به گزارش پایگاه 598، قاسم عزالدين در المیادین نوشت: جان بولتون از گزارش های اطلاعاتی جعلی در خصوص فعالیتهای تهران علیه منافع آمریکا، برای افزایش تمایل اسرائیل، عربستان و امارات، در کشاندن ترامپ و پنتاگن به سمت حمله نظامی، استفاده می کند. اما ایران که از قدرت خود برای مقابله با تحریمها و مقابله با بدترین احتمالات اطمینان دارد، تحت تاثیر جنگ روانی دشمنانش قرار نمی گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: جان بولتون به گزارشهایی تکیه می کند که براساس آن، ایران قصد هدف گرفتن منافع آمریکا را دارد. براساس خبری که وال استریت ژورنال در این باره منتشر کرده، فعالیتهای ایران، نیروها و منافع زمینی و دریایی در عراق و سوریه را هدف گرفته است.

اما نیویورک تایمز که این خبر را نقل کرده است، تصریح می کند این ادعاها مستند به دلایل محکمی نیستند ولی یگانهای نظامی آمریکا، برای احتیاط، در حالت اماده باش هستند.

طبق گزارش اکسیوس، گزارشهای اطلاعاتی، همان گزارشهای اسرائیلی هستند. در هر صورت، بعید است که تحرکات بولتون از آنچه محمد جواد ظریف، در مورد تلاش نتانیاهو، بن سلمان و بن زاید برای سوق دادن آمریکا به سمت جنگ با ایران گفت، دور باشد. این سه نفر، که باید پمپئو و مایک پنس را نیز به آنها اضافه کرد، با همکاری یکدیگر سعی در طرح ادعاهای دروغینی دارند تا به این شکل بر ترامپ و پنتاگوون فشار وارد کرده و آنها را مجبور به حمله نظامی به ایران کنند.

واقعیت آن است که تهدید آمریکا و ورود ناو آن به ابهای خلیج فارس، معادله ها را تغییر نمی دهد؛ از این رو، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران، این اقدام آمریکا را یک عملیات نمایشی توصیف کرد. همانطور که ظریف تاکید می کند، ایران در شرایط فعلی قادر به فروش نفت است و می تواند اقتصاد خود را حفظ کند.

با وجود تمام فشارهای آمریکا در چارچوب اعمال تحریمها و اشاره بولتون به حمله نظامی، همچنان آمریکا به هماهنگی با سپاه پاسداران برای ورود به تنگه هرمز پایبند است و ادعا نمی کند که مانع کشتی های ایرانی یا کانتینرهای نفتی ایران در دریاها و اقیانوس ها می شود. علاوه بر این، چین، ترکیه و برخی دولتهای دیگر به تحریمهای نفتی آمریکا علیه ایران پایبند نیستند و ایران بازار خاکستری را برای فروش نفت یافته است.

در مقابل، ایران توانایی خود برای مقابله احتمالی با تجاوز ایالات متحده را افزایش می دهد و می تواند دشمنان را شکست دهد، این وعده فرمانده سپاه پاسداران و فرماده سپاه قدس است. این کشور تلاش می کند مانع شعله ور شدن جنگ شود؛ در عین حال، متوجه جنگ روانی بولتون و منتظر وقایع آینده است، تا در صورت ورود ترامپ و پنتاگون به جنگ، اقدامات لازم را به عمل آورد.