يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۵۸۴۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
قماربازی ترامپ و نتانیاهو با مقاومت تنها به باخت چهارم اسرائیل در زمین مقاومت می انجامد و شاید مولود نامشروع معامله قرن با این رخداد پیش از تولد سقط شود.
به گزارش پایگاه 598-محمدعلی حسن‌نیا؛ از سال 1948 به این سو همواره نقاط مختلف فلسطین دستخوش درگیری، نزاع و کشتار مردم این سرزمین بوده است. رژیم صهیونیستی بعد از چند جنگ علیه غزه دوباره پس از مانور انتخاباتی نتانیاهو به فکر درگیری و جنگی دیگر افتاده است. به نظر می‌رسد جنگ‌افروزی جدید اسرائیل بدون اطلاع و پشتیبانی عربستان سعودی نباشد. بعد از قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی دولت‌ آمریکا، این بار نخست‌وزیر اسرائیل به فکر ایجاد جبهه‌ای دیگر علیه مقاومت است.

ایران و متحدانش از سال 2011 به این طرف در دو سه کشور؛ عراق، سوریه و یمن با متحدان آمریکا در منطقه به‌صورت نیابتی زورآزمایی می‌کنند. نقطه اوج این تقابل در سوریه رقم خورد. ایران و حزب‌الله لبنان توانستند داعش و جبهه‌النصره را شکست دهند و نگذارند کنش نظامی در تل‌آویو به سود صهیونیست‌ها رقم بخورد.

از سویی دیگر اسرائیل هم بیکار ننشسته و بارها به مواضع دولت سوریه در دمشق و شهرهای مختلف این کشور حمله کرده است تا بتواند ناکامی‌ها خود را کمی جبران کند. البته تل‌آویو از سویی دیگر درصدد است تا نگذارد حلقه محاصره علیه خودش تنگ‌تر شود به همین دلیل بلافاصله بعد از پیروزی تندروها در اسرائیل آنها به فکر گشودن جبهه‌ای در داخل فلسطین افتادند.

پشت پرده حملات رژیم صهیونیستی به غزه چیست؟/ قماربازی ترامپ و نتانیاهو برای معامله قرن

طرح «معامله قرن» یک نقطه بسیار روشن در موضع‌گیری‌های اخیر دولتمردان آمریکا به رهبری کوشنر داماد ترامپ است. سال گذشته بود که مرکز مطالعاتی الزیتونه در مقاله‌ای پرده جدیدی از این طرح به رهبری ترامپ برداشته بود. در طرح معامله قرن آمده است که دیگر آمریکا و اسرائیل تعهدی برای ایجاد کشور دولتی ندارد(یک دولت فلسطینی و اسرائیلی). مهم‌ترین بخش معامله قرن این است که دیگر قدس پایتخت ابدی فلسطین نخواهد بود و حتی قدس شرقی که توسط بیشتر کشورهای غربی به‌عنوان مرکز دولت فلسطین در نظر گرفته می‌شود هم به صهیونیست‌ها واگذار شود.

ترامپ و دامادش کوشنر پا را از این فراتر نهاده و در جزئیات این طرح آورده بودند، بر اساس این معامله گروه‌های فلسطینی باید رژیم صهیونیستی را به عنوان یک دولت یهودی به رسمیت بشناسند. بر اساس این گزارش قدم نخست برای معامله قرن فشار بر ایران حضور منطقه‌ای سپاه در منطقه بود. ترامپ اینگونه سیاست‌ خود را استوار کرد ایران را تحت فشار می‌گذارد، عرب‌ها را تطمیع و تهدید به سقوط می‌کند، سفارت آمریکا را به بیت‌المقدس انتقال می‌دهد و در آخر تمام پازل‌ها را برای اجرای طرح معامله قرن ایجاد خواهد کرد.

هدیه ترامپ به نتانیاهو در انتخابات و پیروزی وی در انتخابات پارلمانی این رژیم سبب شد تا وی بتواند چراغ سبز حمله به نوارغزه را دریافت کند. آنها قصد دارند با محاصره شدید اقتصادی، از بین بردن تونل‌های مخفی و زیرزمینی مقاومت که شریان اقتصادی و نظامی است از داخل سبب شورش در نوار غزه شوند و با حملات گسترده نظامی و هوایی کار مقاومت را یکسره کنند.

اما همواره در سناویوهای اسرائیل یک مسئله نادیده گرفته شده که «توان موشکی مقاومت» است. گروه‌های مقاومت فلسطین مانند؛ حماس، جهاد اسلامی و گردان‌های عزالدین قسام با موشکی‌های کوتاه و میان‌برد خود شهرک‌های صهیونیست نشین را آماج باران سجیل قرار داده‌اند.

از سویی دیگر از زمان آغاز تجاوز نظامی صهیونیست‌ها به غزه تاکنون ۱۱ نفر ازجمله یک کودک ۱۴ ماهه و مادر باردارش به شهادت رسیده‌اند. انتشار تصویری دردناک از این کودک خردسال فلسطینی به نام «صفا ابو عرار» موجی از خشم و انزجار عمومی از صهیونیست‌های کودک کُش را در نزد افکار عمومی منطقه و جهان به وجود آورد. با این حال، صهیونیست‌ها قصد ندارند به جنایت‌های خود علیه فلسطینیان پایان دهند و برعکس، قصد تشدید حملات به غزه را نیز دارند.

پشت پرده حملات رژیم صهیونیستی به غزه چیست؟/ قماربازی ترامپ و نتانیاهو برای معامله قرن

شورای مقاومت گروه‌های فلسطین در نوازغزه هم در بیاینه‌ای اعلام کردند که دامنه جنگ اخیر با اسرائیل را به تل‌آویو و حتی حیفا گسترش خواهند داد. آنها در قسمتی از بیاینه‌ای خود آورده‌اند: «ما به دامنه جنگ آزاد وارد می‌شویم و دشمن قیمت زندگی سربازان و مهاجران خود را پرداخت خواهد کرد.» روزنامه صهیونیستی معاریو نیز در یادداشتی اعلام کرده بودقدرت و برد موشک‌های مقاومت افزایش یافته است. از سویی دیگر عکسی در فضای مجازی بازنشر شده که عمق فاجعه و ترس در مناطق صهونیست نشین را نشان می‌دهد. «آریه درعی»، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی از بیم موشک‌های مقاومت در نوار غزه، به پناهگاهی در بئر شبع پناه برده است که نشان از ترس آنها از موشک‌های مقاومت دارد. در جنگ‌های قبلی و کوتاه مدت اسرائیل با مقاومت فلسطین هم سامانه گنبد آهنین حریف موشک‌های فلسطینیان نشده بود.

گفتنی است؛ فرماندهان و رهبران مقاومت فلسطین نیز در سخنانی اعلام کرده بود تا آخرین لحطه در مقابل رژیم اشغالگر قدس می‌ایستند. زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در همین زمینه گفت: مقاومت فلسطین هیچ خط قرمزی برای خود در مقابل دشمن صهیونیستی متصور نیست. تاکنون بیش از صدها فروند راکت به شهرک های اشغالی شلیک شده و شهرهای عسقلان، اشدود، بئر السبع و… هدف موشکباران قرار گرفته اند که کشته  و زخمی شدن 65 نفر از صهیونیستها را به دنبال داشته است. همچنین مسابقات اروپایی آواز یوروویژن نیز که قرار بر برگزاری آن در اراضی اشغالی بود لغو شده است. رسانه‌های فلسطینی هم گزارش کردند که یک دستگاه جیپ ارتش اسرائیل در شرق بیت حانون در شمال نوار غزه با موشک کورنت منهدم شد.

عمق فاجعه تحقیر برای اسرائیلی‌ها در این جنگ فراتر رفته است.«بنی گانتز» رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی که در خصوص درگیری‌های جاری در یک کنفرانس خبری حاضر شده بود، به دلیل شنیده شدن آژیر خطر ، کنفرانس خبری را رها و به پناهگاه فرار کرد.

در همین زمینه گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب کردند. برخی از این موشک‌ها چندین ساختمان را در شهرک‌های صهیونیست‌نشین هدف قرار دادند. هر چه هست این قماربازی ترامپ و نتانیاهو با مقاومت تنها به باخت چهارم اسرائیل در زمین مقاومت خواهد انجامید و شاید معامله قرن با این موضوع به فنا برود.

آتش‌بس برقرار شد

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد؛ منابعی در جنبش حماس و جهاد اسلامی اعلام کردند که گروه های مقاومت فلسطینی با آتش بس در نوار غزه موافقت کردند.

پیش از این منابع رسانه ای فلسطینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی با فشارهای افکار عمومی جهانی ناگزیر به اتش بس تن داده است.

این توافق که با تلاش های سازمان ملل متحد و مصر در قاهره انجام شده است، از ساعت 4.30 دقیقه بامداد امروز دوشنبه به وقت محلی اجرایی شده است.

ابو مجاهد، سخنگوی کمیته های مقاومت در این باره گفت که آتش بس سر ساعت چهار و نیم صبح روز دوشنبه (به وقت محلی) وارد مرحله اجرا شده است.

ابو مجاهد تصریح کرد: توافقنامه آتش بس مشروط به این است که رژیم اشغالگر توافق های شکست محاصره غزه را امضا کند؛ همچنین پایبندی به آتش بس باید دو جانبه و متقابل باشد.

شبکه خبری الاقصی و شبکه ماهواره ای فلسطین الیوم، نزدیک به جنبش جهاد اسلامی از امضای توافقنامه آتش بس و آغاز اجرای آن از ساعت چهار و نیم صبح امروز دوشنبه خبر دادند.

دیشب نیز منابع فلسطینی اعلام کردند که مقاومت فلسطین پیشنهاد رژیم صهیونیستی مبنی بر آتش بس در برابر آتش صرف را رد کرده اند و خواستار اجرای فوری همه توافق های سابق درباره شکست محاصره غزه شدند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها