کد خبر: ۴۵۵۸۰۲
زمان انتشار: ۲۰:۰۴     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
یکی از سلبریتی‌هایی که چند وقتی است مواضع خاصی در صفحه توئیتر خود ابراز می دارد، در چند نوبت نسبت به حضور نیروهای حشد الشعبی در مناطق سیل زده اعتراض کرد.
به گزارش پایگاه 598، سلبریتی‌ها با توجه به عدم دانش و سواد کافی وقتی وارد فضای سیاسی شدند مشکلات جدی ایجاد کردند و هم خود در چاهی که کنده بودند افتادند. در برهه‌های مختلف ازجمله انتخابات سال ۹۶ سلبریتی‌ها تا به امروز با موج‌های پشیمانی و رفتارهای سطحی نشان داده‌اند که حضورشان در عرصه سیاسی و حواشی آن چندان حساب شده نیست.

حالا یکی از سلبریتی‌ها با توجه به اینکه سعی می‌کند در امور اجتماعی سیاسی خود را مطرح کند دچار حواشی و جنجال زیادی شده تا جایی که کار به شکایت از این خانم بازیگر کشیده شده است.

ماجرای اظهارنظرهای «مهناز افشار» درباره موارد مختلف سیاسی و اجتماعی که اغلب با گاف‌های بزرگ همراه است، حالا با انتقاد خاص وی درباره حضور نیروهای حشد الشعبی در ایران برای کمک به سیل زدگان وارد فاز جدیدی شده است. اظهارات وی رنگ و بوی خاصی دارد که موجب انتقاد بسیاری از فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی شده است.

تنها آنالیز و تجزیه و تحلیل کلی صفحه توئیتر این بازیگر نشان می‌دهد که به نوعی وی مخالفت جدی با حضور نیروهای حشد الشعبی در مناطق سیل زده دارد. وی در ابتدا فیلمی را از یک جوان که گفته می‌شود از حضور نیروهای خارجی به کشورمان برای کمک به هموطنان دچار غیرت و تعصب شده، منتشر و سعی کرد اینگونه وانمود کند که مردم از حضور نیروهای حشد الشعبی در ایران ناراحت هستند. موضوعی که با این سوال از سوی کاربران فضای مجازی روبرو شد که آیا وی درباره حضور نیروهای صلیب سرخ از کشورهای غربی هم همین نظر را دارد؟

این نوع نحوه برخورد با نیروهای حشد الشعبی که برای کمک به ایرانیان وارد خاک کشورمان با اجازه و تحت نظر کشورمان شدند، باعث شد تا حتی یکی از فعالان مجازی اصلاح طلب هم به این بازیگر انتقاد کند.

در همین رابطه «صبا آذرپیک» در برابر ادعای مهناز افشار نوشت:

«سلبریتی مون اطلاع (سواد) نداره که نیاز به اموزش مردم داریم تا متوجه شوند در حوادث طبیعی کمک‌های فرامرزی طبیعی ست و سبب تحقیر نیست؟ و آنچه این جوان می‌گوید از سر عدم آموزش ست و باید به او این شناخت را داد که نه کمک عراقی تحقیر ست و نه رفتار او غیرت!!!!!!»

در ادامه این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان داشت:

«از منظر #جامعه_شناسی رفتار شما را در ترویج #نژادپرستی با رنگ و لعاب غیرت، رصد می‌کنم و تأسف که در حوزه‌ای که تخصصش رو ندارید وارد می‌شوید و برای همین در حرف هاتون استاندارد دوگانه بروز و ظهورپیدا میکنه.»

مهناز افشار در ادامه مخالفت‌های خود با کمک رسانی نیروهای حشد الشعبی به سیل زدگان توئیت فیک و منزجر کننده‌ای را به قولی به عنوان سند اثبات ادعای خود منتشر کرد.

موضوعی که بسیاری از فعالان فضای مجازی بیان داشتند که جعلی است و بعد از مدتی طلبه‌ای که این توئیت فیک با تصویر وی منتشر شده بودند با انتشار فیلمی بیان کرد که نه صفحه توئیتر دارد و نه چنین سخنانی را به زبان آورده است. این موضوع سبب شد تا این طلبه بابلی از مهناز افشار به سبب بستن افترا به وی شکایت کند.

نفرت پراکنی اینترنتی یکی از مسائلی است که این روزها در حوزه ارتباطات فضای مجازی از سوی یونسکو بررسی می‌شود. متأسفانه بعضاً سلبریتی‌ها به این مسئله بدون اینکه سواد رسانه‌ای کافی داشته باشند، دامن می‌زنند. اینکه چرا تا این حد این سلبریتی با حشد الشعبی مشکل دارد و نمی‌تواند ببیند همسایگان غربی کشورمان یعنی عراقی‌ها به ایرانیان کمک کنند موضوع قابل تأملی است و سوالات بسیاری را در این زمینه بوجود می‌آورد که به نظر می‌رسد که نهادهای قضائی با توجه به احضار وی باید این موضوع را به طور مستقیم از این سلبریتی جویا شوند.


منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها