امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۵۶۰۰۱
زمان انتشار: ۱۷:۴۶     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
فرمانده سپاه ۵ ماه پیش درباره انهدام ناو امریکایی چه گفته بود؟
اعزام ناو آمریکایی آبراهام لینکلن در خلیج فارس و بیخ گوش ایران شاید در ظاهر از نظر جناح جنگ طلب آمریکا یک تهدید جدی به نظر بیاید، ولی به راستی کابوس ناوهای هواپیمابر این کشور در خلیج فارس چیست؟
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ اعزام ناو آمریکایی آبراهام لینکلن در خلیج فارس و بیخ گوش ایران شاید برای جناح جنگ طلب این کشور یک تهدید جدی به نظر بیاید، ولی برای قدرت بلامنازع منطقه که توان انهدام این ناو‌های  پرهزینه را دارد به مثابه جولان مگس در عرصه سیمرغ است.
 
جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا که به عنوان یک چهره ضد ایرانی و جنگ طلب در بین مقامات آمریکایی شناخته می‌شود اخیرا ضمن اعلام خبر اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج فارس اعلام کرد اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و یگان بمب‌افکن ارتش آمریکا به خاورمیانه حامل این پیام روشن برای رژیم ایران است که در صورت هرگونه تعرض نظامی علیه منافع ایالات متحده و یا متحدان آن، با واکنشی بی‌رحمانه مواجه خواهد شد.
 
کابوس ناوهای هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس!

مشاور امنیت ملی کاخ سفید که امروز بیشترین دست و پا را برای بقای رژیم صهیونیستی در نقشه جغرافیایی جهان می‌زند بیش از هر مقام آمریکایی آگاه است که استقرار ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن در خلیج فارس نه تنها برای ایران تهدید جدی به حساب نمی‌آید؛ بلکه این حضور نمایشی در صورت بروز هر تصمیم اشتباهی از جانب اتاق جنگ آمریکا برای اقدام نظامی علیه ایران می‌تواند برای همیشه پرونده ناو‌های هواپیمابر این کشور را ببندد؛ چرا که ایران با استفاده از مین‌های دریایی خود از ظرفیت و قدرت انهدام این ناو‌ها برخوردار است.

در همین رابطه پایگاه نشنال اینترست در گزارشی با اشاره به توانمندی‌های ایران برای انهدام ناو‌های هواپیمابر آمریکا متذکر شده شده است خطر واقعی برای ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس، موشک‌های ضدکشتی یا راکت‌های ایران نیستند؛ بلکه مین‌های دریایی ایران هستند که معمولا توجهی به آن‌ها نمی‌شود.

در بخش دیگری از گزارش نشنال اینترست تصریح شده است: از میان ۱۹ کشتی نیروی دریایی آمریکا که از زمان جنگ جهانی دوم به بعد از بین رفتند، ۱۵ مورد آن‌ها قربانی مین‌های دریایی شدند. یک مین دریایی ایران هم در تاریخ ۱۴ آوریل ۱۹۸۸ (در جریان جنگ عراق) ناو «یو. اس. اس ساموئل بی رابرت» آمریکا را تقریبا غرق کرد.
 
کابوس ناوهای هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس!

سرلشگر سلامی فرمانده سپاه پاسداران ۱۱ آذر ۹۷ و پیش از انتصاب در این مسئولیت توسط رهبر معظم انقلاب طی سخنانی در دومین گردهمایی بسیجیان روح الله در دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به توانمندی ایران برای انهدام ناو‌های هواپیمابر آمریکا تاکید کرد: ما الان در خلیج فارس با آن ابعاد وسیع مثل اینکه دریا را موزائیک بندی کنند می‌توانیم مین‌گذاری انجام دهیم و این از لحاظ ذهنی و نه از لحاظ ریاضی بی انتهاست و قابل شمارش نیست.
 
کابوس ناوهای هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس!

شکست سیاست‌های آمریکا پس از صرف ۷ تریلیون دلار هزینه لشکرکشی در منطقه موجب شده تا این کشور بیش از آنکه به دنبال اقدام نظامی علیه دشمنان خود از جمله ایران باشد بیشتر به خط و نشان کشیدن‌های نظامی بسنده کند. در هر حال مقامات آمریکا به خوبی می‌دانند که اقدام نظامی علیه ایران می‌تواند تبعات سنگینی را برای این کشور به بار بیاورد و اعتبار آن‌ها را بیش از گذشته متزلزل و خدشه دار کند اگر چه چهره‌های جنگ طلب همچنان تلاش می‌کنند تا آمریکا را به باتلاق یک جنگ جدید بیندازند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها