أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۶۱۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
می‌نویسند صلح بخوانید خودباختگی؛
می‌گویند چون امریکا عربده کشیده، تهدید کرده، تحریم کرده و ناو جنگی به منطقه آورده باید تسلیم شویم و مذاکره کنیم، می‌پرسیم اگر کسی با عربده و قمه به سمتتان آورد و ناموستان را مطالبه کرد با همین استدلال سر ناموستان پای میز مذاکره با او می‌نشینید؟!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در حالی که ترامپ و بولتون تلاش دارند با یک عملیات روانی، ایران را به پای میز مذاکره کشانده و امتیازات گزاف بستانند، نشریات "سازندگی" و "صدا" پیشنهاد داده‌اند که اگر تهدیدات جدی شد، مذاکره کنیم!!! به نوعی پای تحقیر ملت جمهوری اسلامی را امضا زده و می‌خواهند براساس فشار امریکا میز مذاکره را احیا و تسلیم شدن را راهکار ایران مطرح کنند.

واقعیت این است که عنوان "جنگ و صلح" که نامی آشنا برای ادبیات دوستان است، بار دیگر در عرصه سیاسی ایران ظهور پیدا کرده است. هفته‌نامه صدا در جدیدترین شماره خود، تیتر جلد خود را "دوراهی جنگ و صلح" انتخاب کرده است. روزنامه سازندگی نیز سرمقاله خود را به "وضعیت نه جنگ نه صلح" به قلم احمد نقیب‌زاده عضو شورای مرکزی حزب سازندگی ایران اختصاص داده است. هفته‌نامه صدا به تحلیل اقدام ایران پرداخته و این سوال را مطرح کرده است که "میانه‌روها شکست خوردند یا بار دیگر ایران را از جنگ نجات می‌دهند؟" گزارشی از حضور ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن در کنار گفت‌وگویی با عنوان "بستن تنگه هرمز منجر به جنگی گسترده می‌شود" و عنوان "راه‌های تعامل تهران - واشنگتن باید در سطوح عالی گشوده شود" تشریح شرایط کنونی و مسیر پیشنهادی گردانندگان این نشریه را نشان می‌دهد. نقیب‌زاده عضو شورای مرکزی سازندگی نیز اقدمات آمریکا در منطقه را تقویت قدرت نظامی می‌داند و گرچه نمی‌گوید هدف آمریکا برخورد نظامی با ایران است اما هدف آنان را پیش‌گیرانه و برای واکنش سریع قلمداد می‌کند و در نهایت هم نوشته است که اگر تهدیدات جدی شد، مذاکره کنیم. انگار نه انگار که این ماجرا یعنی مذاکره به دلیل فشار تحریم و حضور ناو جنگی و تهدید یعنی تسلیم شدن و ترسیدن و تحقیر! برای آنهایی که پیشنهاد مذاکره در چنین شرایطی را مطرح می‌کنند، مهم نیست که انقلاب چیست و انقلابی‌گری چه می‌گوید، نگارنده‌های این متون انگار نه درکی از جمهوری اسلامی دارند و نه روزهای جنگ را دیده!! آنها برای توهم حضور سایه‌ای خیالی از جنگ برجام امضا می‌کنند و حالا با توهم شروع جنگ بر سر میز مذاکره می‌خواهند بنشینند و امتیازات جدیدی بدهند!!!

مهندسی فکر آنها را با تسلیم در برابر داد و گردنکشی بافته اند! انگار هیچ اراده‌ای ندارند، باید از آنها پرسید اگر کسی در خیابان قمه به دست به شما حمله ور شد بدون چون و چرا با او سر میز مذاکره نشسته و هر چه خواست تقدیمش می‌کنید تا از درگیری خونین جلوگیری شود؟! حال اگر همان آدم قمه به دست از شما ناموستان را مطالبه کرد چه؟! باز هم تقدیمش می‌کنید تا از درگیری خونین جلوگیری کرده باشید؟! چرا کاری را که برای عزیزانتان توصیه نمی کنید به مملکتی پیشنهاد می‌دهید؟! یعنی چه که هر کسی ناو جنگی روانه مرزهایمان کرد و عربده کشید و تهدید کرد ما باید برای آرام کردنش پیش رفته و با او مذاکره یا همان بخوانید امتیازات عجیب و غریب رد و بدل کنیم تا آرامش کنیم!

دوگانه‌ صلح و جنگی که اکنون از سوی برخی اصلاح طلبان مطرح می‌شود، دوگانه جدیدالکشفی نیست که تنها امروز از آن به عنوان دو راه پیش پای نظام نام برده باشد. دوگانه‌ای است که با همان توانستند مردم را به گذشتن از حق هسته‌ای ترغیب و با همان فرمون با اوباما تلفنی حرف زده و با کری بگویند و بخندند!!

آنان پیش از انعقاد برجام نیز به طرح دوگانه‌ی "صلح و جنگ"، "برجام و جنگ" و "کنگره و اوباما" پرداختند. آنان تلاش داشتند تا با تکمیل پازل آمریکا، مردم ایران را از عواقب تصمیم جمهوری‌خواهان در کنگره که مثلاً جنگ است بترسانند و ایران را با دولت اوباما به توافق برسانند. برخی اصلاح‌طلبان با گفته‌ها و نوشته‌های خود توانستند بالاخره ایران را به سوی مذاکره با آمریکا و برجام سوق دهند که نتیجه آن این شد که آمریکا از برجام خارج و دستاوردی هم برای ایران در پی نداشت.

امروز نیز برخی اصلاح‌طلبان به نوعی مدعی‌اند می‌خواهند ایران از بولتون خلاص کنند و به دام مذاکره ترامپ بیندازند. این اقدامات برخی اصلاح‌طلبان تکمیل پازل و راهبرد آمریکاست که تلاش دارند با جنگ روانی و هراساندن مردم از جنگ، ایران را پای میز مذاکره بکشانند. بدون شک اگر اصلاح‌طلبان به تکمیل راهبرد دشمنان نپردازند، آمریکا نه اقدام به جنگ خواهد کرد و نه موفق خواهد شد با ایران مذاکره کند. همانطور که رهبری فرمودند نه جنگ می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم. اقدامات نظامی آمریکا در خلیج‌فارس مبنی بر حضور ناو هواپیمابر لینکلن از نگاه کارشناسان نظامی تهدید واقعی نیست و یک جنگ روانی است؛ چراکه حداقل در یک دهه اخیر ناوهای هواپیمابر آمریکایی به‌جز مواردی معدود حضوری مستمر در خلیج‌فارس داشته‌‌اند. اما برخی اصلاح‌طلبان این اقدامات را تقویت قدرت دفاعی آمریکا می‌دانند. در حالی که آمریکا طی پیام رسمی به ایران تاکید کرده است که تحت هیچ شرایطی برنامه‌ای برای درگیری نظامی با ایران ندارند، اما برخی در داخل تلاش دارند وضعیت "جنگ یا صلح" را برای مردم ترسیم کنند تا در این دوراهی، جمهوری اسلامی ایران را به خواسته مقامات آمریکایی یعنی مذاکره نزدیک سازند. موضع برخی اصلاح‌طلبان البته از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی بی‌پاسخ نماند و بسیاری از کاربران توئیتر و اینستاگرام نسبت به سخنان اصلاح‌طلبان واکنش نشان داده و آنها را ترسو خواندن که خود نشان از نوع نگاه مردم به این مقوله دارد.

برجام را هم با «دوراهی جنگ و صلح» به امضا رساندند / غرب‌گرایان می‌خواهند کشور را پای میز مذاکره بکشانند

کارشناس بین‌الملل با تاکید بر اینکه تمام سناریوهای غرب‌گرایان داخلی این است که کشور را بر سر میز مذاکره ببرند، گفت:‌ برجام را در دوقطبی جنگ و صلح به امضا رساندند و گفتند اگر امضا شود،‌ صلح خواهیم داشت. ابوالفضل ظهره‌وند با اشاره به تیتر جلد هفته‌نامه صدا با عنوان «دو راهی جنگ و صلح» اظهار داشت:‌ موضوع قرار دادن افکار عمومی در دو راهی جنگ و صلح مسبوق به سابقه است و در ایام انتخابات ۹۶ هم از این دوقطبی استفاده می‌کردند که اگر به این دولت رای داده شود سایه جنگ از کشور دور می‌شود. وی افزود: برجام را در چنین شرایطی به امضا رساندند و گفتند اگر امضا شود ما صلح خواهیم داشت، این روش تکراری است که همواره در دستور کار بوده است.

ظهره‌وند با بیان اینکه تنش‌زدایی و گفت‌وگوی تمدن‌ها با همین رویکرد بود، تصریح کرد: واقعیت در محیط بین‌الملل این است که اگر اینها در هر لحظه منافع‌شان با وقوع جنگ اتفاق بیفتد دریغ نمی‌کنند و اینکه اکنون غربگرایان داخلی این گزاره را مطرح می‌کنند،‌ حاکی از این است که یا با واقعیت‌های صحنه آشنا نیستند و یا خود را به تغافل می‌زنند و می‌خواهند سوء‌استفاده سیاسی کنند. آمریکایی در طی این ۴۰ سال هر لحظه به جمع‌بندی رسیدند که می‌توانند با کمترین هزینه به اهدافشان برسند دریغ نکرده‌اند و ما در جنگ‌های عراق و افغانستان شاهد این مسئله بودیم. وی با بیان اینک تجاربی که آمریکایی‌ها در دو دهه اخیر کسب کردند آنها را به این نتیجه رسانده که امروز تنها چیزی که در دستور کارشان نیست و حتی به آن فکر هم نمی‌کنند مسئله جنگ است، گفت: استفاده از تیترهایی چون جنگ، دو راهی جنگ و صلح نوعی هماهنگی داخل و بیرون را نشان می‌دهد. وی ادامه داد:‌ نقشی که ترامپ، بولتون و پمپئو بازی می‌کنند اینگونه است که دو تا از آنها نقش سگ‌های هار را ایفا و دیگری نقش قلعه را بازی می‌کنند که اگر وارد قلعه نشوید سگ‌های هار شما را می‌خورند. ظهره‌وند با اشاره به اینکه ترامپ و کابینه‌اش افکار عمومی و ملت ایران را ساده فرض می‌کنند، تصریح کرد: در داخل هم کسانی هستند که می‌دانند تمام صحنه‌ها را باخته‌اند و شانسی ندارند. امروز نظام جمهوری اسلامی مقتدرتر از گذشته است و یک کشتی صد هزار تنی هدف آسانی در منطقه برای ایران است و خودشان هم عنوان می‌کنند که ما منتظر ضربه اول هستیم. کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه تجربه بحران و تحولاتی که در شبه‌جزیره کره اتفاق افتاد بیانگر یک واقعیت روشن است، تصریح کرد: کره شمالی فقط متکی به قدرت نظامی و مردمش است ولی با این وجود شاهدیم که با چه زبان و ادبیاتی با ترامپ صحبت می‌کند.

ظهره‌وند با اشاره به تنگناهای استراتژیکی برای جنگ علیه ایران افزود: دنیای امروز به حدی در هم تنیده شده که اجازه هیچگونه درگیری آنهم در حوزه‌ای مثل خلیج‌فارس که حداقل ۲۰ درصد انرژی جهان از آن می‌گذرد، را نمی‌دهد. وی با بیان اینکه وقتی آمریکایی‌ها هزینه فایده می‌کنند به مخیله‌شان هم نمی‌گنجد که وارد جنگ شوند، تصریح کرد: سفر شبانه پمپئو به عراق به خاطر این بود که نیروهایشان در منطقه سیبل هستند و وحشت از این دارند که چه بلایی سرشان می‌آید. اتفاقا این جنجال به خاطر این است که آمریکایی‌ها نگرانند که چه فرجامی در انتظار آنهاست.

متقابلا نیروهای غربی داخلی وابسته به آنها هم به این نگرانی دچار هستند که روندهایی که در داخل طی می‌شود، آنها را که ۳۰ سال برخلاف منافع ملی حرکت کرده‌اند به چه ورطه‌‌ای می‌اندازد. وی با تاکید بر اینکه تمام سناریوهای غربگرایان داخلی این است که کشور را بر سر میز مذاکره ببرند، گفت:‌ کشور در بهترین موقعیت خود قرار دارد و فرصت خوبی است که یک بار برای همیشه ملت ایران در موضع انقلابی خود بایستد و مسائل داخلی و بیرونی خود را حل کند و آنها از این نگران هستند. ظهره‌وند با تاکید بر ناتوانی دولت ترامپ در اقدام جنگ علیه ایران خاطرنشان کرد:‌ دولتی می‌تواند وارد جنگ شود که پشتوانه داخلی برخودار باشد در صورتی که ترامپ نمی‌تواند خود را داخل کنگره جمع و جور کند. کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: امروز روسیه،‌ چین و ایران در حیات خلوت آمریکا شرایطی را به این کشور تحمیل می‌کند و از دست رفتن ونزوئلا کمر آمریکا را خواهد شکست.

* سیاست روز/ سوشیانت آسمانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها