أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۵۷۲۷
زمان انتشار: ۱۹:۳۶     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
قیمت نفت در پایان معاملات هفتگی بازارهای جهانی اندکی رشد کرد.
به گزارش پایگاه 598، مهر به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه، قیمت نفت اندکی رشد کرد. افت صادرات ایران و ونزوئلا که به شدت تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند، عرضه بازارهای جهانی را محدود کرده است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، در ۷۰.۸۵ دلار بسته شد که نسبت به قیمت روز پنج شنبه ۱۰ سنت افزایش یافته بود. برنت پس از ۵ هفته رشد پیاپی، هفته گذشته ۲.۶ درصد سقوط کرد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، در ۶۱.۹۴ دلار بسته شد که ۱۳ سنت از روز قبل بالاتر است، اما از لحاظ هفتگی، این شاخص در دومین هفته افت پیاپی خود حدود ۳ درصد از قیمت خود را از دست داد.

گزارش مشاغل آمریکا که نشان می‌داد مشاغل این کشور در ماه آوریل رشد کرده و نرخ بیکاری به پایین‌ترین سطح ۴۹ ساله ۳.۶ درصد رسیده است، انتظار از اینکه تقاضای نفت بالا خواهد ماند را تقویت کرد.

رویترز همچنین نوشت: «هرچند رشد قیمت‌ها با گزارش چهارشنبه شب اداره اطلاعات انرژی آمریکا محدود شد که نشان می‌داد میزان ذخایر انبارهای نفت این کشور به بالاترین سطح خود از ۲۰۱۷ تا کنون جهش کرده است و تولید نفت آن به رکورد ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. در حالی که صادرات نفت آمریکا به رکورد ۳.۶ میلیون بشکه در روز رسیده است، شرکت اطلاعات انرژی بی کر هنوز هم اعلام کرده است که حفاران نفتی آمریکا پس از سه هفته به تعداد چاه‌های تحت حفاری خود افزوده‌اند، که این نشان می‌دهد تولید نفت این کشور در آینده بالاتر هم خواهد رفت.»

به گزارش مهر، البته گزارش مشاغل آمریکا چندان دقیق و قابل استناد نیست چرا که هرماه مدتی پس از انتشار گزارش رسمی، آمار به سمت اعداد پایین‌تر اصلاح می‌شود. به نظر می‌رسد مقامات امریکایی برای آنکه نشان دهند جنگ تجاری با چین، اثر منفی بر اقتصاد آمریکا ندارد، گزارش اشتغال را دستکاری می‌کنند و آماری که اعلام می‌کنند بالاتر از اعداد و ارقام واقعی است؛ هر ماه مدتی پس از انتشار آمار رسمی اشتغال، در گزارش اصلاحی، اعلام می‌کنند اعداد اعلام شده در گزارش پیشین، درست و دقیق نبوده و اطلاعات جدید نشان می‌دهد اشتغال واقعی ایجاد شده، کمتر از آماری است که پیش تر اعلام شده بود. جالب آنکه در گزارش رسمی اشتغال ماه بعد، این بزرگنمایی مجدداً تکرار می‌شود؛ انتشار آمار غلوآمیز اشتغال همواره درست در زمانی انجام می‌شود که بازارها و سرمایه گذاران با بدبینی نسبت به تحولات بازارها، سقوط شاخص‌ها را رقم می‌زنند. در چنین برهه‌هایی، با انتشار آمار غیرواقعی اشتغال، مقامات آمریکایی می‌کوشند تا بازارها را تحت تأثیر قرار دهند و شاخص‌ها را بهبود ببخشند که چنین نیز می‌شود.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها