يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۵۹۳۳
زمان انتشار: ۰۱:۱۸     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
جشنواره تئاتر دانشجویی سفارت فرانسه در تهران درحالی برای چهارمین دوره برگزار شد که مشخص نیست آیا امور جشنواره‌ها در اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد بر کار این جشنواره نظارت دارد یا نه؟
به گزارش پایگاه 598، سفارت خانه‌های فرانسه، آلمان و انگلیس، گرچه از گذشته تا به حال در فرهنگ و هنر ایران دخالت داشته اند، اما حضور آن‌ها یکی دو سالی است که پررنگ تر شده است. اخیراً یک نمایش توسط آن‌ها در تئاتر شهر روی صحنه رفت و در یکی از فیلم‌های درحال اکران نیز رد پای سفارتخانه‌ای اروپایی دیده می‌شود.

نمونه اخیر دخالت و حضور سفارت خانه‌های غربی در فرهنگ و هنر ایران، برگزاری جشنواره تئاتر دانشجویی به زبان فرانسه است. این جشنواره با حمایت سفارت فرانسه، ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد. با توجه به اهداف سیاسی و دیپلماسی عمومی سفارت خانه های غربی در ایران، این جشنواره نیز تور جدیدی برای شکار و پرورش هنرمند موافق منافع دولت‌های غربی در میان دانشجویان تئاتر در ایران است.

یکی از وظایف بخش امور جشنواره‌ها در اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، صدور مجوز برای برگزاری جشنواره‌هایی در حوزه تئاتر است. اما سوال این است که آیا این بخش، از برگزاری جشنواره توسط سفارت فرانسه در تهران خبر دارد یا نه؟ و اگر خبر دارند، چرا مجوز برگزاری آن را صادر کرده‌اند؟

منبع: کیهان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها