أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۵۸۵۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد:
حسین سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت به احترام جامعه و صنعتی که روز به روز وضعیت بدتری دارد استعفا دهد تا رئیس جمهور و مجلس وزیر تخصصی و کاردان را انتخاب کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خانه ملت، حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: مردم در زمینه نوسانات و کنترل قیمت ارز، مسکن، کاغذ و خودرو از این وزارت‌خانه گلایه دارند، بیشتر نوسانات قیمتی در بازار به عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت باز می‌گیرد.

وزارت صمت بر توزیع ارز دولتی نظارت کافی داشته باشد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت صنعت معدن تجارت باید در زمینه صادرات، واردات و توزیع ارز دولتی نظارت کافی را داشته باشد، ادامه داد: در دولت اول آقای روحانی یکی از چالش‌های بزرگ عدم انسجام در تیم اقتصادی بود که بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه همخوانی خوبی با یکدیگر نداشتند، در مقایسه با دولت گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت فعلی عملکرد ضعیف‌تری داشته است.

تخصص در وزارت صنعت حرف اول را می‌زند

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان از آقای رحمانی حمایت بسیار زیادی داشتند که من به عنوان یکی از نمایندگان به دلیل این اشتباه از مردم عذرخواهی می‌کنم، تصریح کرد: آقای رحمانی خود را نظریه پرداز و از جنس مجلس می‌دانست، اما بعد از گذشت مدت زمانی متوجه شدیم که تخصص در وزارت صنعت مهم است.

وزیر صمت فضای امنیتی را بر وزارت‌خانه حاکم کرده است

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس با تاکید بر اینکه مدرک تحصیلی آقای رحمانی رشته فقه از دانشگاه آزاد است که تناسبی با مجموعه وزارت صنعت ندارد و انتصابات وی در وزارت‌خانه بر مبنای رفاقت و بر خلاف شایسته سالاری بود، عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات منفی آقای رحمانی حاکم کردن فضای امنیتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت بود و اگر نماینده‌ای مطالبات قطعه‌سازان و صنعت در حوزه انتخابیه خود را پیگیری می‌کرد انگ مسائل مختلفی به وی چسبانده می‌شد.

خودروسازی و بازرگانی تاثیر مستقیم بر اقتصاد جامعه دارند

مقصودی با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران‌خودرو و سایپا را به صورت کامل رها کرده است، گفت: خودرو سازی و بازرگانی در شرایط کنونی تاثیر مستقیم بر سفره و اقتصاد جامعه دارند، در این دو بخش شاهد عملکرد ضعیف و از هم گسسته وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم.

رانت و فساد در توزیع یارانه‌ها مخصوصا در زمینه کاغذ مشهود است

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رانت و فساد در توزیع یارانه‌ها مخصوصا در زمینه کاغذ مشهود است، ادامه داد: دولت و مجلس اگر قصد دارند مشکلات مردم و دهک‌های پایین جامعه را کاهش دهد باید وزارت بازرگانی را از صنعت و معدن جدا کنند تا به دهک‌های پایین کمک‌های بیشتری داده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت به احترام جامعه و صنعتی که روز به روز وضعیت بدتری دارد استعفا دهد تا رئیس جمهور و مجلس با فراغ بال و مشورت بیشتر وزیر تخصصی و کاردان را انتخاب کنند، عنوان کرد: زمانیکه وزیر کاردان نباشد زیر مجموعه وی نیز کاردان نیست.

مقصودی با بیان اینکه به افرادی که در صنعت، بازار خودرو، بازار ارز، کاغذ و بازرگانی دلالان را افشا می‌کنند نشان مبارزه با فساد داده شود، تصریح کرد: ایران خودرو و سایپا باید به بخش خصوصی واگذار شود.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: از مدیران ایران‌خودرو و سایپا انتظار داریم تا استعفا و مجموعه را به اهل خود بسپارند و به وزیر صنعت اختیار دهند تا در انتصابات بتواند بر مبنای شایسته سالاری بهتر عمل کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها