أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۵۸۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
ذوالنور:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اقدامات مجلس برای کنترل قیمت‌ها توضیحاتی را ارائه داد.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  درباره برنامه مجلس شورای اسلامی برای کنترل قیمت‌‌ها در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: طبق اعلام رئیس مجلس  قرار است تا برخی از وزرای اقتصادی را درجهت هم‌فکری برای کنترل اوضاع اقتصادی به مجلس دعوت شوند؛ روشی که من به شخصه آن را ناکارآمد و بدون تاثیر می‌دانم چراکه مشابه چنین اقداماتی پیش از این نیز تکرار شده و برخی از وزرا تنها جلسه روضه‌خوانی را در مجلس به راه انداختند.

وی ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا برای اجرای اقدامات مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم ایده خود را به مجلس ارائه کرده و در همین راستا سعی داریم تا هیئت رئیسه مجلس را در جهت اجرایی شدن چنین اقداماتی متقاعد کنیم و امیدواریم که اقدامات موثری در مجلس شورای اسلامی صورت بگیرد.

نماینده مردم قم با اشاره به برگزاری جلسه غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی افزود: جلسه غیر علنی تنها تفاوتش با جلسات علنی این است که در جلسات غیر علنی وزرا و نمایندگان به صورت غیر علنی صحبت می‌کنند؛ اقداماتی که همچنان بدون تاثیر است.

حجت الاسلام ذوالنور درباره چگونگی اقدام مناسب مجلس برای کنترل قیمت‌ها گفت: من شخصا به آقای لاریجانی گفتم که باید تعدادی از افراد تأثیرگذار مجلس و دولت ترکیبی را ایجاد کرده و این ترکیب جدید درباره راهکارهای مفید اقتصادی خود بحث کنند و درنهایت طرحی را به مجلس ارائه دهند تا مجلس شورای اسلامی بر روی آن به بحث و تبادل نظر بپردازد.

وی تصریح کرد: اینکه برای هر موضوع که هر وزیری جلسه روضه خوانی به راه بیاندازد  و پس از آن هم چند نماینده به قید قرعه و بدون مطالعه حرف‌های پراکنده بزنند، مشکلی از مشکلات مردم را حل نخواهد کرد؛ بنابراین  اعتقاد من این است که اگر مجلس پیش از این اراده موثری در جهت حل مشکلات مردم داشت قطعا جلوی بسیاری از مشکلات گرفته می‌شد؛ اراده‌ای که البته ما شاهد آن نبودیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین با اشاره به مطرح شدن اخباری درباره سهمیه‌بندی بنزین خاطرنشان کرد: باید بگویم که ما تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد که دولت قیمت بنزین را تغییر دهد چراکه با توجه به فشاری که بر روی گرده مردم است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت بنزین مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد خواهد کرد  و البته مشکلی از مشکلات دولت و بودجه را نیز حل نخواهد کرد مگر اینکه دولت در آینده با یک طرح حساب شده و همه‌جانبه بتواند در کنار افزایش قیمت بنزین و نفت  راه‌هایی را برای کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از فشار به مردم در دست داشته باشد که این موضوع نیازمند برنامه‌ای طولانی مدت و حساب شده است.

حجت‌الاسلام ذوالنور در پایان تاکید کرد: در این شرایط سهمیه‌بندی و آزاد کردن قیمت بنزین مشکلات مردم را اضافه خواهد کرد و ما تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد که این اتفاق صورت بگیرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها