أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۵۷۹۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
آخرین تصمیمات سهمیه‌بندی سوخت در سال ۹۸؛
قیمت بنزین، سهمیه‌بندی بنزین، زمان سهمیه‌بندی بنزین، نحوه سهمیه‌بندی بنزین و هر چیز دیگری که به بنزین ربط داشته باشد تبدیل به اصلی‌ترین خبر کشور شده است. هر روز یکی از مسؤولان دولتی یا نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار نظر جدیدی در این باره می‌کنند و در این بین مردم هستند که در کنار تحمل تمام مشکلات اقتصادی که دارند، باید استرس بی‌سرانجام قیمت بنزین را هم داشته باشند.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه سهمیه‌بندی را حتمی خوانده اما زمان آن را اعلام نکرده است. در این میان یکی از اعضای کمیسیون انرژی خبر از دعوت وزیر نفت به مجلس و توضیح در این باره داده و وزیر کشور زمان گرانی را مناسب ندانسته و سرانجام رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با صراحت اعلام کرده بنزین تنها سهمیه‌بندی می‌شود و خبری از گرانی نیست. آنطور که مشخص است سهمیه‌بندی و به دنبال آن گرانی بنزین امری قطعی است اما مسؤولان ترجیح می‌دهند زمان دقیقی برای آن اعلام نکنند. 

گرانی بنزین به کمیسیون انرژی رفت
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی مصوبه دولت درباره سهمیه‌بندی بنزین در این کمیسیون با حضور وزیر نفت خبر داد. هدایت‌الله خادمی از بررسی مصوبه دولت مبنی بر سهمیه‌بندی سوخت در این کمیسیون خبر داد و گفت: وزیر نفت هفته جاری با حضور در کمیسیون درباره این تصمیم دولت توضیحاتی ارائه خواهد کرد. وی ادامه داد: گویا بحث افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین منتفی شده است، البته در جلسه‌ای که با وزیر نفت خواهیم داشت این موضوع را نیز از وی سؤال خواهیم کرد که منتفی شدن این موضوع تا چه ‌زمانی است؟ وی با بیان اینکه در شرایط فعلی سهمیه‌بندی یا افزایش قیمت بنزین به‌صلاح کشور نیست، افزود: اگر این اتفاق رخ دهد قطعاً به اقتصاد معیوب کشور شوک اساسی وارد می‌کند و تأثیری جدی بر قیمت بقیه اقلام می‌گذارد. پیش از این هم این نماینده مجلس در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» ضمن نقد سیاست افزایش قیمت بنزین، گفته بود: دولت از سال 94 مجوز افزایش نرخ سوخت البته با شیبی بسیار ملایم را داشت اما از آنجایی که بحث انتخابات ریاست‌جمهوری بود، این کار را نکرد. این در حالی است که با روی کار آمدن دولت دوازدهم، همواره تلاش می‌شود نرخ سوخت افزایش یابد که البته مجلس با افزایش نرخ این کالا با توجه به تاثیر مستقیمی که بر گران شدن سایر کالاها در بازار دارد، مخالف است.

زمان سهمیه‌بندی بنزین تغییر کرد
ابوذر ندیمی، مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، درباره تصمیم دولت درباره بنزین گفت: هر تصمیمی ادله‌ای دارد و درباره بنزین نیز نیازمند اعمال یک فرآیند در حوزه تصمیم‌گیری هستیم که بر اساس واقعیت‌های مختلف از جمله واقعیت‌های اقتصادی و فرهنگی قیمت‌گذاری انجام ‌شود و این واقعیت‌ها سبب شده در چند سال گذشته سهمیه‌بندی بنزین عملی نشود. وی بیان کرد: سهمیه‌بندی بنزین پیش از اینکه اجرایی شود، یک نظر کارشناسی محسوب می‌شود و تا زمانی که اجرا نشده نمی‌توانیم درباره آن به‌عنوان یک ضرورت صحبت کنیم. موضوع سهمیه‌بندی بنزین پروسه‌ای را طی کرده و ممکن است زمان، اشکال و کیفیت اجرای آن تغییر کند و برای تعیین زمان و کیفیت اجرای آن نیاز به توافق نظر در دولت داریم. مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: موضوع سهمیه‌بندی بنزین به‌عنوان یک محور گفت‌وگو همچنان وجود دارد اما در حوزه اجرایی هنوز تحقق پیدا نکرده و در واقع هنوز درباره جزئیات اجرایی شدن این اقدام تصمیم‌گیری نشده است و در حقیقت بیشتر ابعاد کارشناسی آن در حال حاضر مطرح است. وی گفت: این موضوع تازه‌ای نیست و مسأله سهمیه‌بندی برای کالاها و خدمات مختلف در گذشته اجرایی شده است. سهمیه‌بندی گاهی به‌دلیل کنترل قیمت اعمال می‌شود.

زمان سهمیه‌بندی بنزین هنوز مشخص نشده است
وزیر کشور گفت: قیمت فروش و حجم مصرفی بنزین در کشور از نظر اقتصادی، زیست‌محیطی و سلامت انسان‌ها قابل قبول نیست. عبدالرضا رحمانی‌فضلی افزود: متوسط حجم بنزین مصرفی در کشور ۹۰ میلیون لیتر در روز است و در پیک مصرف تا ۱۱۰ میلیون لیتر در روز نیز می‌رسد. وی ادامه داد: قیمت و زمان سهمیه‌بندی بنزین هنوز مشخص نشده است و شایعات مطرح شده از سوی 2 خبرگزاری موجب نگرانی مردم و حتی باعث ایجاد صف‌های طولانی در پمپ‌بنزین‌ها شد. رحمانی‌فضلی با بیان اینکه با عملکرد خوب وزارت نفت در تأمین سوخت هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، افزود: بنزین و گازوئیل مازاد بر نیاز کشور تولید می‌شود و هیچ یک از جایگاه‌های سوخت دچار کمبود سوخت نیستند. وی افزود: هر نوع تغییر به اطلاع مردم خواهد رسید و با مشارکت مردم انجام می‌شود و تاکید دارم رسانه‌ها این نوع موضوعات را که به امنیت ملی گره می‌خورد حتماً از کانال‌ها و مجراهای اصلی یعنی وزارت نفت و ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور پیگیری کنند و موجب نگرانی مردم نشوند.

فقط سهمیه‌‌‌بندی می‌شود
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی نگرانی‌ها درباره افزایش قیمت بنزین گفت: قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد اما احتمالا این فرآورده نفتی مهم سهمیه‌‌‌بندی خواهد شد. غلامرضا تاجگردون با بیان این نکته که موضوع افزایش قیمت بنزین در مجلس و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رد شده است، اظهار داشت: تصمیم قطعی درباره تعیین تکلیف کمبود بنزین در کشور در نشست 3 قوه مطرح و با نظر رهبر حکیم انقلاب اتخاذ خواهد شد. وی تصریح کرد: روزانه ۹۰ میلیون لیتر بنزین برای مصرف در کشور نیاز است که کمبود آن باعث ارائه راهکارهایی از سوی کارشناسان شده است. وی با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش بهای بنزین به قیمت لیتری ۲۵ هزار ریال از سوی برخی افراد مطرح شده بود، گفت: به عقیده مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت بنزین در شرایط کنونی اقتصاد کشور به مصلحت نیست. تاجگردون با یادآوری شیطنت برخی افراد درباره شایعه‌پراکنی موضوع بالا رفتن قیمت بنزین، بر لزوم همدلی بیشتر در شرایط کنونی تاکید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها