يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۵۹۰۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
گلوبال‌ تايمز؛
منازعه اقتصادي ايالات متحده آمريکا و چين همچنان به قوت خود باقي‌است. بسياري از تحليلگران معتقدند که ترامپ به اهداف از پيش تعيين شده خود طي دو سال اخير دست نيافته است.

به گزارش پایگاه 598، منازعه اقتصادي ايالات متحده آمريکا و چين همچنان به قوت خود باقي‌است. بسياري از تحليلگران معتقدند که ترامپ به اهداف از پيش تعيين شده خود طي دو سال اخير دست نيافته است. همين مسئله سبب شده است تا کاخ سفيد به دنبال مصالحه اقتصادي با پکن باشد. رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا همچنان "پکن” را به سيبل اقتصادي خود در عرصه تجارت بين الملل تبديل کرده است. هدف "دونالد ترامپ” از اين موضوع کاملا مشخص است! وي در جريان مبارزات انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۶ ميلادي، به کسري تجاري ۳۴۶ ميليارد دلاري آمريکا بر اثر واردات کالاهاي چيني اشاره کرده و وعده داده بود که قدرت مانور اقتصادي پکن را در آمريکا کاهش دهد. ترامپ از همان ابتدا، از تيم اقتصادي خود و وزارت خزانه داري آمريکا خواست تا مطالعات و زمينه سازي هاي مقدماتي را جهت "تحديد تجاري پکن” آغاز کنند. در همان زمان، بسياري از تحليل‌گران مسائل اقتصادي به ترامپ در خصوص عواقب و تبعات مواجهه اقتصادي با پکن هشدار دادند. "آلن تنسون” تاجر مشهور آمريکايي که در جريان انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۶ يکي از مدافعان ترامپ محسوب مي شد، از جمله افرادي بود که نسبت به تقابل تجاري واشنگتن و پکن هشدار داد. تنسون در اين خصوص اظهار کرده است:

” وضع تعرفه هاي تنبيهي ۴۵ درصدي ايالات متحده آمريکا عليه کالاهاي چيني، آن هم به شيوه اي که ترامپ وعده داده است، نتيجه اي در بر نخواهد داشت. اين اقدام، مداخله اي ناشيانه در حوزه اقتصادي و تجاري ايالات متحده آمريکا محسوب مي شود. "

بسياري از رقباي سياسي ترامپ از جمله هيلاري کلينتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات رياست جمهوري قبلي نيز نسبت به عواقب و تبعات اتخاذ سياست‌هاي تجاري بازدارنده عليه پکن هشدار داده بودند. دليل مخابره اين هشدارها کاملا مشخص بود! پکن حدود يک تريليون دلار از بدهي هاي خارجي ايالات متحده را در تملک خود دارد، ضمن آنکه چيني ها برنده بسياري از مزايده هاي تجاري در آمريکا در طول ۱۵ سال اخير بوده اند.

گلوبال تايمز در اين خصوص مي نويسد:
” ايالات متحده آمريکا بازنده منازعه اقتصادي با چين بوده است. هر چند به باور کارشناسان اقتصادي، آمريکا در نهايت، بازنده نبرد اقتصادي با چين خواهد بود ولي همين مسئله مي تواند به اندازه بحران اقتصادي ۲۰۰۸، بر اقتصاد دو کشور و ديگر اقتصادهاي کلان جهاني تاثيري ويرانگر به جا بگذارد و به همين دليل، دو طرف با توجه به اينکه سود دو جانبه از همکاري به مراتب بيشتر از زيان تقابل است، بايد مذاکرات خود را براي از سرگيري همکاري هاي اقتصادي از سر بگيرند.”

البته گلوبال تايمز در ادامه به بررسي احتمالاتي مانند تشديد تقبل اقتصادي ميان واشنگتن و پکن پرداخته است. اين رسانه مي نويسد:

"با اين حال جنگي تمام عيار ، همچنان دور از انتظار نيست. جامعه و شرکت هاي آمريکايي مي توانند در خصوص پيشنهادهاي دولت اين کشور بر سر اعمال تعرفه هاي ده تا ۲۵ درصدي درباره دويست ميليارد دلار صادرات چين به آمريکا، ديدگاه هاي خود را مطرح کنند.”

گلوبال تايمز در ادامه تاکيد کرده است که جنگ تجاري آمريکا و چين بازتابي از تفکر و واکنشي متفاوت به مسئله جهاني سازي است. درکوتاه مدت، اقدامات اقتصادي يک‌جانبه گرا با سياست هاي محافظتي که باعث افزايش محبوبيت در داخل مي شوند، بيشتر کارت هاي قمار انتخاباتي موثر به شمار مي آيند.

منبع: رسالت

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها