أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۶۱۲۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۵۰ هزار و ۱۶۰ هکتار از مراتع شهرستانهای کنارک، فنوج، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان و ایرانشهر علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، دکترغلام حیدر زورقی در گفت وگو با ایسنا- افزود: روند رو به رشد سطح مبارزه با ملخ صحرایی در استان نشان از هجوم بیشتر دسته‌های ملخ از آن سوی مرز و استان‌های دیگر به سیستان و بلوچستان است و سازمان جهاد کشاورزی با تمام امکانات موجود خود در حال سمپاشی مناطق آلوده به این آفت بین المللی است.

وی بیان کرد: ۱۷ هزار و ۸۴۰ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ پوره و ۳۲ هزار و ۲۶۰ هکتار به ملخ بالدار اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی در کنارک با ۱۴ هزار و ۸۴۰ هکتار و ۱۱ هزار و ۲۶۰ هکتار در شهرستان ایرانشهر انجام شده است.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) حمله ملخ به سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

زورقی با توجه به لزوم مبارزه با ملخ صحرایی از همه مسئولین و بهره برداران خواست در راستای مبارزه با این آفت بین المللی با سازمان جهاد کشاورزی استان همکاری کنند.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها