أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۵۷۶۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
ماه رمضان و روزه داری همیشه حال و هوای خاص معنوی، اثرات جسمانی بسیار زیادی دارد و به دلیل مصادف شدن این ماه با روزهای گرم و طولانی سال، اهمیت تغذیه‌ سالم و مناسب دوچندان می‌شود.
پایگاه 598: در ماه مبارک رمضان سه الگوی وعده‌های غذایی، تغذیه‌ای و خواب روزه‌دارن تغییر می‌کند و افراد باید برای آن برنامه‌ریزی کرده و توصیه‌های پزشکی و تغذیه‌ای را رعایت کنند.
 
کارشناسان و متخصصان همواره افراد را به حفظ رژیم غذایی متعادل و نوشیدن مایعات کافی تشویق کرده و اهمیت استراحت و ورزش منظم را به آن‌ها یادآوری نمایند.
 
برخی از توصیه‌ها در ماه رمضان با توجه به حال و هوای این ماه مبارک عبارت است از:
 
– به هنگام افطار به طور متعادل غذا بخورید و برای وعده سحری، غذایی سالم و کم‌چرب انتخاب کنید. یکی از اشتباهات رایج ماه رمضان حذف وعده سحری است در حالی که این کار باعث افزایش احساس تشنگی و گرسنگی در طول روز می‌شود. در این وعده بهتر است از میوه و سبزیجات استفاده شود تا در طول روز کمتر احساس تشنگی شود.
 
-گرمای تابستان و روزهای طولانی نیاز دقت در تأمین آب بدن را پررنگ‌تر می‌سازد. بهترین نوشیدنی برای تأمین آب بدن روزه داران همان آب است. توصیه می‌شود که آب در فواصل بین افطار و سحر مصرف شود.
 
-نکته دیگری که در ماه مبارک رمضان برای بیشتر روزه‎داران اتفاق می‌افتد تغییر الگوی خواب است که گاه موجب خستگی و کسالت در طول روز می‌شود. براین اساس روزه‌داران باید دقت کنند در طول شبانه‌روز خواب کافی و مناسب داشته باشند.
 
– پس از افطار دو تا سه ساعت صبر کنید و سپس فعالیت‌های سبکی همچون پیاده‌روی سریع انجام دهید.
 
– با پزشک خود در مورد نحوه مدیریت داروها و بیماری‌های مزمن مانند دیابت قبل از ماه رمضان مشورت کنید.
 
– سعی کنید کارهای سنگین‌تر خود را اوایل روز انجام دهید و در طول روز با ایمنی کافی رانندگی کنید.
 
-نکته مهم دیگر پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید است زیرا این کار باعث تعریق زیاد و از بین رفتن آب بدن و تشنگی می‌شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها