يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۵۷۵۰
زمان انتشار: ۰۹:۳۶     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
مقاومت فلسطین با تشکیل اتاق عملیات مشترک، بیش از 300 موشک در پاسخ به تجاوزات صهیونیست‌ها به سرزمین‌ اشغالی شلیک کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه از جمله «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) به رغم وجود چالش‌های بزرگ و اصلی، از لحاظ فوریت تهدید در صدر تهدیدات علیه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

این نتیجه گزارشی است که اندیشکده مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (INSS) چند ماه پیش برای سران این رژیم از جمله «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر  رژیم اشغالگر قدس فرستاد و آن‌ها را در جریان چالش‌های پیش‌روی تل‌آویو قرار داد.

پیش‌بینی‌ها و ارزیابی مراکز تحقیقاتی و سران رژیم صهیونیستی از چالشی که نوار غزه و گروه‌های مقاومت آن به دلیل شرایط خاصی که  این بخش از خاک فلسطین بیش از ده سال پیش گریبان‌گیر آن است، درست از آب درآمد و این منطقه، بعد از هفته‌ها آرامش نسبی از دیروز (جمعه) بار دیگر شاهد تشدید درگیری‌ها بین گروه‌های مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی شد و حتی دامنه آن به داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین کشیده شد.

آغاز درگیری‌ها؛ تک‌تیرانداز‌ان مقاومت پاسخ متجاوزان را دادند

درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین بعد از آن شروع شد که نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینیان شرکت کننده در پنجاه و هفتمین «راهپیمایی‌ها بزرگ حق بازگشت و شکست محاصره غزه» آتش گشودند و راهپیمایی مسالمت آمیز آن‌ها را به خاک و خون کشیدند.

این راهپیمایی‌ها که به چالش بزرگ سران رژیم صهیونیستی تبدیل شده، از دهم فروردین ۹۷ (۳۰ مارس ۲۰۱۸) در اعتراض به تصمیم‌های ایالات متحده آمریکا در مورد سرزمین‌های اشغالی قدس آغاز شده است. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته میلادی، شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی برسمیت شناخته و چند ماه بعد، سفارت آمریکا از شهر تل‌آویو را به قدس منتقل کرد.

در حمله دیروز نظامیان رژیم صهیونیستی به راهپیمایی غزه، یک نوجوان فلسطینی ۱۹ ساله به نام «رائد خلیل ابوطیر» شهید شد و ۵۰ تن دیگر از جمله ده کودک، دو زن، سه امدادگر و یک خبرنگار زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین و در رأس آن‌ها، حماس که حمله به راهپیمایی‌های حق بازگشت را خط قرمز خود می‌داند، به این حملات واکنش نشان دادند. تک‌تیراندازی‌های حماس، سه تن از نظامیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند و ارتش این رژیم مجبور شد آن‌ها را از مرز دور کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به زخمی شدن نظامیان خود، با جنگنده، پهپاد و تانک‌ مواضعی را که گفته می‌شد متعلق به گردان‌های «عزالدین القسام»، شاخه نظامی جنبش حماس بود، هدف قرار داد و در این حمله دو تن از نیروهای این جنبش به همراه یک شهروند دیگر به شهادت رسیدند.

 

تشدید درگیری‌ها و حملات موشکی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین

گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به شهادت چهار فلسطینی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه را با راکت و موشک هدف قرار دادند و ارتش رژیم صهیونیستی نیز با جنگنده‌ها و تانک‌ها به حملات خود علیه مواضع این گروه‌ها ادامه داد.

این درگیری‌ها در حالی آغاز شد که هیأت‌هایی از جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس در شهر قاهره، پایتخت مصر برای بررسی اوضاع فلسطین و دست‌یابی به توافق آتش‌بس مستمر بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت حاضر شده بودند.

دولت مصر از چند سال پیش برای دست‌یابی به توافق بر سر پرونده آشتی بین تشکیلات خودگردان و جنبش حماس و آتش‌بس بین مقاومت در غزه با تل‌آویو میانجی‌گری می‌کند.

آغاز دوباره درگیری‌ها از صبح شنبه

درگیر‌ها بین گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی جمعه محدود بود و جنبش جهاد اسلامی طی بیانیه‌ای این رژیم را مسئول کامل درگیری‌ها در غزه دانست و تأکید کرد که دفاع از مردم فلسطین در برابر حملات، حق مشروع این جنبش است.

با این حال از صبح شنبه (۱۴ اردیبهشت) درگیری‌ها با حمله موشکی دوباره رژیم صهیونیستی به مواضعی در «بیت‌لاهیا» و «بیت‌حانون» که متعلق به گروه‌های مقاومت بود، آغاز شد و این گروه‌ها با شلیک موشک و راکت پاسخ این حملات را دادند.

در کمتر از یک ساعت گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه، دستکم ۶۰ فروند موشک از بخش‌های مختلف غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف این منطقه شلیک کردند و برای اولین بار پس از جنگ ۲۰۱۴ علیه نوار غزه، آژیر قرمز در شهرک «اشدود» به صدا درآمد.

با ورود سایر گروه‌های مقاومت مانند گردان‌های «المقاومه الوطنیه»، شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به این رویا‌رویی، گروه‌های مقاومت ۱۵۰ موشک و راکت را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند.

 

رژیم صهیونیستی برای مقابله با این موشک‌ها دست به دامن سامانه موسوم به «گنبد آهنین» خود شد و تلاش کرد با موشک‌های شلیک شده به سمت «عسقلان»، «سدیروت»، «اشکول» و «شاعر هنیگف» مقابله کند.

با این حال، شمار قابل توجهی از موشک‌ها توانست از این سامانه دفاع موشکی رد شود و بر سر صهیونیست‌های شهرک نشین در شهرک‌های مذکور فرود آید. شدت حملات موشکی به حدی بود که رژیم صهیونیستی سواحل عسقلان را به روی گردشگران بست.

تلفات و پیامدهای تنش در غزه

درگیری‌ها همچنان در مرز غزه ادامه دارد و طرفین مواضع یکدیگر را هدف قرا می‌دهند. شدت درگیری‌ها به حدی بود که «نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را مجبور کرد برای بررسی اوضاع غزه، با فرماندهان ارتش و نیروهای امنیتی این رژیم جلسه تشکیل دهد که این جلسه بی‌نتیجه پایان یافت. قرار است کابینه امنیتی نتانیاهو امروز یکشنبه تشکیل جلسه دهد.

گردان‌های «سرایا القدس»، شاخه نظامی جهاد اسلامی عصر شنبه رسما رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که در صورت تداوم حملات به غزه، موشک‌های خود را به اهداف حیاتی این رژیم خواهد رساند. راکتور اتمی دیمونا، فرودگاه بن‌گورین، پالایشگاه حیفا از جمله اهداف اعلام شده برای تلافی حملات تل‌آویو بود.

روزنامه «یدیعوت آحارنوت» به نقل از منابع نظامی رژیم صهیونیستی شمار موشک‌های شلیک شده به شهرها و شهرک‌های اطراف غزه را ۳۰۰ فرند موشک اعلام کرد. به گفته این روزنامه عبری،‌ ۲۵ درصد از ساکنان شهرک غلاف غزه، مجبور شده‌اند خانه‌های خود را ترک کرده و به مناطق دورتر فرار کنند.

 

گروه‌های مقاومت برای فشار بیشتر بر دشمن صهیونیست، اتاق عملیات مشترک تشکیل دادند و در بیانیه‌ای مشترک هشدار دادند در صورت تداوم حملات به غزه، «پاسخ سخت، گسترده و شدیدی» خواهد دید. گروه‌های مقاومت همچنین اعلام کردند که شهرک‌های «عسقلان»، «اوفاکیم» و «کریات» در پاسخ به این حملات هدف موشک قرار گرفته‌اند.


نوار نوار غزه و شهرک‌های صهیونیست‌نشین

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در حملات شنبه، ۲۳ صهیونیست زخمی شده‌ و به برخی از ساختمان‌ها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین خسارت وارد شده است. این رسانه‌ها به نقل از شهردار شهرک عسقلان اعلام کردند که به دلیل تشدید حملات، مراکز آموزشی و مدارس همه مقاطع این شهرک و شهرک‌های سیدروت و غلاف غزه یکشنبه تعطیل خواهد بود.

شهادت نوزاد ۱۴ ماهه به همراه مادر باردار

ارتش رژیم صهیونیستی طی این مدت، بیش از ده بار مناطقی در غزه را هدف حملات توپخانه‌ای، موشکی و پهپادی قرار داد. بنا به آمار وزارت بهداشت غزه، در این حملات ۳۰ نفر زخمی شده و چهار تن دیگر شهید شدند. «صبا ابو عرار»، نوزاد دختر ۱۴ ماه به همراه مادر ۳۷ ساله‌اش به نام «فلسطین صالح ابو عرار» که باردار نیز بود، به شهادت رسیده است.


صبا ابو عرار؛ شهیده 14 ماهه


کودکان غزه و کودکان جهان

 

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چند ساختمان از جمله ساختمان دفتر خبرگزاری آناتولی ترکیه را  کاملا تخریب کرده است. ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای شدیدا حملات شنبه و حمله به دفتر آناتولی را محکوم کرد.

 

یکی مقام ارشد صهیونیست در گفت‌وگو با کانال ۱۳ رژیم اسرائیل،  اوضاع در غزه را بسیار متشنج خواند و گفت که بعید است که اوضاع به سرعت آرام شود و چه بسا درگیری‌ها دو الی سه روز ادامه یابد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها