أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۵۸۹۷
زمان انتشار: ۲۰:۵۵     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
یک رسانه آمریکایی تاکید کرد اقدامات و فشارهای کاخ سفید منجر به عقب نشینی ایران نخواهد شد و سپاه پاسداران آماده است تا ماشه را بچکاند.
به گزارش پایگاه 598، المانیتور با اشاره به تحرکات اخیر آمریکا مبنی بر تروریستی معرفی کردن سپاه پاسداران و تشدید تحریم‌های نفتی ایران نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران، 22 آوریل سردار حسین سلامی را به عنوان رئیس جدید سپاه پاسداران منصوب کرد. در دوران فرماندهی سرلشگر جعفری، سردار سلامی در سمت معاونت نقش پررنگی در افزایش توان این نیروها ایفا نمود و حالا انتصاب او به فرماندهی، گام مهمی است.

سردار جعفری به عنوان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش مهمی در حلقه تصمیم‌گیری ارشد این نیروها ایفا کردند. او طی دوران ریاست خود این نیروها را با اطلاعات بیشماری از پیچیدگی‌ها و تفاوت‌های ظریف ساختار سازمان مجهز کرد.

با  این حال فرمانده جدید این نیروها نیز در مقایسه با سلف خود شخصیت رسانه‌ای‌تری است، که اثبات آن حضور متعدد وی در تلویزیون است. او طی این مصاحبه‌ها مواضع سختی هم علیه دشمنان گرفته است. در موارد مختلف، او به اسرائیل هشدار داده که اگر اشتباهی مرتکب شوند بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد. اگر چه که او هرگز درباره جنگ پیشگیرانه ایران با اسرائیل صحبت نکرده، اما در عین حال بیان نموده که ایران به شدت به هر گونه تجاوز واکنش نشان خواهد داد.

فرمانده جدید سپاه اخیرا در اواخر ماه ژانویه، به اسرائیل اخطار داد که جنگ احتمالی در منطقه منجر به نابودی فوری آن خواهد شد به طوری که حتی آمریکا هم فرصتی برای نجات‌اش نداشته باشد. او در مصاحبه تلویزیونی بهمن‌ماه خود گفت: ما به اسرائیل هشدار می‌دهیم تا مرتکب اشتباه نشوند که اگر این پیام را نادیده بگیرند قطعا از صفحه روزگار محو خواهند شد.

او در ماه ژانویه نیز طی یک سخنرانی هزینه‌های نظامی آمریکا در منطقه را مورد سوال قرار داد و گفت: «آنها 7 تریلیون دلار هزینه کردند، اما فایده‌ای نداشت، به گفته او، حضور پررنگ آمریکا در غرب آسیا به طور مشخصی توضیح می‌دهد که چرا به نظر او، 40 میلیون آمریکایی زیر خط فقر، هستند». وی همچنین ادعا کرده که خروج ایالات متحده از سوریه نشان دهنده این است که ارتش آمریکا ضعیف و «بیمار» است.

گرچه ایران به دنبال درگیری نظامی نمی‌باشد، اما داشتن نگرش مثبت در مورد آینده روابط ایالات متحده و ایران همچنان سخت است. ایران آماده است تا حتی اگر لازم شد ماشه را هم بچکاند. تهدیدات و اقدامات آمریکا مانند قرار دادن سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی، نه تنها موجب عقب‌نشینی تهران نمی‌شود، بلکه حتی آن‌ها برای یک جنگ تمام‌عیار آماده هم هستند.

با این حال انتصاب جدید نمی‌تواند یک تغییر عمده سیاسی باشد چرا که سردار سلامی طی این سال‌ها نه تنها در سپاه پاسداران حضور داشته که حتی دومین مقام نظامی در کنار سردار جعفری بوده، بنابراین انتخاب او به فرماندهی ثابت می‌کند که تغییر اساسی در استراتژی رهبری سپاه، امری بعید است.

منبع:کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها