يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۵۷۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
در حالی که رئیس ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت از توزیع 20 هزار تن شکر به قیمت هر کیلوگرم 3 هزار و 400 تومان برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان خبرداده اما معلوم نیست این شکر در کجا توزیع شده است که مردم آن را پیدا نمی‌کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، افزایش افسار گسیخته قیمت کالا‌های اساسی و مصرفی از جمله برنج، روغن، گوشت قرمز، شکر، تخم‌مرغ، مرغ،  لبنیات، پوشک بچه و صدها کالای دیگر اگرچه توان مردم را بریده اما به یک امر کاملا تکراری و روزمره تبدیل شده است بطوریکه کمتر روزی است که خبری از گران‌تر شدن یک کالا به گوش نرسد. 

در این شرایط، ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت هم صرفا هر چند وقت یکبار از طریق یکی از بخش‌های خبری رسانه ملی  اقدامات بی‌اثر خود را درباره  چگونگی تنظیم بازار تشریح می‌کند!

به عنوان مثال، هفته گذشته عباس قبادی رئیس ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک بخش خبری اعلام کرد بنا به ضرورت حفظ آرامش بازار در ماه مبارک رمضان و توجه به رفاه هموطنان بویژه اقشار آسیب‌پذیرو براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار مقرر شد تا در بازه زمانی 10 اردیبهشت تا 17 خردادماه 1398 اقلام ضروری و پرمصرف مردم شامل برنج، روغن‌نباتی، گوشت مرغ، گوشت قرمز و شکر به صورت عرضه مستقیم در کلیه نمایشگاه‌های طرح ضیافت توزیع شود.  

براین اساس دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد 20 هزار تن شکر تنظیم بازار به قیمت هر کیلوگرم 3 هزار و 400 تومان در نمایشگاه‌های طرح ضیافت توزیع می‌شود. 

این اظهارات رئیس ستاد تنظیم بازار در حالی است که اکنون شکر در بازار حتی فروشگاه‌های طرح ضیافت که همان میادین میوه و تره بار شهرداری است به سختی یافت می شود و مردم در این زمینه دچار مشکل شده اند.

این گزارش می‌افزاید:  طی روزهای اخیر شکر در اغلب فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم به سختی یافت می شود و ظاهرا این کالا فعلا در برخی از مغازه‌های محلی به قیمت کیلویی 9 یا 10 هزار تومان موجود است.

(تصویر فوق عدم وجود شکر در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اینترنتی را نشان می‌دهد)

گفتنی است: خبرنگار فارس هم برای اینکه پاسخی از مسئولان وزارت صنعت در این باره دریافت کند چندین  با مسئولان مرتبط در این حوزه تماس گرفت که موفق به دریافت پاسخگویی نشد. 

این نکته قابل ذکر است که این روزها مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت  به بهانه حضور در جلسات از پاسخگویی به خبرنگاران خودداری می‌کنند و حتی اتحادیه‌های صنفی حاضر به پاسخگویی به خبرنگاران و هرگونه اظهار نظری نیستند، گویا با توجه به شرایط پیش آمده هر گونه اظهار نظری در رابطه با وضعیت بازار ممکن است منجر به بروز مشکلاتی برای آنها شود و به همین دلیل ترجیح می‌دهند که با خبرنگاران مصاحبه نکنند.

این مطلب هم گفتنی است که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان هر چند وقت یک بار  از طریق انتشار یک خبر از طریق سایت وزارت صنعت و یا سایت وابسته به این وزارتخانه هر گونه افزایش قیمتی را جرم محرز  اعلام می‌کند و پیرو آن با اعلام اینکه با متخلفان برخورد می‌شود حمایت هم جانبه خود را از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان اطلاع رسانی می‌کند اما هیچ‌گاه هم معلوم نشد که چرا علیرغم این اقدامات کارشناسانه و دقیق سازمان حمایت باز هم متخلفان مجرم به گران‌فروشی و گران کردن کالاهای خود ادامه می‌دهند.

بهرحال خبرنگار فارس طی روزهای اخیر سوالات متعددی از مسئولان  ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت درخصوصی نحوه قیمت‌گذاری کالاهای اساسی و تنظیم بازار داشته است که علیرغم تماس‌های مکرر موفق به دریافت پاسخی نشده است و در مواردی  پاسخ مسئول مربوطه این بوده که تنظیم بازار برعهده وزارت جهاد کشاورزی است و آنها باید پاسخگو باشند.  

اگرچه وزارت جهاد کشاورزی مسئول تامین کالاهای اساسی است  اما این بدان معنا نیست که ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت به این بهانه از هرگونه پاسخگویی در راستای چگونگی تنظیم بازار شانه خالی کند.

ضمنا این نکته هم  قابل ذکر است که  خبرنگار خبرگزای فارس در روز  شنبه 14 اردیبهشت 98 طی تماس‌های مکرر با مسئولان ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت خواستار دریافت آدرس مکان‌های توزیع شکر 3400 تومانی بود تا با اطلاع رسانی به شهروندان  آنها را از سرگردانی و جستجوی برای خرید شکر رها کند که متاسفانه مسئولان وزارت صنعت از مصاحبه خودداری کردند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها