يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۵۸۸۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
به بهانه تصمیم جدید فرهاد مجیدی؛
اقدامی که فرهاد مجیدی برای کنار گذاشتن «طارق همام» از ترکیب تیم استقلال انجام داد، نشان می‎دهد که حاشیه سازی بازیکنان عراقی در فوتبال ایران تمامی ندارد.
به گزارش پایگاه 598، فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال در پایان دیدار آسیایی این تیم با الدحیل قطر که با حذف آبی پوشان از لیگ قهرمانان آسیا همراه بود، با انتقاد از بعضی بازیکنان تیمش، خبر از کنار گذاشتن طارق همام هافبک عراقی داد. به گفته مجیدی، طارق به خاطر اعتراض در نبودش در ترکیب اصلی از این تیم کنار گذاشته شد.

طارق همام پیش از این هم با بعضی از اقدامات و صحبت‌های خود برای استقلال حاشیه سازی کرده بود؛ از مصدومیت در یک تیم محلی عراق در زمان قرارداد با استقلال تا مصاحبه جنجالی علیه مدیران باشگاه در گفتگو با رسانه‌های عراقی. به نظر می‌رسد طارق هم راهی را در پیش گرفته که اکثر بازیکنان عراقی شاغل در لیگ ایران آن را رفته اند.

کرار جاسم؛ سمبل بازیکنان عراقی و پرحاشیه
سمبل بازیکنان حاشیه ساز عراقی، کرار جاسم است. بازیکنی که جنجال‌هایش از زمان حضور در تراکتورسازی آغاز شد و به این رفتار در زمان حضور در استقلال، شاهین بوشهر و حتی صنعت نفت ادامه داد. موارد بی شماری از حاشیه سازی های کرار در لیگ ایران دیده می‌شود که مدیران و سرمربیان آن تیم‌ها در بیشتر موارد چشم خود را روی مشکلات این بازیکن بسته اند. اختلافات شدید کرار با کادر فنی و مدیریت وقت استقلال و درگیری او با مجتبی جباری بر سر یک ضربه کاشته در بازی جام حذفی با سایپا از مواردی است که شاید کمتر از اذهان تماشاگران این بازی پاک شود.

آخرین مورد حاشیه سازی کرار هم مذاکره پنهانی و غیر قانونی با باشگاه الشرطه عراق بود؛ درست در زمانی که با باشگاه صنعت نفت آبادان قرارداد داشت. این بازیکن در میانه همین فصل لیگ ایران را ترک کرد و به تیم الشرطه پیوست.

عماد رضا؛ کیفیت فنی بالا و حاشیه سازی در دوره دوم
عماد رضا یکی دیگر از بازیکنان عراقی است که مدت زیادی در فوتبال ایران و بیشتر در تیم سپاهان بازی کرد. توانایی بالای گلزنی و کیفیت فنی این بازیکن بر هیچکس پوشیده نبود. او ابتدا با لباس فولاد خوزستان به فوتبال ایران وارد شد و یک سال بعد راهی سپاهان شد. عماد رضا چهار سال در سپاهان بازی کرد، سپس به الزمالک مصر رفت و بعد از آن هم به شاهین بوشهر پیوست. این بازیکن در نهایت فصل ۲۰۱۱ - ۲۰۱۲ مجدداً به سپاهان بازگشت ولی فروغ همیشگی را نداشت. دوره دوم حضور عمادرضا در سپاهان با حاشیه‌ها و اعتراضات وی که عموماً به خاطر نیمکت نشینی بود، همراه شد. او حتی بعدها در مصاحبه‌هایش تاکید کرد که زلاتکو کرانچار سرمربی وقت سپاهان اطلاعات فوتبالی به روز ندارد! درگیری‌ها و اختلافات عمادرضا با سپاهان به جایی رسید که این باشگاه مجبور به جریمه وی شد و علیرضا رحیمی مدیرعامل وقت باشگاه سپاهان هم صدور رضایتنامه این بازیکن را در گرو تسویه حساب جریمه‌هایش عنوان کرد.

سامال سعید؛ تیغی در گلوی فولاد خوزستان!
سامال سعید مدافع عراقی مدتی در تیم فولاد خوزستان بازی کرد و مسئولان و سرمربی وقت فولاد خوزستان (مجید جلالی) را جان به لب کرد. این بازیکن به بی نظمی‌هایش شهره بود و کار را به جایی رساند که فولادی‌ها او را اخراج کردند. جلالی درباره سامال سعید گفته بود: «این بازیکن وقتی برای شرکت در اردوی تیم ملی عراق به کشورش می‌رفت هر بار به بهانه‌های مختلف از جمله تأخیر در صدور ویزا یا نبود پرواز چند روز متوالی در تمرینات غیبت می‌کرد که ما این بهانه‌ها را می‌پذیرفتیم. یکبار وقتی برای بازی با شهرداری عازم تبریز بودیم این بازیکن اعلام کرد که همراه تیم به تبریز نمی‌آید. هر چند او تیم را در آن مسابقه همراهی نکرد، اما مشکل ما با صحبت کردن به صورت موقتی حل شد.»

سعید حتی گاهی تمارض به مصدومیت می‌کرد که دستش پیش از بازی فولاد با مس کرمان رو شد. او در نهایت به خاطر تأخیر سه روزه برای حضور در تمرینات فولاد خوزستان در نوروز در اختیار باشگاه قرار گرفت و اخراج شد.

هوار ملامحمد؛ داد کاشانی و مظلومی در آمد!
دیگر بازیکن بی نظم عراقی در ایران هوار ملامحمد بود که ابتدا برای پرسپولیس بازی کرد و سپس در تیم‌های استقلال، شاهین بوشهر و ذوب آهن به میدان رفت و در نهایت ایران را ترک کرد. حاشیه‌های هوار خیلی زود آغاز شد و داد حبیب کاشانی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را در آورد. این بازیکن در شرایطی که فقط ۶ بازی برای پرسپولیس انجام داده بود، در نیم فصل ایران را ترک کرد و پرسپولیسی‌ها تا مدت‌ها از او بی خبر بودند. بازگشت هوار به تمرینات پرسپولیس آغاز دوره جدیدی از حاشیه‌ها بود. باشگاه از قرارداد هوار ۱۵ درصد کسر کرد که اعتراض این بازیکن را در پی داشت. پرسپولیس از جریمه این بازیکن یک مقدار عقب نشینی کرد و آنرا به ۱۰ درصد کاهش داد. هوار به این هم راضی نشد و بازی کردنش در پرسپولیس را مشروط به بخشیدن تمام این جریمه کرد! این بازیکن که بدون انجام تست پزشکی و فنی به عضویت پرسپولیس در آمده بود و همان ابتدا ۲۰۰ هزار دلار از پولش را گرفته بود، از پرسپولیس درخواست ۱۵۰ هزار دلار دیگر کرد!

حبیب کاشانی درباره هوار گفته بود: «متاسفانه به گونه‌ای با وی قرارداد بسته اند که این بازیکن به خود اجازه داده پایش را از گلیمش درازتر کند و حالا هم دلال او می‌خواهد با استفاده از احساسات مردم ایران قضیه را به نوعی ماست مالی کند که ما این اجازه را نمی‌دهیم. ما اگر در مقابل بازیکنی مانند هوار ملامحمد ملاحظه کنیم آن وقت در مقابل بازیکن بزرگ‌تر تیم مانند کریم باقری باید چه رفتاری داشته باشیم؟ او در حدود یک سوم هوار ملامحمد پول گرفته است. آقای عابدزاده و عبدی دو تن از مربیان خوب باشگاه فقط ۱۸ درصد قرارداد خود را گرفته‌اند. در حالی که آقای هوار ملامحمد تا قبل از اینکه پایش به ایران برسد ۳۰ درصد قراردادش را دریافت کرده است.»

این بازیکن یک فصل بعد راهی استقلال شد ولی از همان ابتدا به خاطر تأخیر در حضور در تمرینات، به حاشیه سازی هایش ادامه داد. او برای شرکت در تمرینات استقلال امروز و فردا می‌کرد تا جایی که صدای پرویز مظلومی سرمربی استقلال به خاطر این رفتار در آمد. البته هوار در استقلال هم دست بردار پرسپولیس نبود و زمانی که به خاطر بدهی مالیاتی اش ممنوع الخروج شد، در لباس استقلال به کمیته انضباطی شکایت کرد.

عبدالوهاب ابوالهیل؛ کوبیدن پیراهن سپاهان به زمین و اخراج از تمرین
عبدالوهاب ابوالهیل هم از جمله بازیکنان عراقی بود که از سال ۲۰۰۳ وارد فوتبال ایران شد و تا سال ۲۰۰۹ در لیگ کشورمان بازی کرد. این بازیکن در تیم‌های استقلال خوزستان، سپاهان و فولاد خوزستان بازی کرده است. ابوالهیل از نظر فنی کیفیت خوبی داشت اما در مقاطعی با سرمربیان و باشگاه‌هایی که در آن حضور داشت، دچار مشکل می‌شد.

یکی از مشکلات شاخص او در اردیبهشت سال ۸۸ و در دوران حضورش در سپاهان بود. فرهاد کاظمی سرمربی وقت سپاهان به دلیل آنچه که «کوبیدن لباس سپاهان» به زمین عنوان شد، این بازیکن را از تیم اخراج کرد. دلیل ناراحتی ابوالهیل هم تعویض شدن در بازی سپاهان با پاختاکور و همچنین خروجش از لیست بازی با فجر سپاسی بود. در همین شرایط بود که ابوالهیل یکی از جنجالی‌ترین مصاحبه‌های خود را علیه فرهاد کاظمی انجام داد و گفت: هر بازیکنی که با فرهاد کاظمی به مشکل خورده چند هفته از تیم کنار گذاشته شده است. قبل از حضور کاظمی در سپاهان همه با هم دوست بودند و از این مشکلات نداشتیم. کاظمی برای اینکه خطیبی را بازی بدهد همزمان من و عمادرضا را در زمین نمی‌گذارد.»

بشار رسن؛ تمام شدن برگه پاسپورت و تهدید پرسپولیس!
بشار رسن هافبک پرسپولیس از جمله بازیکنان عراقی است که کمترین حاشیه را برای پرسپولیس رقم زده است. این بازیکن که بیشتر به دنبال بازی کردن است نه حاشیه سازی، کیفیت فنی خوبی هم دارد و در دو فصل اخیر عصای دست کادر فنی پرسپولیس بوده است. تنها موردی که شاید برانکو ایوانکوویچ و باشگاه پرسپولیس با بشار به مشکل خوردند، تأخیر در بازگشت این بازیکن به تمرینات پرسپولیس بعد از پایان جام ملت‌های آسیا بود. بشار دلیل این تأخیر را تمام شدن برگه پاسپورتش عنوان کرد ولی بعد از مصاحبه جدی مسائل حقوقی باشگاه پرسپولیس، بشار رسن راهی ایران شد. البته بحث تمدید قرارداد بشار با پرسپولیس هم در هفته‌های گذشته خبرساز شده بود و هنوز هم معلوم نیست این بازیکن در پرسپولیس ماندنی است یا خیر.

دیگر بازیکنان عراقی در لیگ ایران
علاوه بر نفرات بالا، بازیکنان دیگری هم با ملیت عراقی در لیگ کشورمان بازی کردند که جنجال آنها شاید به اندازه نفرات ذکر شده نبوده است. نور صبری، باسم عباس، خلدون ابراهیم، احمد کاظم، هیثم کاظم و علا عبدالزهرا از جمله این بازیکنان هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها