسول‌الله (ص) هستیم باید به ماه قرآن توجه ویژه و خاصی داشته باشیم.

وی با بیان این‌که باید برنامه‌ریزی برای رمضان به‌گونه‌ای باشد که سیمای شهر و منطقه که سیمای تدین است حفظ شود، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم به مردم فشار بیاوریم که روزه بگیرند و اساسا دین هم این اجازه را به ما نداده است، ولی وظیفه ماست نگذاریم حریم رمضان شکسته شود.

امام جمعه پاوه افزود: لازم است کسانی که روزه نمی‌گیرند ادب را رعایت و احترام روزه‌داران را حفظ کنند و حریم‌شکنی و روزه‌خواری نکنند تا نظم شهر و سیمای تدین مردم ما مخدوش نشود.

قادری در ادامه سخنان خود به مشکلات مردم منطقه کردنشین در اعلام روز عید فطر نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه تنها در مناطق کردنشین است که در اعلام روز عید حریم‌شکنی می‌شود و علت آن است نیروهای نوعا سیاسی و تا حدی فقهی و مذهبی در راستای تثبیت وجهه خود اقدام به اقامه نماز عید می‌کنند؛ درحالی‌که اهل سنت شرق و جنوب ایران این‌گونه نیستند و هرساله با حفظ وحدت نماز عید را همراه با جمهوری اسلامی برگزار می‌کنند.

وی افزود: پارسال عید فطر هماهنگ بود و امسال هم حسب تقویم شاید هماهنگ باشیم، اما احتمال دارد گروهی بیایند و بگویند هلال را رؤیت کرده‌ایم و هماهنگی از بین برود، اما اصل بر حفظ ظاهر است؛ امیدوارم تدبیری اندیشیده شود که با قضایا هم فرهنگی و هم متواضعانه برخورد و امنیت شهر را حسب ظاهر حفظ کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها